PDA

View Full Version : RW LP topic!



frekie
9 november 2005, 15:20
Hee waar is het RW topic gebleven, kan ik dan echt niet een paar dagen hier wegblijven :-D
OK, nieuw in de doos, zo uit de winkel, RW LP tobacco sunburst voor ... geen 300, geen 249, geen 199 maarrr... 99 euri!
Het Lange Verhaal. De muziekboer in mijn dorpje heeft in zijn enthousiasme 6 RW LPs ingekocht. Raakt ie aan de straatstenen niet kwijt. Dus hij begon met 300 euri, enz. Die laatste stap van 199 naar 99 zit zo. Hij adverteert altijd in het lokale sufferdje, krijgt ie vantevoren een drukproef van. Dan belt hij het krantje van jongens, drukken maar. Bleek het sufferdje de 1 van 199 te zijn vergeten bij de uiteindelijke druk van de krant. In de drukproef stond het wel goed. Dus fout van de krant. Ik met die krant naar de muziekboer zo van luister je adverteert met deze prijs. Zegt ie zoek maar een gitaar uit voor 99, dan declareer ik die 100 euri wel bij de krant :-D
Wat blijkt nou, als een handelaar/middenstander adverteert met een bepaald produkt voor een bepaalde prijs dan MOET hij dat produkt tegen die prijs leveren. Dus hou in de gaten die krantjes!!
Binnenkort de gebruikelijke websait met fotoos.

http://members.home.nl/fmunniksma/RW/RWLP%20002.jpg

Walternativo
9 november 2005, 15:25
wow. Daarvoor wil ik ook wel n Richwood les paul... holy scheiBe.

1959SLP
9 november 2005, 15:36
Goed gereageerd. Op zo`n manier kan ik me ook heel goed vinden met een RW. Mooie top ook nog.

AART
9 november 2005, 15:52
lekker, wel juammer voor de muziekboer vind ik, ik hoop dat ie het van de krant terug krijgt.

Walternativo
9 november 2005, 16:07
ja. Lijkt me ook een goeie gozer die je echt gewoon dat ding meegeeft voor 99... echt tof.

offtopic
oh my GOD Aart je VERKOOPT in utero en bleach? Bij alles wat heilig is DOET DAT NIET :P

jw009
9 november 2005, 16:11
hahaha TOP !! wat een mooi verhaal, sportieve gitaarboer toch... hij had je ook eruit kunnen schopppen

guvnor
9 november 2005, 16:13
Da's dezelfde die ik heb.... :o

Die 100 euro die je bespaard hebt zou je uit kunnen geven aan een setje Fat PAFs van GFS. Die heb ik er dit weekend ingezet en dat is een 100% verbetering gebleken !! Die dingen kosten maar $29,95 per stuk (en $18,50 verzendkosten).

Treeb
9 november 2005, 16:14
Dat is nog eens geluk hebben, ik ben alleen wel benieuwd welke gitaar boer het is. Mooie gitaar, vooral mooie top en kleur! alleen, ik zie geen binding?

Franc
9 november 2005, 16:21
ik zie geen binding? beter kijken ;)

@topicstarter: zitten de frets hier wel goed op? Ik heb er een (tobacco zonder slagplaat) en ben zelf aan een refret begonnen :-(

Mijn eerste RW speelt als een zonnetje met prachtige frets en toets, maar de 2e :o
Maar goed, ander verhaal, kijk maar eens in 'Zelfbouw'

Deze is MOOI :D

Pierz
9 november 2005, 16:31
Wat blijkt nou, als een handelaar/middenstander adverteert met een bepaald produkt voor een bepaalde prijs dan MOET hij dat produkt tegen die prijs leveren. Dus hou in de gaten die krantjes!!


Dat moet hij helemaal niet, je hebt gewoon geluk gehad dat hij van dat ding af wilde. Ik denk ook niet dat hij geld terug gaat krijgen van dat krantje...

Anavrin
9 november 2005, 16:52
leuk al die krantjes in de gaten houden, maar elke folder hiero bevat wel een "zet en drukfouten voorbehouden" boodschapje.
Iig heb jij er nu mazzel van. Wel mooi dat Tobacco-burst.

Debaser
9 november 2005, 16:59
Cool voor je ...

maar bij de krant hoeft hij het niet te declareren denk ik,
tenzij de drukproef anders is dan de eind druk.
( wat ik wel uitmaak uit je verhaal )

verder wat Anavrin zegt, zet en drukfouten voorbehouden..
maar is het niet zo dat je het in je advertentie moet zetten ?

wietse
9 november 2005, 17:09
Wat blijkt nou, als een handelaar/middenstander adverteert met een bepaald produkt voor een bepaalde prijs dan MOET hij dat produkt tegen die prijs leveren. Dus hou in de gaten die krantjes!!


Dat moet hij helemaal niet, je hebt gewoon geluk gehad dat hij van dat ding af wilde. Ik denk ook niet dat hij geld terug gaat krijgen van dat krantje...

om de donder wel, als je iets voor een prijs aanbiedt dan moet je hem daar ook voor verkopen.
een grote winkelketen (v&d geloof ik) is daarmee door schade en schande wijs geworden ergens in de 60er jaren die adverteerden alles voor een appel en een ei en geen prijzen erbij gezet.
dus mensen kwamen naar de winkel met een appel en een ei en zochten iets duurs uit.
de winkel wilde er niks van weten natuurlijk, het werd zelfs een rechtszaak die verloren werd door de winkel.
als er ergens in het krantje staat drukfouten voorbehouden dan heeft de klant geen poot om op te staan, en krijgt de winkelier ook niks terug van het lokale sufferdje.
maar mooie gitaar voor weing geld, waar heb je hem gekocht in harlingen?

1959SLP
9 november 2005, 17:20
Ja dat klopt, dat vaerhaal van die appel en ei kan ik me ook nog herinneren ja. Dat was cool ja lol

frekie
9 november 2005, 17:34
Hallo luitjes websait onlein : http://members.home.nl/fmunniksma/RW/RWLP.htm
Ik moet wel zeggen dat ik de beste eruit heb gepakt, er vielen een paar al af op het fretwerk en de hals(bol getrokken). Ik hield 2 over, de 1e plugde ik in, klonk electrisch echt nergens naar. De 2e klonk wel, heb ik dus gekocht. Hij is ook niet overdreven zwaar voor een LP, groot voordeel. Elementen zijn wederom microfonisch. Ik heb er nu Tokai(Gotoh?) op, is wat te lief, SD is duur dus idd misschien GFS, bedankt voor de tip.

episua
9 november 2005, 17:44
Gefeliciteerd Frekie!
ps: heeft ie nog meer die voor €99 weg mogen?

Rock&Roll
9 november 2005, 17:46
GFS is zeker aan te raden! Niet te duur en een supersnelle service (bij mij althans).

:cool:

ijzerbroot1
9 november 2005, 19:26
ik zie geen binding? beter kijken ;)

@topicstarter: zitten de frets hier wel goed op? Ik heb er een (tobacco zonder slagplaat) en ben zelf aan een refret begonnen :-(

Mijn eerste RW speelt als een zonnetje met prachtige frets en toets, maar de 2e :o
Maar goed, ander verhaal, kijk maar eens in 'Zelfbouw'

Deze is MOOI :D



O nog ff een hilarische tip: schuur de achterkant van de hals op met zo'n groen/geel keukenschuursponsje. Ben je dat geplak van die lak meteen kwijt. Wel ietwat voorzichtig want die laklaag is wat dunnetjes .



Zo zie je maar weer, het ligt er maar net aan welk (scheel) chineesje de gitaar in elkaar knutselt. Die burst is ook weer anders dan op mijn Richwoodje:
http://members.chello.nl/ebosch1/lespaul1.jpg

Shifty
9 november 2005, 19:36
Dat is nog eens geluk hebben, ik ben alleen wel benieuwd welke gitaar boer het is. Mooie gitaar, vooral mooie top en kleur! alleen, ik zie geen binding?

