PDA

View Full Version : valvestate discussie



peter_heijnen
9 november 2005, 12:27
Ik zag zojuist tot mijn grote schrik dat de valvestate discussie is gesloten.
Dit was de allereerste soap ooit die ik het aankijken waard vond en nu is ie al weer verdwenen. Ik begon er net lekker in te komen.
Jammer!

andy
9 november 2005, 12:45
Af en toe heb je van die discussies hier.
Ik vond het eerlijk gezegd erg vermoeiend om te lezen.
Een van de auteurs voelde volgens mij zowat alles als een persoonlijke aanval.
Op die manier kan er natuurlijk geen fatsoenlijke discussie meer gevoerd worden.
Het ging niet meer over amps, maar hoe iemand zich aangevallen voelde.
Slotje terecht.

spanky_franky
9 november 2005, 13:34
Het ging niet meer over amps, maar hoe iemand zich aangevallen voelde.
Slotje terecht.+1

Los daarvan blijft het een oeverloze discussie.

Han S
9 november 2005, 21:19
Na even de laatste pagina's van dat draadje te hebben gelezen begrijp ik waarom er een slotje op werd gegooid. :o

Wat de Valvestate betreft: ik heb al een jaar of veertien zo'n 8100 welke gemiddeld een of twee keer per jaar wordt gebruikt, dus zo populair is dat ding nou ook weer niet.

Ik heb hem wel eens open gemaakt en tot mijn verbazing zit er bijna niets in. :-D

De voorversterker is niet verkeerd met die ECC83 vuurfles, maar die eindbak met transistors is drie keer niks. Als ik hem dan ook gebruik is het line out en dan de JCM800 als power amp.

Tja.... en dan hoor je hoe een Valvestate eigenlijk had moeten klinken als meneer Jim Marshall de moeite had genomen om er een behoorlijke buizen eindtrap in te bouwen.

Dus wat mij betreft is de Valvestate een gemiste kans.

Harry
9 november 2005, 21:50
ik was een van de deelnemers in die soap, en de essentie van mijn boodschap was; dat ding klinkt niet en is veel te duur, voor hetzelfde geld koop je 2 versterkers die wel goed geluid geven.

Scali
9 november 2005, 22:31
De 8100 is natuurlijk wel 2 generaties terug, en is niet representatief voor de huidige modellen.
En inderdaad, als je de voorversterker gebruikt via de line-out, kun je erg mooi geluid krijgen, ook voor directe opnamen met de speakersim. Handig dus om thuis zonder veel problemen redelijk goede opnamen te maken. Een losse buizenpreamp voor dat doel is al bijna net zo duur als een behoorlijk AVT combootje.

Anders Destium
9 november 2005, 22:32
Ik heb al bijna mijn hele gitaarleven een VS30R en voor thuis met een POD erop (of in het verleden Boss of Zoom spullen) voldoet het best redelijk, maar als iemand serieuze spullen zoekt zal ik het nooit aanraden. Maar aan de andere kant haalde Chuck Schuldiner altijd een supergeluid uit Valvestates, maar die man was dan ook zelf een geniale gitarist IMO :)

Han S
9 november 2005, 22:40
ik was een van de deelnemers in die soap, en de essentie van mijn boodschap was; dat ding klinkt niet en is veel te duur, voor hetzelfde geld koop je 2 versterkers die wel goed geluid geven.

Klinkt niet is een kwestie van smaak, persoonlijk vind ik de 8100 nog altijd beter dan de meeste modeling amps, maar het bizarre van de Valvestate is dat de pre amp dus erg goed klinkt, met heel veel gain zodat je hem zelfs met een Telecaster vet kunt laten klinken, met een meer dan redelijke toonregeling waarvan een met mid sweep en dat is redelijk uniek.

Maar dan gaat het na die pre amp dus helemaal fout met een goedkoop barrel van een power amp. En dat kan ik dus niet volgen.

Als ik van die 8100 met de line out naar een 100 watt buizen amp ga, in dit geval een Stramp met 4x EL34 en daar een 4x12" Celestion op zet heb ik een wereldgeluid. En dat gaat tekeer als een F16 als het moet.

Als good old Jim dat nou zelf had bedacht had ie een wereldversterker gemaakt die een JCM900 inslikt voor ontbijt en uitschijt vóór de lunch.

