PDA

View Full Version : Aria slecht?



Tazer
9 november 2005, 20:54
Heey mensen, ik heb een aria akoestische gitaar gekocht. Maar nu hoor ik op verschillende forums dat aria een minder goed merk is. Ik vind hem wel goed spelen. Klopt het dat het een minder goed merk is?

RIES
9 november 2005, 21:21
Welnee die is helemaal niet slecht. Ik heb zelf een Aria AD-50 en deze klinkt veel beter dan menig gitaar. Ieder zijn mening maar mijn mening is dat het een fantastische gitaar is met masief boven en achter blad voor weinig geld. En de klank daar kan geen Crafter aan tippen!

feiko
10 november 2005, 17:45
Slecht hoeft het niet te zijn hoor.

Elk 'minder' merk heeft natuurlijk ook duurdere en goedkopere modellen.

Bijv. het topmodel van Aria is vast beter als de mindere modellen van Fender.

Je moet je niet aan het merk binden maar aan de sound en de bespeelbaarheid, niemand kan beslissen wat jij goed vind...

Kortom: Als jij jou Aria lekker vind spelen en klinken moet je boven het commentaar van anderen staan.

Groetjes Feiko

feiko
10 november 2005, 17:45
Slecht hoeft het niet te zijn hoor.

Elk 'minder' merk heeft natuurlijk ook duurdere en goedkopere modellen.

Bijv. het topmodel van Aria is vast beter als de mindere modellen van Fender.

Je moet je niet aan het merk binden maar aan de sound en de bespeelbaarheid, niemand kan beslissen wat jij goed vind...

Kortom: Als jij jou Aria lekker vind spelen en klinken moet je boven het commentaar van anderen staan :wink:

Groetjes Feiko

Ge
1 januari 2006, 11:00
Toevallig las ik op een Amerikaans forum dat zelfs de Aria AK20 3/4 - een kindergitaar van rond 70 euro - een betere klank had dan een gitaar van 300 euro.

Mijn zoontje heeft sinds kort deze Aria en het geluid is heel mooi, hele warme klanken. Niets mis met Aria volgens mij!

gertdm
1 januari 2006, 15:08
Aria is prima. Ze mikken op de markt met goedkopere gitaren. Maar hun topmodellen zijn gewoon goede gitaren.
Ik ken verschillendce mensen die op jazz gitaren van Aria spelen.
Aria kun je vergelijken met Hofner en de betere Hohners.

Bovendien hebben ze halverwege de tachtiger jaren een switch gemaakt in de bedrijfspolicy en een segment betere maar betaalbare gitaren op de markt gebracht.

En tja, zie mijn topic elders...merken zeggen mij niet zo heel veel....

Gert