PDA

View Full Version : Digitech GSP2101



armageddon
9 november 2005, 16:39
Ik heb dus een Sansamp PSA-1 en een Engl Thunder 50 en nu zoek ik dus een fx-bak. Voor de Sansamp is het ook om extra eq toe te voegen (psa-1 heeft alleen maar Low en High) en natuurlijk voor allebei een beetje delays, reverbs, chorus.
Nu viel mijn oog op een tweedehands GSP2101, die me wel aanstaat, omdat ik goede dingen gehoord heb over die oude Digitech zooi, maar op Harmony C. hoor ik veel mensen klagen dat ie uitvalt of stuk gaat. Iemand hier ervaringen mee? Want ik wil niet het halve land doorreizen om vervolgens thuis met een halfwerkende fx-processor te zitten en geen garantie meer.

Overigens...is dit eigenlijk in jullie opzicht een goede fx-bak? Voor de preamps doe ik het niet (wel even mee spelen natuurlijk) en ik heb een Crybaby.

Tubefreak
9 november 2005, 17:28
Ik heb mijn GSP-2101 sinds +/- 1995! En vind hem nog steeds te gek. De fx en mogelijkheden die er in zitten vind je echt nergens anders. Ja een G-Major klinkt ook leuk, maar ik kan dingen met mijn 2101 die simpelweg onmogelijk zijn met de G-Major. Andersom heb ik nog amper mee gemaakt.

Nadeel is wel dat hij veel moeilijker te programmeren is dan menig ander apparaat. Echter is dat nog steeds voor mij geen reden geweest om hem in te ruilen.

Over het kapot gaan. Tja... da's geluk of pech hebben. Die van mij gaat al 10 jaar mee naar alle concerten en heeft in al die jaren geen noemswaardige problemen gehad. Maar er zijn inderdaad bakken geweest die kapot gingen.

Ik merkte te wel dat hoe hoger de software versie e.d. is des te stabieler de machine is. Dat is dus een belangrijk iets om op te letten. Als ik er nog een zou kopen, zou ik altijd voor een variant gaan waar 2 S-DISC chips in zitten. Dat is echt een must, omdat de machine dan 2x zo krachtig is en dan kun je ECHT leuke dingen uit halen.

gr. Maarten

armageddon
9 november 2005, 17:34
Er zitten inderdaad twee S-chips in, ik weet alleen niet welke software en hoe ik die er eventueel op kan zetten.

edit: Grappig, ik sprak dennis (ik denk dat dat z'n naam is) van jullie band al op Gathering.tweakers.net en die zei al dat ik jou moest spreken als ik wou weten hoe goed ie was :D

Wat voor gekke dingen haal je trouwens uit als je 2 chips nodig hebt? En gebruik je die preamp sectie?

Tubefreak
9 november 2005, 22:04
Check mijn site bij de Audio samples de (old) Synth geluiden. Die dingen kun je oa maken met de 2101. En het kan nog veel vetter/gekker/breder/vager!!!

Ik gebruik de preamp sectie niet als mijn gitaarpreamp. Mijn gitaar gaat in mijn dedicated preamp (Mesa Quad en/of Climax S3) en dan door de 2101. De preamp sectie van de 2101 gebruik ik dan soms voor de extra EQ, de compressie, volume, noise gate (voor fade ins) en heel soms de oversturing om mijn geluid over de top gortig te maken.

Voor info over upgrades en software enzo over de 2101 moet je bij http://home.arcor.de/pirat28/start.htm

Maiden Michiel
10 november 2005, 08:02
Ik heb ook een 2101, kan je de preamp ook uitschakelen?

Tubefreak
11 november 2005, 10:35
Je kunt softwarematig de preamp op bypass zetten. Maar als je de fxreturn gebruikt sla je hem ook echt hardwarematig over.