Scali
9 november 2005, 23:38
Klinkt niet is een kwestie van smaak, persoonlijk vind ik de 8100 nog altijd beter dan de meeste modeling amps, maar het bizarre van de Valvestate is dat de pre amp dus erg goed klinkt, met heel veel gain zodat je hem zelfs met een Telecaster vet kunt laten klinken, met een meer dan redelijke toonregeling waarvan een met mid sweep en dat is redelijk uniek.

Dat vind ik ook. Modelers klinken wel okee, maar de ValveState 'leeft'. Op m'n ValveState kan ik heerlijk met het volume van m'n gitaar de hoeveelheid distortion regelen, van een lichte crunch tot een vette solotoon. Net als bij een echte buizenbak. Heerlijk analoog.
Bij modelers merk ik altijd dat als ik het volume erg ver terugdraai, dat er van de geluidskwaliteit niet zoveel overblijft. Het geluid wordt muddy, en er komt aardig wat ruis door het signaal heen. Dat is natuurlijk een gevolg van het gebrek aan resolutie, omdat er een lineaire A/D converter wordt gebruikt, die op dat lage volume nog maar heel weinig bits gebruikt.
Wat dat betreft vind ik een ValveState nog steeds fijner dan een modeler... Je kunt heerlijk met je volume en je aanslag spelen, en het reageert altijd perfect. Bij een modeler is dat veel beperkter, je kunt beter van patch wisselen als je dergelijke dingen wilt spelen.

En inderdaad, met die contour-knop kun je van Plexi tot Mesa bij wijze van spreken. Er zijn best veel geluiden uit te halen als je een beetje experimenteert met de toonregeling en de controls van je gitaar.

spanky_franky
9 november 2005, 23:42
De 8100 is natuurlijk wel 2 generaties terug, en is niet representatief voor de huidige modellen.
En inderdaad, als je de voorversterker gebruikt via de line-out, kun je erg mooi geluid krijgen, ook voor directe opnamen met de speakersim. Handig dus om thuis zonder veel problemen redelijk goede opnamen te maken. Een losse buizenpreamp voor dat doel is al bijna net zo duur als een behoorlijk AVT combootje.Dat zegt veel over de prijs van AVT`s :)

Wat betreft die representativiteit van de eerste serie.. helaas is het AVT geluid niet zoals dat van die eerste serie, naar mijn mening de beste van de hele rits.

Scali
10 november 2005, 00:27
Dat zegt veel over de prijs van AVT`s :)

Ik zie het liever andersom. De AVTs zijn eigenlijk volwaardige recording pre-amps, met hun speakersim en ingebouwde digitale effecten en fx loop etc. En dan heb je er ook nog een eindtrap en een speaker bij, voor niet al te veel meer.
Ik vind het iig goedkoper dan een recording pre-amp kopen om thuis op te nemen, en een combootje erbij om thuis te oefenen (of evt mee optreden).
Maarja, als je hem puur als combo beoordeelt is het inderdaad niet de goedkoopste. Vind ik persoonlijk geen bezwaar, omdat ik de versterker dus goed vind klinken en ik van alle geboden mogelijkheden gebruik wil maken.
Ik vind die recording pre-amps als bv de H&K Tubeman sowieso aardig aan de prijs.

andy
10 november 2005, 01:47
@ Scali: Je legt nu even duidelijk uit hoe je die amp gebruikt. Beter dus. Je ziet meer voordelen dan alleen er op spelen.( opnames ed.) Ik heb ook wat soundclips geluisterd van je en als dat op een Valvestate gespeeld wordt, klinkt mooi. Maar het is voornamelijk solo werk. Maar ik ben van oorsprong een slag gitarist en zie dan veel nadelen van dergelijke amp. Een buizen amp gaat net een aanslag zeg maar van BENG. En een Valvestate produceert dan wat mij betreft een wat hardere zoom.

Hoe ga je er mee om als je slag speelt in rock/metal ( mijn gebied) op het podium? Ik heb met een VS gespeeld bij festivalletjes bv waar al een back line stond. Maar ik mis dan steeds die attack bij de aanslag.
Ik paste mijn spel (mn aanslag) dan wel aan op die dingen, maar het gaf dan toch niet DIE power.

spanky_franky
10 november 2005, 02:00
Dat zegt veel over de prijs van AVT`s :)

