PDA

View Full Version : Koreaanse Squier Stratocaster



up-guitarman
9 november 2005, 13:48
Hey,

Wat vinden jullie van de Koreaanse Squier Stratocasters ??? En hoeveel zijn ze waard ???

Het gaat over een exemplaartje van (ik vermoed) '93 (Serial: VN3.......)

Iemand die me info kan geven over deze gitaar ??? (+ eventuele vergelijking met een Squier Affinity Strat?)

Greetz

fred dons
9 november 2005, 16:57
ze zitten boven de affinitys (betere hardware) maar onder de japanners
de nekken zijn nogal dun (naar mijn smaak) maar het zijn over het algemeen prima gitaren
de pups zijn niet zo bijzonder (ceramisch) maar ook dat is natuurlijk makkelijk op te lossen

Rock&Roll
9 november 2005, 17:45
Natuurlijk moet je niet al te gek gaan doen. Er wordt zowiezo al veel te veel geld gevraagd voor de oude japanners. De JV's zijn nog een 500 euro waard, maar er wordt zelfs al zoveel gevraagd voor de E-serie.
Ik denk dat een koreaanse squier, zoals jij hem beschrijft, niet veel meer dan 200 euro waard is.

:cool:

up-guitarman
9 november 2005, 23:14
ze zitten boven de affinitys (betere hardware) maar onder de japanners
de nekken zijn nogal dun (naar mijn smaak) maar het zijn over het algemeen prima gitaren
de pups zijn niet zo bijzonder (ceramisch) maar ook dat is natuurlijk makkelijk op te lossen

Is de nek dunner dan een gewone Squier?
En wat voor pups zitten erin? Zelfde als affinity of dan toch net iets beter?

BamBuFan1
10 november 2005, 00:26
Natuurlijk moet je niet al te gek gaan doen. Er wordt zowiezo al veel te veel geld gevraagd voor de oude japanners. De JV's zijn nog een 500 euro waard, maar er wordt zelfs al zoveel gevraagd voor de E-serie.
Ik denk dat een koreaanse squier, zoals jij hem beschrijft, niet veel meer dan 200 euro waard is.
:cool:

Dat gok ik ook: rond de 200. Ik heb zelf zo'n Koreaanse Tele (E-nummer) en da's gewoon een goeie plank. Ik heb ook een aantal weken een Affinity Strat gehad en dat was waardeloos balsahout met dito pickups. Blij dat ik die destijds kon inruilen op mijn Bambu.