We houden 't in de gaten... ik ben ook benieuwd! Dan wil ik er ook wel één :razz:

Anders Destium
9 november 2005, 22:21
Dat zijn de mooiere deals, gefeliciteerd :)

BartL
9 november 2005, 23:30
http://members.home.nl/fmunniksma/RW/RWLP%20007.jpg
:o :o
Gefeli! :-D

frekie
11 november 2005, 10:38
Ik heb een overzichtje gemaakt van mijn cheapo gitaartjes, 3 X RW en een Samick. Kijk en huiver.
http://members.home.nl/fmunniksma/RW/Richwoodovz.htm

frekie
12 november 2005, 11:17
Na een dagje worstelen met Paypal heb ik eindelijk mijn GFS Crunchy PAF GOLD humbuckers betaald. 54 USD inclusief shipping :-D
Opmerking: na 50 euro overgemaakt te hebben binnen dit koude kikkerlandje naar de Bank of America had ik 50 euri op mijn Paypal account. De betaling moet echter in USD dus omgezet. Dat kost dus wel 2,50 euri dat wisselen :evil:
Maar goed als het echt allemaal werkt kan ik lekker Ebayen zonder creditcard :-D Ben benieuwd naar die GFS, update volgt.

Franc
12 november 2005, 11:37
waar bestel je die??

frekie
12 november 2005, 21:38
GFS bestel je op Ebay.com. De webshop heet Guitar Fetish. Het makkelijkst is als je een creditcard hebt maar het kan dus ook met een gewone NL bank/giro rekening via Paypal.com. Het is voor mij voor het eerst dat ik daar iets bestel maar volgens de berichten moet het wel OK zijn.

Franc
12 november 2005, 21:53
Dankje, ik had ook net hun Yahoo store gevonden :D

http://store.yahoo.com/yhst-50206111187217/index.html

Volgens mij heb ik net 2 van die Crunchy PAFs besteld :-D alleen de verzendkosten zijn me nog niet helemaal duidelijk, die worden nog berekend of zo....ik zie het wel.

Ben erg benieuwd naar deze dingen!

frekie
13 november 2005, 11:46
Als de veilingen van je 2 PUs op dezelfde dag eindigen maken ze er 1 zending van, hoef je maar 1X shipping te betalen. Ik had geluk met mijn PAFjes, niemand bood erop :-D

Franc
13 november 2005, 12:02
In hun store is het gewoon een vaste prijs van 25USD per stuk en idd 1 maal 14USD verzenden.
Vind ik toch wat prettiger dan zo'n veiling af te zitten wachten.
Ik kreeg ook kort erop een mailtje over de verzendkosen dus het lijkt allemaal prima geregeld, ze worden binnen 24 uur geshipped :D

Benieuwd,

frekie
17 november 2005, 15:40
Wacht nog steeds op mijn GFS, nog geen bericht gehad dat ze ze op de post hebben gedaan. Wel mijn nieuwe RW even vergeleken met mijn echte Jap Tokai LP. Ik had al de indruk dat het staartstuk vd RW verder naar achter stond en bij nameten klopt dat! De afstand tussen brug en staartstuk is bij de RW dus groter dan bij de Tokai. Verder staat de brug vd RW wat "schever" dan die vd Tokai. Bovendien staat het brugelement bij de RW weer verder vd brug af dan bij de Tokai! Als je snapt wat ik bedoel...
Ik heb geen Gibson bij de hand maar ik vermoed dat de Tokai daar dichter bij zit dan de RW. Blijkbaar hadden die Chinezen geen Gibson bij de hand als voorbeeld of misschien is het wel om patent problemen met Gibson te voorkomen...

Franc
17 november 2005, 18:44
Wacht nog steeds op mijn GFS, nog geen bericht gehad dat ze ze op de post hebben gedaan. Wel mijn nieuwe RW even vergeleken met mijn echte Jap Tokai LP. Ik had al de indruk dat het staartstuk vd RW verder naar achter stond en bij nameten klopt dat! De afstand tussen brug en staartstuk is bij de RW dus groter dan bij de Tokai. Verder staat de brug vd RW wat "schever" dan die vd Tokai. Bovendien staat het brugelement bij de RW weer verder vd brug af dan bij de Tokai! Als je snapt wat ik bedoel...
Ik heb geen Gibson bij de hand maar ik vermoed dat de Tokai daar dichter bij zit dan de RW. Blijkbaar hadden die Chinezen geen Gibson bij de hand als voorbeeld of misschien is het wel om patent problemen met Gibson te voorkomen...

Kun je wat absolute waardes geven van deze afstanden bij zowel je RW als je Tokai? Ik ben wel benieuwd en wil het zelf ook eens nameten.
Misschien handig als je bijvoorbeeld het einde van de toets of nog beter de 12e fret als ijkpunt neemt voor de maten...

episua
17 november 2005, 21:02
Dit was 1 van de dingen die mij direct opvielen bij de RW's, van afstand kan je het ook wel zien, houd er een Gibson/Epiphone foto bij en je ziet het direct wel. Dit heeft denk ik inderdaad met het patent te maken.
Epiphone is van Gibson en heeft als enige toestemming om 'echt' te kopieren. Alleen jammer dat een Epiphone headstock niet meer op die van Gibson lijkt.

Blauw
17 november 2005, 21:09
Maar wat dus de hamvraag blijft: als ik elektrisch gitaar wil proberen omdat ik tot nu toe alleen acoustisch heb gespeeld, is het dan een goeie aankoop? Om er dus een tijdje aan te wennen? Want het instapbedrag is natuurlijk lekker laag op deze manier (nederlands ben ik he :P )

Walternativo
17 november 2005, 22:23
Richwood LP als beginnersgitaar? Ik denk dat NIEMAND dat als echt slecht kan zien (kom op laten we even realistisch blijven mensen ipv onze persoonlijke voorkeur exponentieel te radicaliseren!). Dude ik heb te veel geschiedenis en wiskunde gehad vandaag. In ieder geval: kijk en vergelijk als t goed is is t goed! :D

ohja en als versterker zou ik je een Roland Cube 30 aanraden. Heb zelf de cube15 en was toch wel onder de indruk van de cube30 hoewel de cube15 op zich niet slecht is.

veel plezier! :D

Orpheo
17 november 2005, 22:33
Richwood LP als beginnersgitaar? Ik denk dat NIEMAND dat als echt slecht kan zien (kom op laten we even realistisch blijven mensen ipv onze persoonlijke voorkeur exponentieel te radicaliseren!). Dude ik heb te veel geschiedenis en wiskunde gehad vandaag. In ieder geval: kijk en vergelijk als t goed is is t goed! :D

ohja en als versterker zou ik je een Roland Cube 30 aanraden. Heb zelf de cube15 en was toch wel onder de indruk van de cube30 hoewel de cube15 op zich niet slecht is.

veel plezier! :D

waarom 150 euro uitgeven voor een cube (dat waren ze dacht ik) tegenover 120 voor een epi buizenbakkie van 5watt die imo stukken beter klinkt??

Walternativo
18 november 2005, 10:14
omdat die cube 4 distorted lead channels heeft en je de buizen nooit hoeft te vervangen?

frekie
18 november 2005, 12:34
Kun je wat absolute waardes geven van deze afstanden bij zowel je RW als je Tokai?
Het scheelt ongeveer 4 a 5 mm van staartstuk tot brug en van brug tot element. Afstand van lage naar hoge E snaar in de breedte was wel hetzelfde zowel bij de brug als bij de topkam.
Mmm ik weet niet of je RW een BEGINNERS gitaar kan noemen, ik zou zeggen een gitaar voor gevorderden zonder geld :-D
Je moet toch wel uit een voorraad de beste eruit nemen, die toch nog wel afstellen, er moeten meteen betere elementen op enz. Met die LP van 99 euri kom ik totaal dan op 150 euri inclusief GFS PUs. Misschien vervang ik de volpots ook wel. Ik ben hem aan het inspelen, ik vermaak me er prima mee moet ik zeggen en ik ben een verwende ouwe l :D l die ooit een echte Custom heeft gehad en nog steeds een Jap Tokai.

Franc
18 november 2005, 12:46
Mmm ik weet niet of je RW een BEGINNERS gitaar kan noemen, ik zou zeggen een gitaar voor gevorderden zonder geld :-D
Je moet toch wel uit een voorraad de beste eruit nemen, die toch nog wel afstellen, er moeten meteen betere elementen op enz. Met die LP van 99 euri kom ik totaal dan op 150 euri inclusief GFS PUs. Misschien vervang ik de volpots ook wel. Ik ben hem aan het inspelen, ik vermaak me er prima mee moet ik zeggen en ik ben een verwende ouwe l :D l die ooit een echte Custom heeft gehad en nog steeds een Jap Tokai.

Dat vind ik een leuke omschrijving van een RW inderdaad :D
De gevorderde zonder geld :) binnen die categorie val ik ook wel.
Tenminste, 'zonder geld' is teveel gezegd, maar een vrouw die altijd een 'betere' bestemming voor dat geld heeft ;) hoe noem je dat?