Ik zie het liever andersom. De AVTs zijn eigenlijk volwaardige recording pre-amps, met hun speakersim en ingebouwde digitale effecten en fx loop etc. En dan heb je er ook nog een eindtrap en een speaker bij, voor niet al te veel meer.
Ik vind het iig goedkoper dan een recording pre-amp kopen om thuis op te nemen, en een combootje erbij om thuis te oefenen (of evt mee optreden).
Maarja, als je hem puur als combo beoordeelt is het inderdaad niet de goedkoopste. Vind ik persoonlijk geen bezwaar, omdat ik de versterker dus goed vind klinken en ik van alle geboden mogelijkheden gebruik wil maken.
Ik vind die recording pre-amps als bv de H&K Tubeman sowieso aardig aan de prijs.Voor nét iets meer (€850) heb je bijv. een koch studiotone combo. Heeft weliswaar geen ingebouwde fx, maar wel speakersim, fx-loop en uberhaupt een shitload aan uitgangen. Heb je eigenlijk alles in een én een prachtig buizengeluid (heerlijke clean incluis :wink: )

Dan zeg ik dus: ik betaal een paar honderd euro meer voor een duidelijk beter geluidje. Maar ja, dat zeg ik.

Scali
10 november 2005, 09:09
@ Scali: Je legt nu even duidelijk uit hoe je die amp gebruikt. Beter dus. Je ziet meer voordelen dan alleen er op spelen.( opnames ed.) Ik heb ook wat soundclips geluisterd van je en als dat op een Valvestate gespeeld wordt, klinkt mooi. Maar het is voornamelijk solo werk. Maar ik ben van oorsprong een slag gitarist en zie dan veel nadelen van dergelijke amp. Een buizen amp gaat net een aanslag zeg maar van BENG. En een Valvestate produceert dan wat mij betreft een wat hardere zoom.

Ik leg uit hoe ik em ZOU gebruiken. Ik heb zelf wel een ValveState, maar dat is een VS230, en die heeft geen buis, geen fx-loop, geen speakersim, en geen digitale effecten. Dat zat toen alleen op de duurste modellen, en die kon ik niet betalen. Met de AVT-serie zit het op bijna alle modellen.
De meeste opnamen van mij zijn gemaakt met een Zoom 8080 direct in de PC. Klinkt wel aardig, maar die speakersim is niet zo best. Live speel ik ook meestal met de Zoom 8080 voor effecten, de VS230 is een veredelde eindtrap.
Maar ik denk dat het vooral aan het karakter van de versterker ligt. Ook niet alle buizenversterkers hebben zo'n felle aanslag.
En misschien lag het wel aan de speakers? Als je een 4x12 aan zo'n AVT hangt, gaat er weer een hele nieuwe wereld voor je open.
Misschien handiger om erbij te vermelden over WELKE ValveState je het hebt, en over WELKE buizenversterker. Fender maakt bv ook een hoop prima buizenversterkers, maar ik denk niet dat je daar lekkere metal op gaat spelen.
Verder kun je met het juiste pedaal natuurlijk een hoop bijregelen aan het geluid. Met mijn Zoom kan ik ook geluiden uit m'n Marshall halen die er anders nooit in zouden zitten. Door het gebruik van andere distortions of compressors etc kun je de versterker een hele andere attack en feel geven. Ik hou zelf van zo'n heel 'compact' en direct geluid bij het spelen van metal powerchords.

De speakersim van de AVTs is dus top. Die Koch ken ik niet, maar ik zou em eerst eens goed moeten proberen, voordat ik em ga kopen. Het hebben van een speakersim is nog geen garantie voor goede opnamen, dat weet ik al uit ervaring met m'n Zoom 8080. Verder vind ik 1x12" uiterst matig op een podium. Ik heb liever 2x10" of 2x12". De 1x12" modellen van de AVT-serie zijn een stuk goedkoper dan die Koch, en een 2x12" van Koch is nog duurder. Sowieso is mijn (beperkte) ervaring met Koch versterkers dat het herriebakken zijn. Ik vind het een nogal 'drukkend' geluid, niet prettig.

wytz
10 november 2005, 09:18
ik heb een koch, mesa boogie, verscheidene marshalls (waaronder een vs8080) en van al die amps heeft die de slechtste line out...snap niet dat je daar enthousiast over kunt zijn....

sowieso is het de slechtst klinkende amp, maar het is dan ook de goedkoopste....

