PDA

View Full Version : *Nieuwe versterker alert* Engl Thunder 50



Bl44t44p
9 november 2005, 21:06
Gister mijn nieuwe Engl Thunder 50 (Drive) binnengekregen. Uiteindelijk toch vrij snelle levering door Thomann (2 of 3 dagen), hoewel ik wel een paar dagen moest wachten vanwege wat gedoe met de creditcard confirmation, uiteindelijk allemaal goedgekomen en daar kunnen zij uiteraard ook niets aan doen. Verder prima service, verpakking en uiteraard een super prijs (739 euro) :)

Voor de pics!!1111!!-geile mensen, hier slechts twee foto's (vanwege dataverkeer aangezien ik ze ook op een aantal andere fora heb gepost):

http://home.planet.nl/~mol00387/thunder50/thundersmall1.jpg

http://home.planet.nl/~mol00387/thunder50/thundersmall2.jpg


De korte tijd dat ik er op heb kunnen spelen is ie zeer goed bevallen, clean is echt een heerlijk warm en helder geluid, crunch goed voor wat lichtere oversturingen (vooral van alles uit de jaren 70 enzo) en de lead is voor het zwaarde stampwerk zoals Rammstein oid. Ik merk wel dat het geluid nóg beter tot zijn recht komt op wat hogere volumes, dat wist ik ook wel vantevoren (buizenversterkers hè), maar dat zal ik dan wel ervaren bij een paar repetities/optredens.

De footswitch wordt een zelfbouw projectje van een vriend, daar kan ik nu nog vrij weinig over vertellen aangezien er nog begonnen moet worden ;)

Om dit topic toch nog enigszins nuttig te maken: ikzelf heb vrij weinig ervaring met buizenversterkers (sterker nog, dit is mijn eerste :lol: ), en ik heb wel eens gelezen dat het altijd even zoeken is naar die juiste sound, omdat een minimaal verschil in dat ene of andere regelaartje een enorme invloed op je geluid kan hebben; heeft iemand nog tips ofzo om dit zeg maar goed uit te zoeken? En dan niet alleen specifiek voor deze versterker (aangezien maar een gering aantal mensen deze hebben), maar meer over Engl / buizenversterkers in het algemeen :) Verder zijn allerlei andere tips / feedback / wat dan ook uiteraard ook welkom ;)

Bl44t44p
9 november 2005, 21:30
Oh en gewoon feliciteren met mijn nieuwe aankoop mag natuurlijk ook :lol:

Daniël_san
9 november 2005, 21:43
oke, gefeliciteerd.




































:-D :cool: :-D

BartL
9 november 2005, 21:46
Lijkt me een erg vette amp 8-)

Van harte!@# :-D

robzilla
9 november 2005, 21:57
:)

leuke amp :)

Anders Destium
9 november 2005, 22:37
Vette amp en een nog veel vettere prijs! Gefeliciteerd :)

spanky_franky
9 november 2005, 23:47
Engl is altijd goed. Kun je hiermee op slaapkamervolume spelen? (en dat het liefst nog een béétje klinkt?)

LPplayer
10 november 2005, 00:02
Hmm die ga ik binnenkort testen. Ziet er wel strak uit. Hoeveel kanalen heeft ie? clean, crunch lead? en is het niet mogelijk om hin de winkel ook de voetswitch te halen?

armageddon
10 november 2005, 11:56
Ik heb de Engl Thunder Reverb (jij zit ook op GoT?). Ik ben er heel tevreden over, maar ik moet hem wel echt keihard zetten wil ik wat fatsoenlijks opnemen :D. Overigens heeft ie wel echt een eigen feel, en als je soms wil coveren is dat wat lastiger. Maar dat heeft natuurlijk ook weer z'n charmes.

Oh, gefeliciteerd dus met deze aankoop!

Bl44t44p
10 november 2005, 17:00
Ik heb de Engl Thunder Reverb (jij zit ook op GoT?).