Franc
18 november 2005, 13:00
Wacht nog steeds op mijn GFS, nog geen bericht gehad dat ze ze op de post hebben gedaan. Wel mijn nieuwe RW even vergeleken met mijn echte Jap Tokai LP. Ik had al de indruk dat het staartstuk vd RW verder naar achter stond en bij nameten klopt dat! De afstand tussen brug en staartstuk is bij de RW dus groter dan bij de Tokai. Verder staat de brug vd RW wat "schever" dan die vd Tokai. Bovendien staat het brugelement bij de RW weer verder vd brug af dan bij de Tokai! Als je snapt wat ik bedoel...
Ik heb geen Gibson bij de hand maar ik vermoed dat de Tokai daar dichter bij zit dan de RW. Blijkbaar hadden die Chinezen geen Gibson bij de hand als voorbeeld of misschien is het wel om patent problemen met Gibson te voorkomen...

Het helpt trouwens om even te mailen. Bij mij stond het al3 dagen op "will ship within 24 hours" toen ik even mailde of er iets raars was. Snel antwoord en kort daarna een autobericht met trackingnummer.

marc_o
18 november 2005, 13:26
Wat blijkt nou, als een handelaar/middenstander adverteert met een bepaald produkt voor een bepaalde prijs dan MOET hij dat produkt tegen die prijs leveren. Dus hou in de gaten die krantjes!!


Dat moet hij helemaal niet, je hebt gewoon geluk gehad dat hij van dat ding af wilde. Ik denk ook niet dat hij geld terug gaat krijgen van dat krantje...

om de donder wel, als je iets voor een prijs aanbiedt dan moet je hem daar ook voor verkopen.
een grote winkelketen (v&d geloof ik) is daarmee door schade en schande wijs geworden ergens in de 60er jaren die adverteerden alles voor een appel en een ei en geen prijzen erbij gezet.
dus mensen kwamen naar de winkel met een appel en een ei en zochten iets duurs uit.
de winkel wilde er niks van weten natuurlijk, het werd zelfs een rechtszaak die verloren werd door de winkel.
als er ergens in het krantje staat drukfouten voorbehouden dan heeft de klant geen poot om op te staan, en krijgt de winkelier ook niks terug van het lokale sufferdje.
maar mooie gitaar voor weing geld, waar heb je hem gekocht in harlingen?


Er is veel veranderd sinds de Sixties.
Je hoeft dus NIET op te draaien voor drukfouten van een ander.
Hij hoeft de gitaren niet voor € 99,- te verkopen, en hoeft al helemaal geen centen van dat krantje terug te verwachten.
Het zou wat zijn dat drukkerijen de prijs van artikelen kunnen veranderen, want daar heb je het feitelijk over, of ze dat nou expres doen of niet.

ijzerbroot1
18 november 2005, 22:41
[quote=frekie] Dat vind ik een leuke omschrijving van een RW inderdaad :D
De gevorderde zonder geld :) binnen die categorie val ik ook wel.
Tenminste, 'zonder geld' is teveel gezegd, maar een vrouw die altijd een 'betere' bestemming voor dat geld heeft ;) hoe noem je dat?

Huwelijk?

grayfink
19 november 2005, 01:10
De hel

Franc
19 november 2005, 08:45
De hel

Nou....da's wat overdreven hoor :-D

grayfink
19 november 2005, 10:28
:razz:

Franc
19 november 2005, 14:30
In hun store is het gewoon een vaste prijs van 25USD per stuk en idd 1 maal 14USD verzenden.
Vind ik toch wat prettiger dan zo'n veiling af te zitten wachten.
Ik kreeg ook kort erop een mailtje over de verzendkosen dus het lijkt allemaal prima geregeld, ze worden binnen 24 uur geshipped :D

Benieuwd,

MIsschien erg offtopic, maar ik heb zojuist mijn Crunchy PAFs gekregen.
Zaterdagavond besteld, zaterdag 1 week later in huis.

Dus frekie, als je ze nog niet heb zou ik echt maar eens mailen...

frekie
20 november 2005, 22:26
Heb ik net gedaan, gemaild dus. Ik heb ook nog geen mail gehad dat ze zijn verscheept zeg maar. Mmm. Eerst dat geklooi met Paypal om de centen naar de USA te krijgen zonder gebruik te hoeven maken van de krrracht vd Postbank.. :evil:

grayfink
20 november 2005, 23:44
Zal allemaal wel goed komen, volgens mij is het wel een betrouwbare toko. Als je eerst geld overmaakt van je bankrekening duurt het even een dag of 4 voor het over is en Paypal de betaling kan uitvoeren. Daar ergens zal de kern van het probleem wel zitten. Voor dit soort dingen heb ik een creditcard aangeschaft, daar kan Paypal het gelijk afschrijven. Ook online een vlucht boeken b.v. moet je een creditcard voor hebben. Deze zomer met ryanair.com voor 8€ naar Rome gevlogen b.v. 8-)

Wouter J
21 november 2005, 16:35
Ik heb twee weken geleden een Richwood Les Paul Custom gekocht.

http://www.souman.nl/gitaren/Elektrische%20Foto's/Richwood%20Les%20Paul%20Black.JPG

Ze komen uit dezelfde fabriek als epiphone, de Gibson China fabriek. in vergelijking met mijn 1995'er Epiphone Les Paul Custom is het een veel betere gitaar. Ik was aanvankelijk van plan om er Seymour Duncan elementen in te zetten maar de normale elementen klinken al goed genoeg.

Het einge bezwaar wat ik heb is dat mijn Richwood toch een tikkeltje te zwaar is.

duckman
21 november 2005, 16:58
Ze komen uit dezelfde fabriek als epiphone, de Gibson China fabriek.

hey WouterJ, hoe kom je aan deze informatie ??
Ben erg benieuwd....

thanx.

mazzel,
Arjan

Wouter J
21 november 2005, 17:25
Ze komen uit dezelfde fabriek als epiphone, de Gibson China fabriek.

hey WouterJ, hoe kom je aan deze informatie ??
Ben erg benieuwd....

thanx.

mazzel,
Arjan

In die zelfde winkel hadden ze ook enkele Jazz gitaren van richwood en op het label in de klankasten stond "Gibson China" en de naam die identieke gitaren onder het Epiphone Logo hadden, "Zephyr Regent" in dat geval.

bram123
21 november 2005, 20:24
maar komen al die richwood gitaren dan uit qingdao china? nahh ik geloof er geen zak van.

Wouter J
21 november 2005, 21:12
maar komen al die richwood gitaren dan uit qingdao china? nahh ik geloof er geen zak van.

En waarom zou dat dan niet mogelijk zijn, Toen Gibson de Samick Fabrieken kocht en in China liet zetten werd de productie dermate opgevoerd dat er zeker duizenden gitaren daar vandaan komen.

episua
22 november 2005, 00:16
Het is mogelijk wat Wouter J. zegt.
Het hoeft niet zo te zijn dat wanneer de Jazz gitaren van Richwood uit dezelfde fabriek komen dat de les pauls, en uiteraard al helemaal de strats/tele's uit die fabriek komen. Er zijn er zoveel. Ik heb het idee dat Richwood een heleboel verschillende gitaren uit verschillende fabrieken laat komen. Kijk bijvoorbeeld maar eens op de site van Silverstar. Die worden gemaakt in de unsung fabriek in korea. Bekijk de 'retro deluxe' en de 'retro DC' van Richwood maar eens, die staat ook op deze site, alleen dan als Silverstar. link: www.unsung.co.kr


De silverstar:
http://www.unsung.co.kr/img/products/guitar/ulp523.gif

De Richwood:
http://www.richwoodguitars.com/products/re-135-hb_large.jpg

De silverstar:
http://www.unsung.co.kr/img/products/guitar/usd257htq.gif

De richwood:
http://www.richwoodguitars.com/products/re-138-hb_large.jpg

Dit zijn bijvoorbeeld de duurdere Richwood gitaren, die worden dus bij unsung in korea gemaakt. De goedkopere komen uit china, maar waar?

frekie
22 november 2005, 16:23
http://members.home.nl/fmunniksma/RW/GFSPAFs%20001.jpg

Joepie de Poepie!! De GFS crunchy PAFs zijn binnen, 5 dagen na shipping vanuit de Steeds. Let ook op de "creatieve" douane declaratie...
Morgen waarschijnlijk inbouwen, wordt vervolgd.