Scali
10 november 2005, 09:36
Hallo hee, een VS8080 is antiek. Ik heb het over de AVT. Dat kun je absoluut niet vergelijken (zat er uberhaupt een speakersim in de line-out van de VS8080? Volgens mij niet. In mijn VS230 ook niet, en die line-out is dan natuurlijk ook niet aan te horen, duh). Dat is hetzelfde als zeggen "De JCM2000 is waardeloos want ik heb op een Plexi gespeeld en dat vond ik niks".

wytz
10 november 2005, 09:45
nou...
ik vind de vs8080 anders nog wel stukken minder slecht klinken dan de nieuwe avts....

maar dat zal wel aan mij ligen...

pieter25
10 november 2005, 10:18
en die nieuwe mode 4 top das toch ook geen buizenbak? Hoe klinkt die dan?

Han S
10 november 2005, 10:41
Hallo hee, een VS8080 is antiek.

Heb je wel eens gehoord van Bob Katz? (www.digido.com) Is een master technicus en ik moest denken aan Bob's sig:

There are two kinds of fools,
One says-this is old and therefore good.
The other says-this is new and therefore better.

Als ik de vele discussies volg op de forums als Prosoundweb, Gearslutz e.d. welke over Marshall amps gaan, dan is de algemene indruk dat de JCM800 de laatste goede versterker is die ze hebben gemaakt, daarna is alles minder geworden.

Zoals ik al zei, ik vind die VS nog zo slecht niet, mits je er een goede power amp achter hangt.

Die Koch versterkers klinken wel totaal anders, maar ook erg goed hoor, ook voor metal.

We hebben een Fender de Luxe gehad, maar hoewel dat ook best lekker klinkt had ie steeds problemen. Blijkt dat er een onderdeeltje in zit dat zo heet wordt dat het zichzelf los soldeert, dus weg met dat ding.

andy
10 november 2005, 11:35
@Scali: Dank voor de uitleg, ik was dus ff nieuwsgierig hoe jij de amp zou gebruiken.
Ik heb ook geen Valvestate, omdat ik mijn geluid er absoluut niet mee uit krijg.
Ik bespeel Jackson Pro/ Engl Powerball.

BLOK182
10 november 2005, 11:47
Ik moet zeggen dat zo'n valvestate (ouwere series) toch best aardige dingen zijn. Tweedehands voor vrij weinig te scoren, redelijk volume (kon der altijd goed mee repeteren), en je hebt toch clean + flink veel gain in 1 package. Enne, als je een beetje met de knoppen draait, een goeie gitaar deraan hangt EN als je een beetje leuk gitaar kan spelen, haal je der best een aardige sound uit. Een bruikbare amp als je je repetitieruimte moet vullen voor weinig geld, of nog ergens op locatie een rondsjouwampje nodig hebt.

Scali
10 november 2005, 12:41
Zoals ik al zei, ik vind die VS nog zo slecht niet, mits je er een goede power amp achter hangt.

Inderdaad, maar ik had het nu over de speakersim. De 8080 klinkt als versterker wel okee, en dat gedeelte zal niet zo veel verschil maken met een AVT, maar als je em direct inplugt is er een wereld van verschil met de nieuwe AVTs. Die AVTs hebben een hele volwassen speakersim erin, en in de 8000-serie was het gewoon een heel eenvoudig filtertje, meen ik. Die technologie is gewoon sinds de eerste serie ValveStates een stuk verder ontwikkeld.

Verder vind ik die discussies ook wel flauw... Zo hoor je wel eens argumenten dat de JCM900 slecht is omdat er een transistor-boostertje op het overdrive-kanaal zit. Met een JCM800 mik je er toch ook een (transistor-)pedaaltje voor om die niveaus van gain te bereiken?
Ik heb ook wel eens gehoord dat de DSL beter klinkt dan de TSL, omdat de TSL met alle knoppen in het midden minder goed klinkt dan de DSL.
Ja ach. Dan draai je toch aan die knoppen? Ik heb het niet geprobeerd, maar ik heb het vermoeden dat ik uit die 3 kanalen van de TSL alle geluiden van de DSL wel haal, mits ik aan de knoppen draai. En er zitten vast nog wel wat andere geluiden in die je niet uit de DSL haalt, want bij Marshall zullen ze dat derde kanaal toch niet puur voor de show hebben toegevoegd?
Lijkt mij dat mensen het verschil tussen 'anders' en 'beter' niet altijd goed kunnen maken. En verder lijkt mij dat het verhaal 'Hoge bomen vangen veel wind' voor Marshall heel duidelijk opgaat. Natuurlijk zijn er betere versterkers te vinden dan Marshalls, maar ik zou met iedere buizenversterker van Marshall heel tevreden zijn, ik denk dat ik er sowieso wel een lekker geluid uit kan halen. Met een Koch ook wel, trouwens, al zou het niet m'n eerste keus zijn. Mijn favoriete geluiden zijn meer de AC30 en de JTM45, denk ik.

