PDA

View Full Version : Snaren voor mijn Gibson



Droffie
9 november 2005, 16:44
Hey,
Ik heb wat tips nodig, ik kan meer geen geschikte snaren vinden voor mijn akoestische gitaar.
Ik speel voornamelijk Fingerpicking, mijn reguliere snaren zijn D'addario maar ik ben op zoek naar wat anders.
SVP geen Elixirs adviseren. Die vind ik niets.

Daniël_san
9 november 2005, 19:19
Ernie Ball
GHS (dan de fingerpick serie nemen, heten anders maar er staat fingerpick op)
Verder weet ik niet echt iets wat geschikt zou kunnen zijn :oops:

Janne
9 november 2005, 20:02
Misschien van Martin, of Dean Markley, ik gebruik zelf meestal Martin Darco's (of eigenlijk Darco, by Martin) en soms Dean Markley blue steel.
Of ga gewoon naar www.lordofthestrings.nl en bestel van ieder merk een setje snaren en test ze zelf (in andere woorden ik heb geen idee wanneer je welke snaren zou moeten kopen :wink: )

Droffie
9 november 2005, 22:16
Ernie Ball
GHS (dan de fingerpick serie nemen, heten anders maar er staat fingerpick op)
Verder weet ik niet echt iets wat geschikt zou kunnen zijn :oops:

Fingerpick serie joh? ga gelijk even googlen...

dejohan
10 november 2005, 16:52
Effe zijvraagje Droffie: Waarom vind je Elixirs niets?

Droffie
10 november 2005, 16:54
Effe zijvraagje Droffie: Waarom vind je Elixirs niets?

Vond ze veelste glad en blikkerig klinken. Op de één of andere manier klonken ze niet op mijn gitaar.

guiman
11 november 2005, 11:28
Thomastik Infeld raad ik je aan. En wel de spectrum bronze (0.10-0.50), die geven een schitterende klank bij fingerpicken. Sommige mensen willen geen Thomastik, die vinden ze te slap, maar zoals bekend: smaken en stijlen verschillen. Gewoon proberen dus.

guiman
11 november 2005, 11:29
Thomastik Infeld raad ik je aan. En wel de spectrum bronze (0.10-0.50), die geven een schitterende klank bij fingerpicken. Sommige mensen willen geen Thomastik, die vinden ze te slap, maar zoals bekend: smaken en stijlen verschillen. Gewoon proberen dus.

Droffie
11 november 2005, 12:21
Thomastik Infeld raad ik je aan. En wel de spectrum bronze (0.10-0.50), die geven een schitterende klank bij fingerpicken. Sommige mensen willen geen Thomastik, die vinden ze te slap, maar zoals bekend: smaken en stijlen verschillen. Gewoon proberen dus.

Waar koop je die snaren?

guiman
11 november 2005, 12:40
Ik koop ze altijd bij de al genoemde lordofthestrings. Die verstuurt ze lekker snel. Ik moet er eerlijk bij zeggen dat het niet de meest goedkope snaren zijn, maar ik vind dat ze hun klank goed vasthouden.