Die luxe RWLP met inlays heb ik zien hangen, staat idd Korea op.

http://members.home.nl/fmunniksma/RW/RWLP.htm

Swan
22 november 2005, 16:39
Ik heb twee weken geleden een Richwood Les Paul Custom gekocht.



die ziet er wel erg nice uit ! hoeveel was je daarvoor kwijt?

frekie
23 november 2005, 16:20
http://members.home.nl/fmunniksma/RW/RWLP%20012.jpg

Tada! Mooi toch al dat klatergoud, that's showbusiness. 1e indruk: VET, idd PAF met meer gain maar wel beschaafd, meer bluesrock dan hardrock. In het hoog en het laag wint een SD JB het wel maar dat is niet eerlijk gezien het prijs verschil. Het midden is gewoon 'creamy' (romig?), heel lekker. Weinig verlies aan hoog bij terugdraaien van het volume. De GFS waren 4 aderig dus splitten is mogelijk maar daar ben ik op zo'n LP niet zo'n fan van. Kortom weer dik zijn geld waard. Vanavond gaat ie mee naar een oefenruimte, eens kijken hoe hij zich in een band staande houdt.
http://members.home.nl/fmunniksma/RW/RWLP.htm

frekie
25 november 2005, 12:09
http://members.home.nl/fmunniksma/RW/RWLP%20013.jpg

Nog eentje om het af te leren. De volgende dag de 3 standen schakelaar eruit gehad, wat contactspray erin gespoten, klaar is Freek. De slagplaat eraf gehaald, vind ik toch mooier, je ziet de top zo beter en het is toch keiharde plastic lak. Hij zat me ook wat in de weg. En ik zweer je dat het zo beter klinkt :-D

Franc
25 november 2005, 12:11
Nou alleen dat halselement nog omdraaien.

De draadjes zijn kort, ik weet het (bij mij ook) maar ik kon het allemaal net vastsolderen :D

frekie
25 november 2005, 12:16
Klopt Franc, dat kabelgootje is diagonaal en dan kom je in de problemen zeker met GFS, die draadjes zijn aan de korte kant. Ik heb voor het solderen wat isolatie eraf GEBRAND met een lucifertje om er zeker van te zijn dat ik niet per ongeluk een stukje zou afknippen, kon ie echt niet hebben.
Ik heb eens ergens gelezen dat Gary Moore de ouwe LP van Peter Green uit zijn Fleetwood Mac periode heeft gekregen. Op die Lp zit het hals element ook andersom. Ik moet zeggen dat die 'I need your love so bad' lickjes errug lekker klinken met beide PUs aan :-D

Franc
25 november 2005, 20:30
Klopt Franc, dat kabelgootje is diagonaal en dan kom je in de problemen zeker met GFS, die draadjes zijn aan de korte kant. Ik heb voor het solderen wat isolatie eraf GEBRAND met een lucifertje om er zeker van te zijn dat ik niet per ongeluk een stukje zou afknippen, kon ie echt niet hebben.
Ik heb eens ergens gelezen dat Gary Moore de ouwe LP van Peter Green uit zijn Fleetwood Mac periode heeft gekregen. Op die Lp zit het hals element ook andersom. Ik moet zeggen dat die 'I need your love so bad' lickjes errug lekker klinken met beide PUs aan :-D

Klopt, ik heb toevallig gisteren in een oude Gitarist zitten lezen en daar stond een interview met Gary en een stukje over de gitaar.
Alleen schijnt dat daar ook wat met de magneten is gerommeld voor het bekende geluid, dus niet alleen het element :0

Verder is het niet erg moeilijk om gewoon de draadjes wat te verlengen met wat extra draad, maar het blijft raar dat het zo kort is... :(

Jax
10 december 2005, 15:37
Ik gooi deze even omhoog :)

Ik speelde namelijk net even op een RW LP bij de Plug, en ik moet zeggen dat de RW-aanbidders echt een punt hebben. Heerlijke gitaar, lekkere hals, best wel ok sound. Nou vroegen ze daar echter 250 voor de gitaar. Dit lijkt me enigszins aan de prijzige kant, toch? Wat is een goede prijs voor een LP?

ijzerbroot1
10 december 2005, 15:46
met een beetje zoeken rond de 180. :-D

d'oh
10 december 2005, 15:47
Richwood LP als beginnersgitaar? Ik denk dat NIEMAND dat als echt slecht kan zien (kom op laten we even realistisch blijven mensen ipv onze persoonlijke voorkeur exponentieel te radicaliseren!). Dude ik heb te veel geschiedenis en wiskunde gehad vandaag. In ieder geval: kijk en vergelijk als t goed is is t goed! :D

ohja en als versterker zou ik je een Roland Cube 30 aanraden. Heb zelf de cube15 en was toch wel onder de indruk van de cube30 hoewel de cube15 op zich niet slecht is.

veel plezier! :D

waarom 150 euro uitgeven voor een cube (dat waren ze dacht ik) tegenover 120 voor een epi buizenbakkie van 5watt die imo stukken beter klinkt??

@orpheo heb je het over de valve junior?
ik heb dat ding ook gehoord, en dat deed me wenkbrauwen fronsen, een geluid alsof je met een 20 watter transistor staat en gewoon een stuk beter geluid

mdb
10 december 2005, 15:59
God, ik ben al een eeuwigheid opzoek naar een Richwood LP R-129 Alpine White. De leverancier van mijn gitaarwinkels zijn aan het verhuizen en hebben dus problemen met het leveren, dus kan nog 4 maanden duren :x Ook nog geprobeert bij andere zaken maar bijna geen hebben er een voorraadig ARGH! Helpt iemand mij uit de brand? Woon in Venray (dicht bij Venlo)

Enneh nice guitar 8-)

grayfink
10 december 2005, 16:33
http://www.thehouseofmusic.nl/gitaarindex.htm

http://www.muziekhandeljoosten.nl/


Bij HOM kun je ze dus bestellen voor 189€. Joosten was er altijd vrij duur mee, maar heeft ze nu dus ook voor €195. Vreemd genoeg vragen ze voor de custom maar liefst 286€ Terwijl ze bij HOM allemaal 189 kosten :???: :???: :???:

chennie
10 december 2005, 16:37
God, ik ben al een eeuwigheid opzoek naar een Richwood LP R-129 Alpine White. De leverancier van mijn gitaarwinkels zijn aan het verhuizen en hebben dus problemen met het leveren, dus kan nog 4 maanden duren :x Ook nog geprobeert bij andere zaken maar bijna geen hebben er een voorraadig ARGH! Helpt iemand mij uit de brand? Woon in Venray (dicht bij Venlo)

Enneh nice guitar 8-)

ik dacht dat de american guitarstore een had, of ze het nu nog hebben weet ik niet meer, maar jah Enschede spreken we dan over.

mdb
10 december 2005, 16:39
House of music vandaag al gebeld, de witte versie was er niet meer GVD, nog 2 a 3 weken wachten voordat ie er is.........

frekie
11 december 2005, 21:47
Mijn muziekboer heeft er een, Hompy in Harlingen NW Fryslan. De prijs is inmiddels weer 199 euri :-D 0517-412442 Niet naast de deur idd maar misschien willen ze hem wel opsturen.

episua
12 december 2005, 21:09
Wat mij trouwens opviel is dat er weer nieuwe type Rw les pauls zijn. Niet echt heel anders ofzo, maar een paar kleine verschillen:
- Parelmoeren inleg van merknaam
- iets bredere kop
- standards zijn zonder slagplaat te koop

Iemand anders van jullie dat ook opgevallen?

ijzerbroot1
12 december 2005, 21:16
Ja klopt, dat verandert per zending. Zitten kennelijk ook bagger LP's bij, vraag maar aan medeforummer Franc.Die moest zijn LP herfretten.Hangt er maar net vanaf welk chineesje aan de lopende band staat te knutselen denk ik. Zelfs de dikte van de body varieert.....
Het goedkoopst zijn ze bij Correct in Rotterdam, 177 euri's.