DaveItUp
10 november 2005, 13:10
Ik heb een 8080 thuis. Die line out is echt beyond waardeloos inderdaad. Verder doet ie wat ie moet doen voor thuis. Met veel tweaken kan ik er een acceptabele sound uithalen. Klote presence en de gain zover mogelijk dicht anders is het net een naaimachine. Zzzzzzzzzzz.

Anders Destium
10 november 2005, 15:10
>Scali

Er is een reden voor dat je weinig positiefs hoort over veel versterkers van Marshall, dat is geen kwestie van hoge bomen vangen veel wind maar meer een kwestie van al dan niet waar bieden voor je geld.

Scali
10 november 2005, 15:52
Er is een reden voor dat je weinig positiefs hoort over veel versterkers van Marshall, dat is geen kwestie van hoge bomen vangen veel wind maar meer een kwestie van al dan niet waar bieden voor je geld.

Dat vind jij. Dat hoeft niet iedereen te vinden, is allemaal smaakgebonden. De manier waarop jij dit probeert te presenteren als absolute waarheid is nou precies dat soort gedrag waar Han S en ik op doelen.

Han S
10 november 2005, 17:06
Wacht effe, zo gaan we weer dezelfde kant op als dat oude draadje wat op slot ging.

Meningen verschillen dus, lekker belangrijk.

Ik vind overigens heel veel gitaarversterkers weinig value voor money bieden. Als je ziet wat ze er voor durven vragen en wat er nou helemaal aan kwaliteit wordt geboden moet ik wel lachen.

Kijk eens wat een kwaliteit een goedkope hi fi versterker biedt, vijf keer 110 watt voor 300 euro en een geluidskwaliteit waar je stil van wordt is geen uitzondering.

Kijk nou eens wat er in een gitaaramp zit, een goedkoop speakertje er bij, kassie van spaanplaat er om en hoppa, kassa.

Een Behringer mengpaneeltje met ingebouwde effectprocessor kost een schijntje.

Marshall heeft een grote naam gekregen enkele tientallen jaren geleden, voornamelijk omdat sommige metal bands het stoer vonden om 48 van die 4*12 kasten on stage te hebben.

Maar eigenlijk kun je met een Marshall niet zo veel, het karakter is vrij eenzijdig. Dat hele felle en bijtende cleane geluid van een Strat krijg je er niet uit zoals het met een goede Fender amp wel lukt.

Aan de andere kant krijg je het typische Marshall metal geluid weer niet uit een andere amp.

Het naar mijn smaak beste metal geluid ooit heb ik overigens opgenomen zonder versterker, we hebben nog wel versterkers geprobeerd maar dat werd niet beter, dus gewoon van zijn rack direct in de mengtafel en loeistrak en moddervet.

Scali
10 november 2005, 17:28
Wacht effe, zo gaan we weer dezelfde kant op als dat oude draadje wat op slot ging.

Wat mij betreft had dit draadje dus ook nooit geopend moeten worden. Dat andere draadje ging niet voor niets op slot. Meningen verschillen, en als je daar eenmaal over gaat discussieren, dan blijf je bezig. Bij meningen heeft namelijk iedereen gelijk. Conclusie: Marshall/ValveState zijn niet onomstreden, sommigen vinden het fijn spul, anderen niet.
Lijkt me de normaalste zaak van de wereld, ik ken bijna geen apparatuur die wel onomstreden is.

Han S
10 november 2005, 17:33
Wacht effe, zo gaan we weer dezelfde kant op als dat oude draadje wat op slot ging.

Wat mij betreft had dit draadje dus ook nooit geopend moeten worden. Dat andere draadje ging niet voor niets op slot. Meningen verschillen, en als je daar eenmaal over gaat discussieren, dan blijf je bezig. Bij meningen heeft namelijk iedereen gelijk. Conclusie: Marshall/ValveState zijn niet onomstreden, sommigen vinden het fijn spul, anderen niet.
Lijkt me de normaalste zaak van de wereld, ik ken bijna geen apparatuur die wel onomstreden is.

Het probleem met dit soort discussies is dat mensen het niet kunnen laten om persoonlijk te worden. Als je discussiëert over iets en je komt met echt goede argumenten, is de discussie leuk en iedereen leert er van.

spanky_franky
10 november 2005, 18:17
Wacht effe, zo gaan we weer dezelfde kant op als dat oude draadje wat op slot ging.