Ja zit er ook, ben Bl44t44p (voorheen jelleeee)... Post wel regelmatig in het Gitaar-topic :)


Hmm die ga ik binnenkort testen. Ziet er wel strak uit. Hoeveel kanalen heeft ie? clean, crunch lead? en is het niet mogelijk om hin de winkel ook de voetswitch te halen?

Drie kanalen; clean, crunch en lead. Allemaal een gedeelde gain en voor crunch en lead een aparte volume (en verder een master en EQ).

Zo'n aluminium Engl Z-4 footswitch kost 85 euro en dat vind ik een beetje idioot veel geld, dus laat ik hem veel goedkoper 'maken' ;)


Engl is altijd goed. Kun je hiermee op slaapkamervolume spelen? (en dat het liefst nog een béétje klinkt?)

Op slaapkamerniveau kun je er zeker weten een fatsoenlijk geluid uit halen, maar zoals ik zei komt ie op hogere volumes nóg beter tot zijn recht :)

BartL
10 november 2005, 17:04
Krijg je de master binnenshuis voorbij de 1, zonder dat alles in de kamer/slaapkamer/keuken uit elkaar trilt? :)

Bl44t44p
10 november 2005, 17:11
Krijg je de master binnenshuis voorbij de 1, zonder dat alles in de kamer/slaapkamer/keuken uit elkaar trilt? :)

Dat hangt op clean helemaal van de hoeveelheid gain af, en bij de crunch en lead van het volume daarvan.. Maar als ik die redelijke laag houd dan kom ik er wel voorbij ja :razz: , merk wel dat bij de minste of geringste verandering op de master je volume enorm toeneemt :lol:

armageddon
10 november 2005, 17:13
Binnenshuis met lead op 50% dan kom je met master niet hoger dan 30% :razz:

LPplayer
10 november 2005, 21:42
Deze versterker ENgl Thunder 50 is wel een optie voor mijn komende versterker

Ik ga deze testen en dnen Dsl 40 van marschall

BartL
10 november 2005, 22:46
Hmmm...die DSL401 blijft toch een verhaal apart vind ik :)

LPplayer
10 november 2005, 23:03
Wrom dan ? De Clean is minder idd maar is ook wel lekker


Hmmm...die DSL401 blijft toch een verhaal apart vind ik :)

BartL
29 januari 2006, 16:20
Ff kicken:
Die DSL401 vind ik op hoog volume in de band wat minder, maar dat heeft denk ik met de speaker te maken. De 201 klinkt namelijk helemaal OK.

Kan iemand me trouwens vertellen welke footswitchen er nog allemaal compatible zijn met de ENGL Thunder? Die Z-4 vind ik echt aso-duur.

Ik heb ook eens gehoord dat iemand een Marshall switch gebruikte, maar deze 2 keer moest indrukken voor de versterker van kanaal veranderde.

Iemand? :)

Valoosj
19 april 2007, 21:11
Gister mijn nieuwe Engl Thunder 50 (Drive) binnengekregen. Uiteindelijk toch vrij snelle levering door Thomann (2 of 3 dagen), hoewel ik wel een...


De footswitch wordt een zelfbouw projectje van een vriend, daar kan ik nu nog vrij weinig over vertellen aangezien er nog begonnen moet worden ;)

Verder zijn allerlei andere tips / feedback / wat dan ook uiteraard ook welkom ;)


heb je daar ondertussen een plannetje van? ik heb de thunder ook gekocht, maar dan met aparte head, en ik moet eens een switch zelf bouwen

Tho
19 april 2007, 22:27
gefeliciteerd pik! Leuke amp is dat!

Squier4ever
19 april 2007, 22:31
heb je daar ondertussen een plannetje van? ik heb de thunder ook gekocht, maar dan met aparte head, en ik moet eens een switch zelf bouwen

how to bump a topic that is over 2 years old.... OMG!

Valoosj
20 april 2007, 11:54
how to bump a topic that is over 2 years old.... OMG!
Ni zagen. Deze bump heeft reactie veroorzaakt, want ik krijg na het weekend waarschijnlijk een plannetje...

