PDA

View Full Version : '72 Telecaster Custom



Letsgo21
9 november 2005, 15:07
Heeft er hier iemand zo ééntje in ze'n bezit? Ik zou em graag bijkopen, maar omdat het men eerste tele is zoek ik naar kenners :wink:

Rubenios
9 november 2005, 15:13
dit soort advertenties doen we dus op marktplaats lijkt me...

Letsgo21
9 november 2005, 15:14
ik vraag gewoon of iemand em heeft??? no offense maar als dat niet meer kan....

dejohan
9 november 2005, 15:30
Ja, zijn bericht is mss niet zo duidelijk, maar volgens mij vraagt hij gewoon info van andere gebruikers.

Harry
9 november 2005, 15:49
voor een Vlaming is hij toch wel duidelijk hoor!

sir_oinksalot
9 november 2005, 17:16
ik heb er zo een gehad(staat nog in men sig trouwens), en mijn mening is: een prachtige gitaar, maar daar blijft het bij, voor mij speelde ze echt niet vlot, en de afwerking was ook vrij slecht (toen ik hem kreeg werkte de brug pu al niet...) heb em geruild tegen een jackson dxmg (I know, een gitaar van een heel ander kaliber) en desondanks die goedkoper is heb ik nog geen seconde spijt gehad van die ruil

vista
9 november 2005, 18:21
Offtopic: Letsgo21, van (motor)fastforum?

Hot Rod
9 november 2005, 18:44
Een kennis van me heeft een Telecaster 72 Deluxe (wel een echte uit de 70s), en die klinkt TOP! Het spelen is ook super, even vlot als zijn Les Paul, maar op een andere manier.

Letsgo21
9 november 2005, 18:58
Offtopic: Letsgo21, van (motor)fastforum?

yep :P

NostraJanus
9 november 2005, 21:47
Meldt zich... Ik heb er een

rscalex
9 november 2005, 22:07
Meldt zich... Ik heb er een
wss wilt hij dan ook wat uitleg erover horen :-D

NostraJanus
9 november 2005, 23:38
Tsja, wat kan ik er van zeggen. Ik vind het een geweldige gitaar, het heeft de "twang" van een Tele en het rauwe van een elektrische gitaar met humbuckers.

Daarnaast ziet hij er niet "standaard" uit door de 4 knoppen en de doorlopende slagplaat.

Ik wil hem nooit meer kwijt.

jpb
10 november 2005, 09:32
Wanneer je het halselement enkelspoels maakt kun je met een push-pull pot op de toonregeling switchen tussen hb en sc. Heel nuttig. De middenpositie bij deze gitaren is heel mooi; de bite van de brug-pu en de volheid van de neck-hb. Let wel, de ri's schijnen toch minder te zijn dan de originelen (ong. 1970-1980), iig de pickups. Originelen zijn nog steeds "sleepers", maar de prijzen stijgen de laatste jaren. Mijn 1974 Custom gaat nooit weg; fantatstische gitaar! succes

dejohan
10 november 2005, 10:08
Ja, de jaren 70 Tele Custom is de nieuwe "hype" tele. Zowat elk nieuw hip bandje (en ook al ouwe bands zoals U2) speelt er op. Gevolg: Prijzen stijgen enorm. Eigenlijk een herhaling van het Jazzmaster en Jaguar verhaal: in de jaren 80 moest niemand ze hebben, sinds de hype van de grunge en de alt rock in de jarne 90 kost een vintage jazzmaster soms al enkele maandlonen.

jpb
10 november 2005, 10:40
Ja, de jaren 70 Tele Custom is de nieuwe "hype" tele. Zowat elk nieuw hip bandje (en ook al ouwe bands zoals U2) speelt er op. Gevolg: Prijzen stijgen enorm. Eigenlijk een herhaling van het Jazzmaster en Jaguar verhaal: in de jaren 80 moest niemand ze hebben, sinds de hype van de grunge en de alt rock in de jarne 90 kost een vintage jazzmaster soms al enkele maandlonen.
Yep, en zo is het :) En ik denk dat het ook voor de Tele Deluxe geldt (met twee humbuckers). Tien jaar geleden wilde je er nog niet dood naast gevonden worden :D

Tupelo
10 november 2005, 17:31
Een '70's Tele Deluxe staat al heel erg lang op mijn verlanglijstje en zal daar helaas nog wel even blijven staan. Eén van de mooiste gitaren aller tijden vind ik. :o

Letsgo21
10 november 2005, 19:43
bedankt voor de reacties in ieder geval 8-) , kwist niet dat ze zo populair waren, ik zou em vooral kopen omdat ik het de knapste tele vind...

NostraJanus
11 november 2005, 11:21
Ik heb hem zelf destijds gekocht, uiteraard vanwege het geluid (naar mijn mening de ultieme combinatie van humbucker en single-coil geluid) en de looks, hij is zo lekker anders dan een standaard Strat, Tele, SG of Les Paul.