Franc
12 december 2005, 22:48
Ja hou op :-D
Parelmoeren logo zonder slagplaat.
De body is dikker dan van mijn eerste LP, maar de kop was ongelijk van dikte, de frets een drama en de stoptail zit/zat uit het midden :D

Ik kan er nu om lachen, want de kop heb ik al gefixt, tevens een Gibson V-tje in gemaakt en er komt nog een decal op. Frets zijn erg goed gelukt (herfret) en vandaag kwam de Bigsby binnenn dus dan is het probleem met de stop tail ook opgelost.

frekie
13 december 2005, 16:05
Ben net FF bezig geweest met de 3 kantige vijl. Voor het eerst in 25 jaar gitaarspelen... Helaas mbt de dikke E snaar iets te enthousiast de topkam ingevijl, hij rammelt nu in de open positie :cry: Heeft iemand daar een tip voor, nagellak ofzo?
De rest is beter gelukt, maakt toch wel een wereld van verschil hoor. Hij klemt niet meer in de topkam, blijft ineens perfect op stemming, de actie is veel beter, ik heb zelfs de indruk (suggestie?) dat de snaarspanning lager is :???:
("Rant" :-D ) WAAROM oh waarom doet de handel dit niet, eerst de defecte exemplaren terugsturen naar de importeur, dan minimaal een goede set snaren erop, halspen afstellen, snaarhoogte, intonatie, topkam invijlen. Voor mij als simpele eind consument is zo'n setje GFS Pafs nog geen 50 euri. Als je Feedback heet en je bestelt 100 setjes bij Jay in de USA wat zouden ze dan kosten? Kan je toch voor een scherpe prijs een beginnersgitaar aanbieden die ook voor een verwende ouwe l :D l een goede backup gitaar is. En maar klagen dat de handel op zijn kont ligt en dat iedereen bestelt via internet.

ijzerbroot1
13 december 2005, 16:15
Hebben ze geen tijd voor joh, moet allemaal snelsnel geld opbrengen en voor die prijs gaan ze er geen moeite voor doen.

bram123
13 december 2005, 16:15
Ben net FF bezig geweest met de 3 kantige vijl. Voor het eerst in 25 jaar gitaarspelen... Helaas mbt de dikke E snaar iets te enthousiast de topkam ingevijl, hij rammelt nu in de open positie :cry: Heeft iemand daar een tip voor, nagellak ofzo?
De rest is beter gelukt, maakt toch wel een wereld van verschil hoor. Hij klemt niet meer in de topkam, blijft ineens perfect op stemming, de actie is veel beter, ik heb zelfs de indruk (suggestie?) dat de snaarspanning lager is :???:
ja dat kan niet he, dan zou je gitaar nu lager klinken



("Rant" :-D ) WAAROM oh waarom doet de handel dit niet, eerst de defecte exemplaren terugsturen naar de importeur, dan minimaal een goede set snaren erop, halspen afstellen, snaarhoogte, intonatie, topkam invijlen. Voor mij als simpele eind consument is zo'n setje GFS Pafs nog geen 50 euri. Als je Feedback heet en je bestelt 100 setjes bij Jay in de USA wat zouden ze dan kosten? Kan je toch voor een scherpe prijs een beginnersgitaar aanbieden die ook voor een verwende ouwe l :D l een goede backup gitaar is. En maar klagen dat de handel op zijn kont ligt en dat iedereen bestelt via internet.

het idee van die cheap ass gitaren is natuurlijk dat ze cheap ass zjn. je gaat als winkel niet voor meerdere tientjes werk in een richwood pompen.

Gear
13 december 2005, 16:23
Ik meng me ook maar even in deze topic, heb gister een RW re125 gekocht, maar als ik nu beide elementen inschakel, middenstand op de switch, werkt alleen de onderste volumeregelaar, de switch heb ik al gechecked, die is goed . is er ergens een soldeerfout in het systeem of is dit normaal bij RW. Kan de bedrading niet goed volgen .(spaghetti) en het gaat me wat te ver om alles gelijk los te solderen. Verdere indruk van de Gitaar na een uurtje stoeien: Ik heb voordat ik de RW probeerde, de Epi standaard, de Epi Custom, De Vanish Les Paul en de stagg getest. Als geld even geen rol speelde werd het de Epi Custom. Van de standaard vond ik de hals te dik. (japanse Strat gewend). De Vanish (3verschillende) haalde ik mijn wijsvinger (barre) aan open en ook deze hals was te dik en liep de inzet te ver door de hals op. Elementen klonken dof en vlak. De Stagg viel mij op zich niet tegen al klonken ook hier de elementen wat dof. De Richwood 2maal re-125 en 1 maal re-129 daarna getest. De witte! re 129 speelde en klonk als een bezemsteel, dus gauw aan de kant gelegd. De cherry voelde op zich wel goed maar had wat fretbuzz al zag ik zo niks aan de hals. De Tobacco voelde wel ok aan en die heb ik dan ook gekocht. Heb hem nog even afgesteld gisteravond en na een een uurtje spelen voelt ie al best wel vertrouwd. Allen die switch.... Iemand ervaring op ideen???? :strat:

Gear
13 december 2005, 16:23
Ik meng me ook maar even in deze topic, heb gister een RW re125 gekocht, maar als ik nu beide elementen inschakel, middenstand op de switch, werkt alleen de onderste volumeregelaar, de switch heb ik al gechecked, die is goed . is er ergens een soldeerfout in het systeem of is dit normaal bij RW. Kan de bedrading niet goed volgen .(spaghetti) en het gaat me wat te ver om alles gelijk los te solderen. Verdere indruk van de Gitaar na een uurtje stoeien: Ik heb voordat ik de RW probeerde, de Epi standaard, de Epi Custom, De Vanish Les Paul en de stagg getest. Als geld even geen rol speelde werd het de Epi Custom. Van de standaard vond ik de hals te dik. (japanse Strat gewend). De Vanish (3verschillende) haalde ik mijn wijsvinger (barre) aan open en ook deze hals was te dik en liep de inzet te ver door de hals op. Elementen klonken dof en vlak. De Stagg viel mij op zich niet tegen al klonken ook hier de elementen wat dof. De Richwood 2maal re-125 en 1 maal re-129 daarna getest. De witte! re 129 speelde en klonk als een bezemsteel, dus gauw aan de kant gelegd. De cherry voelde op zich wel goed maar had wat fretbuzz al zag ik zo niks aan de hals. De Tobacco voelde wel ok aan en die heb ik dan ook gekocht. Heb hem nog even afgesteld gisteravond en na een een uurtje spelen voelt ie al best wel vertrouwd. Allen die switch.... Iemand ervaring op ideen???? :strat:

frekie
13 december 2005, 16:34
Ik had ook wat problemen met de 3 standenschakelaar. Gewoon er even aan de achterkant uithalen en er wat contactspray inspuiten.


het idee van die cheap ass gitaren is natuurlijk dat ze cheap ass zjn. je gaat als winkel niet voor meerdere tientjes werk in een richwood pompen.


Het is maar net hoe je het bekijkt, idd theorethisch kost een medewerker 60 euri per uur. Maar ze zitten toch een groot deel vd dag op de kont, zo maken ze zich tenminste nuttig. En ze zijn toch "Gitaar Specialist"? Gitaren uit de kartonnen doos halen en ophangen kan mijn zus ook.
Bovendien ontmoedig je een beginner met een slechte gitaar. Die beginner kan anders over 2 jaar een dure gitaar bij je kopen.

Bobbel
13 december 2005, 16:39
het goedkoopst is het op ebay.NL daar begint het bieden vanaf de 1 euro en heb ik ze nog niet boven de 100 zien gaan...

bram123
13 december 2005, 16:44
ik dacht juist dat de appeal van die gitaren was dat wanneer je zelf enige vaardigheden had je er wat van kon maken. Als je MEEETAAAALLL wil gaan spelen kan je trouwens die suffe pafs er weer uit gaan halen.
weet je ik denk dat je of gewoon een goede gitaar moet kopen of het ook echt goedkoop houden, dat grijze gebied ertussen daar lekt toch teveel geld in en blijft altijd maar zozo. Ik zelf zou er tenminste nooit echt wild van worden.

Gear
13 december 2005, 19:58
de driestandenschakelaar is wel goed, alleen de onderste volumepot werkt als master in de middenstand, in beide ander posities werken de pots wel afzonderlijk.

richie sambora
14 december 2005, 17:52
welke verschillende les paul modellen heeft richwood?

ik ben van plan me ook een aan te schaffen...

Gear
14 december 2005, 20:37
Kijk maar eens op www.richwoodguitars.com. Bij the way, mijn elctronische problemen heb ik opgelost. Was er gewoon niet, denkfoutje van mij, Bij twee paralelle potmeters werken ze allebei als master..
Heb er nu een nieuw setje d'addario 010 opgezet en klaar ben ik :strat: :lp: .[/url]

Gear
14 december 2005, 20:37
Kijk maar eens op www.richwoodguitars.com. Bij the way, mijn elctronische problemen heb ik opgelost. Was er gewoon niet, denkfoutje van mij, Bij twee paralelle potmeters werken ze allebei als master..
Heb er nu een nieuw setje d'addario 010 opgezet en klaar ben ik :strat: :lp: .[/url]

frekie
15 december 2005, 16:38
Da's idd FF wenne bij een LP :-D Vind ik persoonlijk het sterke punt, je kan in de tussenstand beide PUs lekker mengen. Vanmiddag weer even aan het raggen geweest op mijn 15 Watt 8-) Marshall Studio 15 en de RW LP, hij begint nu toch wel te komen hoor, speelt lekker, goede axie, ontstemt niet meer. Ik heb de brug PU nog iets hoger gezet, gaat nu lekker brullen zonder extra pedaaltje.

Gear
16 december 2005, 17:58
Hmm, heb hem gisteravond voor het eerst gebruikt op de repetitie, ik blijf stemmen voor mijn gevoel :cry: , verder is geluid met originele pu's zeker de brug pu ok voor mijn doel, bespeelbaarheid is goed. Hoop dat de stemvastheid beter wordt, en als ik frekie hoor wordt het dat, dan ben ik een tevreden mens. Ik heb anders wel een beetje het idee dat de stemonvastheid aan de stemmechanieken ligt, iemand eventueel nog suggesties voor een setje betaalbare wel goede stemmechanieken? :lp:

mijn posts worden altijd dubbel geplaatst, iemand enig idee hoe dat kan?

GuitarMaster
17 december 2005, 15:26
Ik heb vorige week ook ff een Richwood LPtje aangeschaft en ik heb dezelfde stemproblemen die Gear heeft. Weet iemand misschien welke maat stemmechanieken ik moet gebruiken als replacement? Ik heb niet zo'n zin om ze er nu al uit te halen terwijl ik nog geen nieuwe in huis heb.

frekie
17 december 2005, 20:47
Ik heb het idee dat het meer aan de topkammen ligt. Ik heb bij de LP en de ES335 nu de topkam wat ingevijld, betere=lager axie en blijft beter op stemming. Het zal wel van het goedkoopste plastic zijn, misschien bestel ik wel een paar benen topkammetjes, is goedkoop. Richwood is een leuke beginners gitaar, voor beginnende gitaarbouwers die het vak willen leren bedoel ik :-D

GuitarMaster
17 december 2005, 21:06
Ik heb het idee dat het meer aan de topkammen ligt. Ik heb bij de LP en de ES335 nu de topkam wat ingevijld, betere=lager axie en blijft beter op stemming. Het zal wel van het goedkoopste plastic zijn, misschien bestel ik wel een paar benen topkammetjes, is goedkoop. Richwood is een leuke beginners gitaar, voor beginnende gitaarbouwers die het vak willen leren bedoel ik :-D

Ik zie het verband tussen het op stemming blijven en de topkam niet helemaal...

grayfink
18 december 2005, 00:02
Dan zal je ook wel geen Master op de Guitar zijn :roll:
Als een topkam b.v. op 009 is gevijld en je legt er 010 op, heb je frictie.
Je stemt de gitaar, draait de toon b.v. van hoog naar laag, dan heb je aan de headstockkant relatief meer spanning op de snaar. Daarna ga je spelen, je bend wat, je ragt wat, je kent dat wel. Hierdoor wordt de snaar aangetrokken en het spanningsverschil nivelleert, waardoor de stemming verandert. Bij een plastic topkam heb je ook meer frictie als bij een benen topkam. Tip: beetje grafiet in de sleuven van de kam. (Met een dun potlood b.v.) Ook kan het helpen als je wat minder windingen gebruikt bij het opleggen van de bassnaren. (2 windingen is zat). Ik heb ook een richwood gitaartje, die heeft wel goede tuners en -helaas- ook een goedkope topkam.

mdb
18 december 2005, 10:15
mijn posts worden altijd dubbel geplaatst, iemand enig idee hoe dat kan?

Je moet gewoon geduldig zijn en niet 2 of 3 keer op de OK knop klikken, dan krijg je steeds die dubbel posts. Soms duurt het effe wat langer ;).

BTW in Dordrecht is er een zaakje die ze in de aanbieding heeft, 190 euri. Ik ga d'r enne halen, ik heb 2 weken geleden gebeld en meneertje zei dat ie er wat extra heeft bij besteld en het 2 a 3 weken zou duren voordat ze binnen waren..

Kan niet wachten :D !

Gear
19 december 2005, 18:44
Ik klik 1 keer, en vervolgens krjg ik een foutmelding en dan staat ie er twee keer. Ra ra... zal de topkam eens graffieteren, of is dat geen abn? :lp: :strat:

mdb
20 december 2005, 15:59
Voor alle mensen die nog een Richwood LP willen hebben!

Donderdag komt er een nieuwe lading LP's in the House Of Music a Dordrecht. Ook de customs waarvan ik al een witte heb gereserveerd :D !

mdb
20 december 2005, 22:29
The house of music (Dordrecht) heeft donderdag weer nieuwe Richwood LP's voor 190 euri. Ik heb er al eentje gereserveerd en ga um donderdag op halen! Check http://www.thehouseofmusic.nl maar!

frekie
22 december 2005, 13:13
Afgelopen Zondag naar een sessie geweest in mijn dorp. U kent dat wel de organisator vd sessie staat driekwart vd tijd zelf op de buehne met zijn basis band. Maar goed bij de gratie Gods mocht ik 3 nummertjes doen. De gitarist vd basisband met zijn PRS van 3000 euri deed wat minnetjes over mijn RW van 99 euri. Ik maakte er maar een geintje van. Toen ik op zijn amp mocht spelen merkte ik waarom hij altijd zo'n brak geluid heeft: hij had een ouwe Peavy uit de jaren 70/80 , vtx ofzo. Kwam echt geen geluid uit. Met mijn trouwe Marshall Guvner op 10 ging het nog wel. Meteen klachten dat het te hard ging, kut PA's ook altijd :-D
Enfin de RW deed het prima en het geinige is dat je je geen zorgen maakt om krasjes ofzo, wil je mijn gitaar lenen prima, wil je Pete Townshend nadoen krijg ik 99 euri van je
:-D

vester86
22 december 2005, 14:01
@mdb: en, hoe bevalt ie :razz:

vester86
22 december 2005, 14:01
@mdb: en, hoe bevalt ie :razz:

mdb
22 december 2005, 16:10
Ik moet nog gaan. Moest eerst nog naar school, wacht op het moment op mn moeder en dan ga ik met de trein, als ik hem heb maak ik wat pics en geef ik wel een kleine review :D !

mdb
22 december 2005, 16:27
GODVER HOOR IK NET DAT ZE PAS IN JANUARI ER ZIJN GODVER DE GODVER JEZUS WAT BEN IK PISSED

guitardude
22 december 2005, 16:28
GODVER HOOR IK NET DAT ZE PAS IN JANUARI ER ZIJN GODVER DE GODVER JEZUS WAT BEN IK PISSED
Relax
1: Het is maar een richwood :-D
2: Je hebt toch wel andere gitaren om je in de tussentijd te vermaken? :)

mdb
22 december 2005, 18:06
Ik ben al 2 maanden opzoek naar dat ding en het blijkt dus dat er iets is met die fabrikant tenminste, dat zeggen 3 gitaarwinkels tegen me.

De enige gitaar die ik heb is een merkloze 20 euro spaanse gitaar en een yamaha pacifica.

Trouwens, the house of music vertelde mijn moeder via de telefoon dat ze problemen hadden met het verschepen omdat ze er zoveel hadden besteld, yeah right :-?

Nou heb ik 3 keuzes:
-Stagg les paul kopen voor 225 euro (in de Witte versie die ik zo graag wil)
-Een vintage model kopen die bij mijn favoriete gitaarboer volgende week binnenkomt maar die er alleen in zwart met wit en cherry burst te koop zijn.
-Wachten op de Richwood die waarschijnlijk de 1e of 2e week van Janurai binnenkomt maar ja, zou ik ze nu nog wel moeten vertrouwen :evil:

En tjah, het is wel een richwood maar voor mij een droom gitaar.

vester86
22 december 2005, 18:20
die yamaha is ongeveer even goed als die richwood, alleen een nogal ander geluid.... that's all ;-)

je kunt ook bij andere muziekwinkels proberen?? :lol:

BartL
22 december 2005, 18:50
GODVER HOOR IK NET DAT ZE PAS IN JANUARI ER ZIJN GODVER DE GODVER JEZUS WAT BEN IK PISSED
Relax
1: Het is maar een richwood :-D
2: Je hebt toch wel andere gitaren om je in de tussentijd te vermaken? :)
3. Over 10 nachtjes is het al Januari :-D

mdb
22 december 2005, 20:10
die yamaha is ongeveer even goed als die richwood, alleen een nogal ander geluid.... that's all ;-)

je kunt ook bij andere muziekwinkels proberen?? :lol:

Ja maar ik ben dus op zoek naar dat andere geluid en tjah nogal desperate I guess, ik ga aan een talentenjacht (soort van) meedoen en wil graag oefenen met mijn nieuwe gitaar want het is auditie over enkele weken :-? .

Hoor net dat ze 1e of 2e week van Januari binnenkomen...

Ash ketchum
23 december 2005, 20:36
Ik heb ff een vraagje, hebben die "vintage" richwood stratjes een v-hals? Ik vindt dat namelijk tegek spelen en ik wil een fijne backup gitaar voor me fender strat MIJ 1954 reissue.

frekie
25 december 2005, 16:01
Nee de Vintage RW strats hebben een gewoon rond C profiel. Ik heb de mijne van achter wat opgeschuurd, ik vond hem eerst wat te glad met die dikke laklaag. Voelt nu heerlijk ingespeeld aan.
Ik heb net de hals eraf gehad, lang verhaal kort. Hals er weer op, was de axie veel te hoog. :evil: :evil: :evil: :x :cry: :oops: :???: :-? :o :( :-( :evil: :evil:
Ik had geen zin om die hals er weer af te slopen dus de zadeltjes maar omlaag dan. Klinkt nu toch vetter, ik denk dat de hals-body verbinding nu beter is. Kortom RW de perfecte beginners gitaar, voor beginnende gitaar bouwers/sleutelaars dan!

Gear
25 december 2005, 21:22
Huh, die hals is toch verlijmd Frekie, die haal je er niet zo even af en zet je er weer op ?????? Ben je hem aan het customizen of aan het slopen????

Mijn eigen is nu aardig ingespeeld en ontstemt nu ook minder, met grafiet op de kam. Blijft m.i. een goede gitaar voor het geld! :lp: :strat:

Gear
25 december 2005, 21:22
Huh, die hals is toch verlijmd Frekie, die haal je er niet zo even af en zet je er weer op ?????? Ben je hem aan het customizen of aan het slopen????

Mijn eigen is nu aardig ingespeeld en ontstemt nu ook minder, met grafiet op de kam. Blijft m.i. een goede gitaar voor het geld! :lp: :strat:

Gear
26 december 2005, 09:30
Sorry Frekie, niet goed gelezen ging niet over je RW LP lees ik nu....

frekie
26 december 2005, 15:48
Het ging idd over de 62LPB strat. Ik ben een verslaafde knutselaar maar een nek van een LP slopen heb ik nog nooit gedaan :-D Maar voor alles is er een 1e keer :-D Misschien ga ik nog eens proberen de RE400 een fretjobje te geven, vlakken dus. Wie weet een leuke site hierover?

frekie
26 december 2005, 15:53
Oh ja de RE125 de Lp dus heb ik de topkam wat ingevijld, was wat te hoog ingevijld. De axie is nu toch wel beter, speelt makkelijker dus. Helaas was ik bij de lage E wat te enthousiast geweest, ging rammelen in de open positie. Dus een tube 2 componentenlijm gekocht(epoxy), drupje erop, laten harden. En dan opnieuw invijlen. WEER te enthousiast geweest :o :-? :???: :x :evil:
Wellicht morgen een nieuwe poging. Wellicht ooit een nieuwe benen topkam van Vox. Voor alles is er een 1e keer :-D
Hij klinkt nu wel VET met de GFS crunchy PAFs. En dat voor 150 euri 8-)

episua
27 december 2005, 20:17
Ja, ook ik ben mee in de RW lp hype!
Mijn vriendin heeft vandaag een witte lp custom voor mij gekocht.
Ik vond 'm zo mooi dat ze vandaag direct een heeft gekocht.
Leuke gitaar om er bij te hebben toch?

anyway hier de pics:

http://www.geocities.com/willemroode/les_paul_gitaar_wit_016b.jpg

http://www.geocities.com/willemroode/les_paul_gitaar_wit_023b.jpg

Franc
27 december 2005, 21:24
Praaaaachtig die kruisjes :-D

EDIT: opeens werken ze :D

Franc
27 december 2005, 21:26
Mooi man....zoiets wil ik ook nog ns een keer...

Hoe is het fretwerk en afstelling van deze?

mdb
27 december 2005, 22:52
Gadsiedarrie, die zocht ik al 2 maanden, waar heb je die gevonden ?!

Gongrats anyways :D!

episua
27 december 2005, 23:46
Bedankt voor de reacties.
Hij is gekocht in Harlingen, bij een music store die ook instrumenten verkoopt. €199,- vind ik geen rare prijs.
Dankzij Frekie zijn tip dat ze in Harlingen een witte hadden dacht ik, die moét ik hebben!

ACSlater
28 december 2005, 20:20
Mooi gitaartje Willem! Ze zijn zo dirtcheap en zien er toch zo classy uit. Durf het alleen niet aan. Ik speel normaal het meest op m'n Gibson LP Custom en ben bang dat ik een Richwood totaal niet te pruimen vind. Heb ook een akoustische van RW en dat is niet veel soeps. Deze is dan ook voor zuipvakanties :D

Anders Destium
28 december 2005, 23:26
Cool, gefeliciteerd :)

En nu maar keihard the Darkness meeraggen :wink:

Orpheo
29 december 2005, 00:50
Cool, gefeliciteerd :)

En nu maar keihard the Darkness meeraggen :wink:

oh hell yeah dat ik dat doe :D alleen dan op een BB 3pup, zoals dan dat doet.... :oops:

http://webzoom.freewebs.com/danhawkins/DanPicturespage/13.jpg

dat dus :D en nu nog dat kapsel creeeren :D ik ben al een eind op weg :cool:

frekie
29 december 2005, 12:26
Hij is gekocht in Harlingen, bij een music store die ook instrumenten verkoopt. €199,- vind ik geen rare prijs.
Dankzij Frekie zijn tip dat ze in Harlingen een witte hadden dacht ik, die moét ik hebben!

Ah, the Power of the Web :-D Ik had die witte trouwens niet uitgeprobeerd, ik hoop dat jij dat wel hebt gedaan. De andere RW LPs in de zaak wel met uitzondering vd 2 in de etalage. Tip dus voor mensen die een RW LP bij Hompy willen halen. Haal die 2 uit de etalage :-D

frekie
29 december 2005, 17:05
Update! Hij heeft er nog 3, mogen weg voor 179 euri, balans opruiming. Allemaal sunburst RW RE125.

episua
30 december 2005, 01:37
Bedankt voor de response.
Ik heb 'm de afgelopen twee dagen meegehad in de band en jamsessies e.d. en de gitaar valt me niet tegen. Speelt goed, naar een beetje afstelwerk is de mensuur ook super. Lakfoutjes ga ik niet over zeuren bij een gitaar van €199,- dat is de realiteit. Ik mag het bijna niet zeggen denk ik maar de gitaar klinkt ook best goed, mooie sustain.
Stemmechanieken zijn bruikbaar en konden opzich beter natuurlijk maar alsnog, voor een gitaar uit deze prijsklasse kan je daar ook niet over klagen. Een erg leuke backup gitaar die hoge ogen scoort!

frekie
30 december 2005, 10:26
Nog eens 50 euri en je hebt er GFS crunchy Pafs erop, met vergulde doosjes en al. Heerlijke ouwerwetse PAF toon en ze piepen alleen als jij dat wilt :-D

Satriani
30 december 2005, 21:29
De Richwood:
http://www.richwoodguitars.com/products/re-135-hb_large.jpg



:o Holy shit das een mooie LP
Nooit gezien, hoeveel moet zo'n ding kosten?

Tupelo
30 december 2005, 22:21
Als ik me niet vergis zag ik de DC versie met tremelo voor iets van 600 euro.

frekie
31 december 2005, 16:14
Hangt bij mij in het dorp voor 600 euri. Dingetje in Rijswijk heeft de DC versie met tremolo op marktplaats staan voor ca 450. Made in Korea. Heb ik maar niet uitgeprobeerd. Ik heb geen plaats meer aan de muur om hem op te hangen :-D Het "Wietse-syndroom" ahw :-D

Seven
14 januari 2006, 19:10
Hey
Ik ben van plan de Richwood RE 129 (LP Custom Black) te kopen.
Het wordt mijn eerste elektrische gitaar. 'k speel nu al tijdje akoestisch, maar wil dus overstappen op elektrisch. Na een tijdje 'research' te hebben gedaan, ben ik tot de conclusie gekomen dat in de prijsklasse 250,- de Richwood LP wel een hele goede is voor LP-modellen.

Maare eigenlijk nog wat vragen voor ik het ga kopen.

-'k heb gezien dat er voor verschillende winkels verschillende prijzen zijn.
De prijzen lopen van 190,- tot 289,-
Volgens ijzerboot1:

Ja klopt, dat verandert per zending. Zitten kennelijk ook bagger LP's bij, vraag maar aan medeforummer Franc.Die moest zijn LP herfretten.Hangt er maar net vanaf welk chineesje aan de lopende band staat te knutselen denk ik. Zelfs de dikte van de body varieert.....
Het goedkoopst zijn ze bij Correct in Rotterdam, 177 euri's.
Moet er dan van uitgaan dat de winkel met de laagste prijs een slechte lading binnen heeft?
Oh enne waar adviseren jullie me om te kopen?

-En volgens Frekie:



Richwood is een leuke beginners gitaar, voor beginnende gitaarbouwers die het vak willen leren bedoel ik :-D
Eeh, zo erg is het toch niet? maar ik denk dat ik als beginner niet veel verschil zal horen =P.

-En als laatste punt:
Is de Roland Cube 15 een goede oefen amp bij de Richwood LP?

Thanks!

ijzerbroot1
14 januari 2006, 20:28
Nou, ik heb een LP gekocht bij Correct voor 177 en dat is een goeie, dus de theorie dat de goedkoopste lading de slechtste is gaat niet op.

Die roland cube 15 is een degelijke amp. Ik heb er nog 1 staan waar ik nu wel vanaf wil eigenlijk. Op het risico af dat ik nu afgevlamd wordt wegens spam, maar ja:)

frekie
15 januari 2006, 11:42
Nou ja, beginnende gitaarbouwers, overdrijven moet je soms om duidelijk over te komen. SHIT MIJN SMILIES! WAAR ZIJN ZE GEBLEVEN!
Back on topic. Als beginners zul je je misschien niet bewust zijn van de gebreken van een slechte gitaar maar het vergalt wel je lol aan het gitaarspelen. Dus is er weer een teer kinderzieltje verloren aan Xboxen, chatten, internetten en Talpa kijken...
Neem dus aub een ervaren gitarist mee naar de winkel om het beste exemplaar uit de voorraad te halen. Mijn Paultje heeft goed fretwerk maar ik moest toch nog wel de topkam invijlen. Je moet kortom zelf de kwaliteits controle doen bij richwood...

almarvk
15 januari 2006, 14:14
Hoe zijn trouwens de stratocasters van RW? Zit er veel verschil in tussen de gouden logo's en de zwarte logo's?

scholier
15 januari 2006, 16:15
Ja, het schijnt dat het verschil opzienbarend is, voorheen vond iedereen namelijk Richwood slecht, maar sinds de serie met het gouden logo is de mening van veel mensen veranderd

Seven
15 januari 2006, 20:14
@Frekie: eeh...Talpa?? Nee, ik boycot Talpa. Het was maar dat Kopspijkers er gisteren weer was, dat ik er weer ff naar zapte...
Ontopic: Een "ervaren gitarist" moet ik nog ff zien te vinden =P. enne 'k denk dat 'k um bij House Of Music ga halen.
En klopt het dat Richwood LP's best wel zwaar zijn? Of valt dat wel mee?

Oh enne, weet er iemand of er van de Richwood RE129 (LP Custom Black) ook een uitvoering is met Zilvere hardware? Want de RE129 is nu met Goude hardware, maar zilver zal veel mooier staan denk ik =P
'k heb op de officiele site gekeken, maar die is niet helemeel volledig. De LP Custom White staat er niet eens op vermeld, terwijl die wel bestaat. :dontgeti:

frekie
16 januari 2006, 14:16
Tja wat is zwaar voor een Lp, een 70s Gibson zal vaak zwaarder zijn. Mijn Jap Tokai is iets zwaarder dan de RW. De RW is qua gewicht goed te doen ook voor een ouwe lul als ik. Die witte LPC is wel populair hier, zie bovenin dit topic. Ik zou zeggen let vooral op de hals en het fretwerk. Elementen moeten er toch uit vind ik. Een topkam kan je zelf navijlen. Hardware kan je zelf vervangen al hoeft dat niet meteen vind ik, de tuners/brug/tailpiece op een Rw LP gaan wel. Een toets/frets vlakken is toch wel vakwerk, ik weet niet of ik dat zelf aandurf met mijn 25 jaar gitaar ervaring.

Seven
30 januari 2006, 15:27
Hey,
Weet iemand of de RW LP ook ergens in Amsterdam te koop is? (dus dan bedoel gewoon de standard of custom)
'k kan em echt (via het internet gekeken) nergens vinden.
Hope someone can help...

Seven
2 februari 2006, 07:58
Hey,
Weet iemand of de RW LP ook ergens in Amsterdam te koop is? (dus dan bedoel gewoon de standard of custom)
'k kan em echt (via het internet gekeken) nergens vinden.
Hope someone can help...

Hey Ik up deze even omhoog, want het is best wel dringend.
kan je de Richwood LP ook ergens in Amsterdam kopen?
Bedankt.

vester86
2 februari 2006, 12:05
al bij muziekwinkels geweest? dirk witte enzo?

frekie
2 februari 2006, 13:10
Hey Seven:
"Oh enne, weet er iemand of er van de Richwood RE129 (LP Custom Black) ook een uitvoering is met Zilvere hardware? Want de RE129 is nu met Goude hardware, maar zilver zal veel mooier staan denk ik =P"

Er zijn mensen die het laagje goud eraf hebben gepoetst met Brasso. Ben je wel een dag onder de pannen :cooler:

Seven
2 februari 2006, 15:21
Hey Seven:
"Oh enne, weet er iemand of er van de Richwood RE129 (LP Custom Black) ook een uitvoering is met Zilvere hardware? Want de RE129 is nu met Goude hardware, maar zilver zal veel mooier staan denk ik =P"

Er zijn mensen die het laagje goud eraf hebben gepoetst met Brasso. Ben je wel een dag onder de pannen :cooler:

Jah, bedankt! 'k had dat ook ergens gelezen hier op het forum. het was volgens mij Franc die dat met z'n RW LP had gedaan...


al bij muziekwinkels geweest? dirk witte enzo?

Ja, na een tijdje overal gebeld/gezocht te hebben heb ik ze nu wel gevonden.

Franc
2 februari 2006, 18:34
Ja, Brasso. Werkt perfect. Niet zo heel veel werk hoor.

Thedork
4 februari 2006, 13:59
Een vraagje voor de richwoodkenners:
Een tele v Richwood( zwart logo, witte slagplaat), nieuw voor 140 euros. Is dat z'n geld waard? Weet dat het geen fender zal zijn,don't care.

episua
4 februari 2006, 14:56
nee is het geld niet waard. Zowieso is het type met het zwarte logo minder dan met het gouden én de prijs is best hoog.
Kijk eens op marktplaats, staat een advertentie dan je zo'n ding voor 80 euro nieuw kan kopen plus een gratis set nieuwe snaren. Sturen ze gratis op.
Kijk maar eens misschien bestaat die advertentie nog.

episua
4 februari 2006, 15:00
hier heb je het adres:
http://koopjes.marktplaats.nl/muziek_en_instrumenten/snaarinstr_gitaren_elektrisch/13980797.html?return=eJwdy1sOgyAQQNG9mOiniO9gTGM3Y qiSSngGxmhtuveCP%2BTcmYESTL6cFIMnZVGR5OXM4dmwAViCk DCW6VxRJ8BKSsHnWiK1X5yJmemZaw9uV0wD08hrSt09md8cqAt 7JpkAx%2F2yoaWr%2B3wDJR%2BnHHG2%2BlEcaTU5vmyHMWtaP cGExgEyPFNX9pFlZH0TAi9uI8942VV9Ucf6hGpa3Dbxs%2FE8Z JnZESfD7w%2BcyUeQ&df=1

Thedork
4 februari 2006, 15:26
Bedankt, niet doen dus..Ik ga de aanbieder hier eens confronteren met die 80 euro, je weet nooit.

Thedork
4 februari 2006, 18:53
Die kerel heeft nu weer een Richwood les paul in de aanbieding, die moet 120 euro kosten. Volgens mij ook weer de goedkope serie, de naam staat in zilver verticaal op de headstock. Ziet er wel mooi uit anders.

grayfink
5 februari 2006, 00:13
heeft die kerel ook een link?

Utreg
5 februari 2006, 20:10
Bedankt, niet doen dus..Ik ga de aanbieder hier eens confronteren met die 80 euro, je weet nooit.

zeker, een wit stratje is wel cool, maple hals ook, en dan HS3 erin pleuren, en Ferrari logo erop...