MetalPunk
20 april 2007, 19:38
Ff kicken:


Kan iemand me trouwens vertellen welke footswitchen er nog allemaal compatible zijn met de ENGL Thunder? Die Z-4 vind ik echt aso-duur.



Ik heb zelf ook een engl thunder en ik gebruik gewoon een universele footswitch. Heeft me 25 euri gekost en werkt net zo goed.

maaaaar, als je een engl thunder drive heb kan je problemen krijgen. Aangezien de meeste universele footswitches (tenminste, degene die ik allemaal heb gezien) maar een kanaalswitch hebben en de drive versie heeft 3 kanalen.
Geluk dat ik de reverb versie heb :D

X-Rated
20 april 2007, 23:36
Beste amp hoor :D Ik wil over een klein tijdje een Engl Powerball gaan aanschaffen. Ik zit ook met die footswitch in mijn maag, hij is gewoon overdreven duur voor de functionaliteit die eraan hangt.

Ik zou bij die Powerball een Z5 switch moeten hebben, en die heeft ook een switch voor reverb kanaal die niet eens op de amp zit!

Even een draadje openen in de werkbank ofzo ;)

Baker
21 april 2007, 09:52
hoe duur is zo,n footswitch dan?

Als het een beetje een degelijk ding is (metaal) dan mag het imo best wat kosten hoor... bezuinig niet op de verkeerde dingen.

Verder,
idioot eigelijk dat zo'n oud topic opgerakeld wordt. :(

Valoosj
21 april 2007, 12:42
Verder,
idioot eigelijk dat zo'n oud topic opgerakeld wordt. :(

Waarom is het idioot? voor sommigen is het actueel. of moest er dan een nieuw topic geopend worden terwijl deze er al over bestond?

Mitch
21 april 2007, 12:47
Gefeliciteerd met je nieuwe versterker :cheerup:


























O jongens, asjeblieft.... dat de zoekfunctie gebruikt wordt: hartstikke fijn, maar als je dan een specifieke vraag hebt over een oud topic: controleer even via het profiel of de poster van toen nog actief is en stuur 'm eventueel een PB. Dit soort oude lijken bumpen is zinloos.

Squier4ever
21 april 2007, 13:51
Gefeliciteerd met je nieuwe versterker :cheerup:

O jongens, asjeblieft.... dat de zoekfunctie gebruikt wordt: hartstikke fijn, maar als je dan een specifieke vraag hebt over een oud topic: controleer even via het profiel of de poster van toen nog actief is en stuur 'm eventueel een PB. Dit soort oude lijken bumpen is zinloos.


+1234567890

Baker
21 april 2007, 13:57
Waarom is het idioot? voor sommigen is het actueel. of moest er dan een nieuw topic geopend worden terwijl deze er al over bestond?

ja, vind ik eigelijk wel.

Valoosj
21 april 2007, 14:08
de originele poster heeft hier trouwens al terug iets gepost, dus stop toch eens met mierenneuken. er wordt hier tegenwoordig over alles gezaagd op dit forum.

http://i69.photobucket.com/albums/i45/Valoosj/Englfs.jpg

dit is trouwens een plan voor de engl thunder als je stroomvoorziening wilt gebruiken. als je de leds wil laten branden via de amp zelf, dan heb ik geen idee hoe je t moe doen

Fumi SG
21 april 2007, 14:22
Ik vind het wel een loze bump, aangezien je ook al een thread in De Werkbank hebt lopen. Zo wordt het nog een soort crossposten ook!

Bl44t44p
21 april 2007, 17:35
Vreemde reacties hier... als je een nieuw topic opent is het "gebruik de zoekfunctie is al over geschreven" en als ie bumpt is het "open een nieuw topic"'. Hoe dan ook, betreffende user is al geholpen in het andere topic (in De Werkbank), vandaar dat ik hier niet meer reageerde.