PDA

View Full Version : Doosjes



Joppnl
9 november 2005, 11:20
Is het heel erg raadzaam om voor je gitaar-projectjes metalen kastjes te nemen ivm de afscherming of maakt dat geen verschil met kunsstof kastjes (zolang je ze niet onder je trafo legt....)

In dit geval gaat het over het in een behuizing stoppen van een overdrive dus een schakelingetje met wat versterking etc.

Waar kan je (evt metalen) kastjes (voordelig) kopen?

Is het daarnaast van belang om al je verbindingen naar potmeters en in/uitgangsjacks met afgeschermde signaalkabel uit te voeren of kan dat ook met gewoon draad binnen zo'n doosje?

thnx,

Nielsje
9 november 2005, 11:33
ja gewoon alu kastjes nemen.

Die plastic kastjes trap je zo kapot man (spreek uit wat ervaring)

ik kan me voorstellen dat een metalen kast een bepaalde afscherming biedt (kooi van faraday) vraag is hoeveel je hiervan merkt, daar moeten de 'echte' bouwers antwoordt op geven..

je kan ze bij veel electronica boeren wel kopen en anders op het internet:
www.conrad.nl
www.banzaieffects.com
www.smallbear.com
www.etcetcetcetc.com

H.Manback
9 november 2005, 13:13
Je kan nemen wat je wil. Als je een niet metalen behuizing hebt moet je er rekening mee houden dat ie of enorm veel troep oppikt in de vorm van ruis, of dat je hem zelf moet afschermen met koper of aluminium folie. Werkt perfect, gitaren zijn er ook vaak mee afgeschermd (de holtes voor de electronica).

Enterprice
9 november 2005, 13:35
Hou de bedrading naar de potmeters gewoon zo kort als mogelijk, voor de ingangs en uitgangs jack gebruik ik wel altijd afgeschermd snoer.
En inderdaad, gebruik metalen kastjes voor de afscherming en stevigheid.

Antal
9 november 2005, 14:35
Hou de bedrading naar de potmeters gewoon zo kort als mogelijk, voor de ingangs en uitgangs jack gebruik ik wel altijd afgeschermd snoer.

Aluminium kastjes werken perfect. Goed afgeschermd. En verdere afscherming is dan IMO niet nodig.

H.Manback
9 november 2005, 15:08
http://www.newtone-online.nl/

Zo te zien wel aardig betaalbaar voor de standaard hammond doosjes. Alu schermt inderdaad gewoon goed af, en de stevigheid is ook wel zo handig.

Joppnl
9 november 2005, 17:27
Nou,

bedankt voor al deze antwoorden, kan weer flink ad slag!

Overigens: smallbear.com is 1 of andere "Software Process Improvement - Organizational Health and Renewal" organisatie maar ff googelen en de site smallbearelec.com bleek de juiste.

thnx!