Wat mij betreft had dit draadje dus ook nooit geopend moeten worden. Dat andere draadje ging niet voor niets op slot. Meningen verschillen, en als je daar eenmaal over gaat discussieren, dan blijf je bezig. Bij meningen heeft namelijk iedereen gelijk. Conclusie: Marshall/ValveState zijn niet onomstreden, sommigen vinden het fijn spul, anderen niet.
Lijkt me de normaalste zaak van de wereld, ik ken bijna geen apparatuur die wel onomstreden is.

Het probleem met dit soort discussies is dat mensen het niet kunnen laten om persoonlijk te worden. Als je discussiëert over iets en je komt met echt goede argumenten, is de discussie leuk en iedereen leert er van.+1
Je kunt er wel over discussiëren maar het moet idd inhoudelijk blijven.

Eigenlijk zou een en ander met sampeltjes moeten worden vergeleken.

robert-gitarist
10 november 2005, 18:32
Ah Valvestate...
Tsja ik vind Valvestate wel gaaf klinken opzich..alleen de Marshall AVT's vind ik minder...vind ze niet zo geweldig...
Solid State amps vind ik best goeie dingen.Zelf heb ik een Marshall JCm900 top en klinkt geweldig maar voor metal vind ik hem echt minder.Daarvoor heb ik nu een Randall RH 100 top gekocht,ook solid state en vind ze echt uber vet klinken.
Van mij hoeft het niet persee een buizenbak te zijn,ik speel immers het meeste metal en bij metal hoef je geen warm geluid te hebben alleen veel Gain en Bass...tenminste bij mij...natuurlijk is dat ook per persoon anders he..kwestie van smaak.Natuurlijk is wel zo dat metal op een buizentop ook mega klinkt en mooi helder klinkt,dat wel.

Scali
10 november 2005, 19:31
Eigenlijk zou een en ander met sampeltjes moeten worden vergeleken.

Dat stelde ik ook al voor inderdaad. Wat mooier is, is toch persoonlijk, maar met samples kan een ieder tenminste voor zichzelf bepalen wat hij wel of niet mooi vindt.

Droffie
10 november 2005, 22:10
Ah Valvestate...8100 Grappig dat Han er nog één heeft staan.

Ik heb 10 jaar met veel plezier op een 8100 gespeeld. Tja, dat die eindtrap niet best was merkte ik eigenlijk niets van. Aan de andere kant het monsterlijke gain kanaal van de 8100, en de heerlijke compressie was zalig spelen. Kreeg veel complimenten over mijn geluid.
Eigenlijk heb ik nooit meer een amp gevonden die zoveel brute gain kon produceren als die 8100, niet in die prijsklasse in iedergeval.

Dat vind ik nou ook zo lekker aan de Koch, op hoge volumes gaat ook lekker compressen...Op de een of andere manier blijf ik dat zoeken in geluid...

Han S
10 november 2005, 22:22
Ah Valvestate...8100 Grappig dat Han er nog één heeft staan.

Ik heb 10 jaar met veel plezier op een 8100 gespeeld. Tja, dat die eindtrap niet best was merkte ik eigenlijk niets van. Aan de andere kant het monsterlijke gain kanaal van de 8100, en de heerlijke compressie was zalig spelen. Kreeg veel complimenten over mijn geluid.
Eigenlijk heb ik nooit meer een amp gevonden die zoveel brute gain kon produceren als die 8100, niet in die prijsklasse in iedergeval.

Dat vind ik nou ook zo lekker aan de Koch, op hoge volumes gaat ook lekker compressen...Op de een of andere manier blijf ik dat zoeken in geluid...

Jammer dat je er nooit een brute buizenbak achter hebt gehangen, dat gaat echt tekeer hoor.

Mijn 8100 is overigens als een nieuwe naar binnen gekomen en heeft het pand nooit meer verlaten, is echt nog als nieuw en erg weinig gebruikt.

Ik heb ook nog een JCM800, ook nieuw gekocht ergens in begin jaren 80 en ook die ziet er nog schitterend uit, is maar een paar keer op reis geweest.

Lachuh toch?

andy
10 november 2005, 22:58
Van mij hoeft het niet persee een buizenbak te zijn,ik speel immers het meeste metal en bij metal hoef je geen warm geluid te hebben alleen veel Gain en Bass...tenminste bij mij...natuurlijk is dat ook per persoon anders he..kwestie van smaak.

Geef mij die warme sound maar. :wink: