PDA

View Full Version : Hardere nagels?



Buzz
24 september 2002, 11:36
Hallo fingerpickers,

Ik ben een fervent fingerpicker en speel dus met mijn nagels. (spelen met vingertopje vind ik nix). Wie weet een manier om je nagels wat harder te krijgen, zodat ze minder snel scheuren. Zeg aub geen nagellak, want ik ben een jongetjes-gitarist en van die glanzend rode nageltjes, tsja... dat roept alleen maar vragen op. Wie helpt mij?

DOLBY
24 september 2002, 13:56
Je hebt ook nagelverharder, die is doorzichtig, maar geeft nog wel glans (toch iets beter dan roze)(maar ja lange nagels staat sowieso een beetje verwijfd?). Ik heb vroeger wel eens zoiets gehad wat helemaal in je nagel introk, maar ik kan het nergens meer vinden.
Ik heb ook wel eens een gitarist gezien die 3-seconden lijm (cyano-acrylaat) op z'n nagels smeerde. Lijkt me niet echt goed want je nagel moet ook nog kunnen ademen.

Kjiratsiekoedel
24 september 2002, 14:47
ADEMEN??? !!!!!!!!!!!!!

EEN NAGEL BESTAAT UIT DODE (haar)CELLEN. en kan dus niet ademen (weleens nagel-longen/kiewspleten/weetikveelwatten gezien dan??)

gewon nailharder op doen, secondenlijm zal ook best wel werken (EPOXY ??!!)

geen idee of het werkt, maar er zijn toch ook van die vingerplectrums??
- of van de lelijke (hoerige) nepnagels (als je ze van staal laat maken en dan met secondenlijm aan je vingers vast laat plakken

en verder:

NAGELS ADEMEN NIET

Gazpacho
24 september 2002, 21:41
Uhm... ze ademen niet nee.

Maar ik weet niet of jij dat zielig hoopje drab wat ooit nagels geweest was kent, wanneer je te lang kunstnagels op hebt? Je spreekt dan wel in de orde van grootte van dagen, maar toch.

Nagels ademen niet nee, maar hou ze toch maar zo goed mogelijk vrij. :smile:

DOLBY
25 september 2002, 14:02
Zeg meneer kratsiekoekel; ik weet niet hoe het met jouw kennis van de Nederlandse taal is gesteld, maar ademen heeft een ruimere betekenis dan ademen met longen. Dingen kunnen ook ademen en het betekent dan: blootgesteld worden aan de lucht.
Maar goed; als jij je nagels wilt laten stikken (want ook dat kan), ga dan gerust je goddelijke gang, maar ik zou ieder ander willen adviseren: pas op.

SchaapOpJeHoofd
26 september 2002, 12:58
Wordt van seconden lijm je nagel niet juist broos? Ik bedoel dus minder flexibel, zodat je nagels ook weer gaan breken ipv buigen

Nemesis
7 oktober 2002, 22:34
ook altijd handig: vijlen :grin:

Phizer
11 oktober 2002, 16:38
hoeft ook geen lucht bij hoor, zoals al eerder is gezegt, het zijn dode cellen.

guitarmusicman
11 oktober 2002, 21:25
Koop gewoon zo een speciale nagelverharder bij casa-benelly en dan ben je klaar ook, speciaal voor gitaristen gemaakt, dus het zal vast wel goed zijn...

mieki
14 oktober 2002, 18:54
Je kan ook een potje vaseline intensive care "hand & nail cream" kopen. Gewoon twee keer per dag smeren. Op den duur worden je nagels echt harder! Gewoon verkrijgbaar bij kruitvat e.d.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: mieki op 2002-10-14 18:57 ]</font>

mieki
14 oktober 2002, 18:56
enne...als je nagels geen lucht krijgen gaan ze echt helemaal naar de kl... Secondenlijm is dus niet echt verstandig...

Buzz
14 oktober 2002, 20:01
Bedankt voor al jullie reacties. Het is dus geen secondenlijm geworden. Ik gebruik nu Trind nail repair matt. Volstrekt onzichtbaar en ik voel me nu net een roofvogel. Vaseline werkt inderdaad mieki, bedankt voor je tip, maar voor stalen snaren moeten ze echt wat harder. Trind werkt echt goed!