PDA

View Full Version : rare ruis



rscalex
9 november 2005, 14:59
hey, ik heb een marshall AVT100 versterker en ben ik ook tevreden van :-D :razz:

maar op men beide distortion kanalen heb ik een ruis/brom (sorry dat ik het verschil niet weet :P ) als ik geen metalen onderdeel van men gitaar aanraak
zodra ik gelijk welk metalen onderdeel aanraak, stopt het

kan iemand me helpen pleaze?
thanx

Nielsje
9 november 2005, 15:09
is algemeen, ligt niet aan je versterker

is volgens mij de 60 hz van het stroomnet wat je hoort.

geaard stopcontact nemen. ik weet het niet precies, maar je lichaam werkt als een of andere *kut woord kwijt* waardoor je die ruis niet meer hoort.

ligt ook wel aan het feit of je met sc of hummies speelt

DarknessAwaits
9 november 2005, 15:09
Dat lijkt me een aardeprobleempje. Heb je wel een geaard stopcontact in gebruik?

Op je cleane kanaal je waarschijnlijk hetzelfde maar hoor je het niet (goed) omdat de ruis daar niet zo versterkt wordt.

-damn, schrijfwedstrijdje verloren-

rscalex
9 november 2005, 15:24
ik heb het bij zowel single coil als humbucker...
volgens mij zijn de stopcontacten hier wel geaard (heb al andere geporbeerd maar het probleem blijft)

deedee
9 november 2005, 15:50
keuken en badkamer zijn in ieder geval geaard, kan je het daar even testen

SimonS
9 november 2005, 15:56
ff onder de douche testen dus :D :D :D

nielsduursma
9 november 2005, 17:07
is algemeen, ligt niet aan je versterker

is volgens mij de 60 hz van het stroomnet wat je hoort.

geaard stopcontact nemen. ik weet het niet precies, maar je lichaam werkt als een of andere *kut woord kwijt* waardoor je die ruis niet meer hoort.

ligt ook wel aan het feit of je met sc of hummies speelt


kutwoord = waarschijnlijk geleider :wink:

en over die geaarde stopcontacten, een geaard contact, hoeft niet persee aangesloten te zijn, dus het kan zijn dat het er geaard uitziet, maar het niet is....

lorenz
9 november 2005, 17:48
ik heb hetzelfde "probleem", en m'n versterker zit in een geaard stopcontact (en het is echt geaard) nuja, tijdens het spelen stoort het niet.


en het net is trouwens 50Hz, 60Hz is in de VSA

BartL
9 november 2005, 18:27
Ik heb precies hetzelfde met m'n Fender. Ik dacht toch echt dat het in mijn kelder allemaal geaard was...mjah. Eens in de keuken proberen dan :)

rscalex
9 november 2005, 18:36
ik heb net in de badkamer geprobeerd...
daar was het nog erger :-?

Negative K3 fan
9 november 2005, 21:13
in principe is het altijd zo dat een gitaar gaat storen als je de metalen delen niet aanraakt, het heeft idd met aarde te maken en de ene keer is het wat erger dan de andere keer.

ik heb het namelijk ook met elke gitaar en elke amp op elk geaard stopcontact in deze kamer gehad, waarvan ik 100% zeker weet dat ze geaard zijn...

rscalex
9 november 2005, 22:05
mijn vader heeft het gevonden :)
iets met statische electriciteit enzo :???:
oplossing: voor ik de kabel in men gitaar steek eerst ff contact maken met iets metaal, dan inpluggen en dan is er geen brom meer :-D

toch bedankt jongens!

RUIS
9 november 2005, 23:56
rare ruis


:-(