PDA

View Full Version : Waar laat ik mijn gitaar bedraden?



Izegrim
9 november 2005, 09:45
Hoi beste mensen. Ik heb een Japanse Jackson Dinky en er moet nieuwe electronica in. De potmeters kraken, de jack kraakt en zit los, de blade switch is gammel en m'n elementen zijn niet meer naar mijn smaak.

Ik krijg deze week een paar passieve Adder Plus humbuckers die mijn EMG HZ's gaan vervangen. Ik heb ook nog twee goede potmeters liggen. Waar kan ik voor een redelijke prijs (en hoeveel zou dat ongeveer zijn?) mijn gitaar opnieuw laten bedraden? Ik woon in Ede en Utrecht of Arnhem zouden redelijkerwijs wel in mijn bereik liggen.

Dank,
Ize

Quink
9 november 2005, 10:50
Het is niet echt een antwoord op je vraag, maar is zelf doen geen optie? Ik ben zelf vrij a-technisch, maar de bedrading van een gitaar solderen lukt makkelijk.

Izegrim
9 november 2005, 11:32
Misschien wel, maar ik snap echt niets van schema's enzo. Heeft iemand misschien een idee waar je op jostiband niveau uitgebreid informatie kan vinden?

Nielsje
9 november 2005, 11:42
www.google.nl

bovendien, het kan nooit kwaad om fouten te maken een gitaar, tis geen versteker. Is gewoon leuk gewoon proberen :)

als je hem loshaalt, teken gewoon (of maak duidelijke foto's) van wat het was, en dan kan je aan de hand daarvan het zelf proberen.

als je het niet aandurft, ga dan gewoon naar een gitaarboer. je mag ook hier langskomen hoor, maar groningen is wel een eindje weg...

Izegrim
9 november 2005, 12:12
:-D Da's inderdaad een bietje ver he he.

Nou ja, ik ronsel wel een soldeerbout ergens en koop wat onderdelen bij de gitaarwinkel en probeer het zelf wel effe.

JoostBaksteen
9 november 2005, 12:53
Op de site van Seymour Duncan staan hele duidelijke schema's. Heb je vast wel wat aan :).

Enterprice
9 november 2005, 13:24
Inderdaad eerst even een schema maken van de oude bedrading.
Het is best zelf te doen hoor, als je maar rustig werkt.

Izegrim
11 november 2005, 17:52
Nou ja. Ik ben er een uur of twee (!) mee bezig geweest en ik wil hem toch "laten doen". Wat blijkt is dat het schroefdraad van deze potmeters te dik is en dat de draadjes te kort zijn. Ik knip de hele zooi af en laat alleen de elementen zitten met de draadjes. Verder wil ik alles nieuw hebben.

Opnieuw de vraag:

Waar kan ik voor een redelijke prijs mijn gitaar opnieuw laten bedraden?

:oops: Ize

bert k
11 november 2005, 19:54
Door heel Nederland zitten goeie gitaartechs die dit kunnen. (En in Belgie ook, neem ik aan.)
Dus nu is de grote vraag: waar zit jij ergens?

Izegrim
11 november 2005, 20:19
Nou, zoals ik in bovenstaande openingspost heb vermeld woon ik in Ede. Dat ligt ergens tussen Arnhem en Utrecht. :)

Robbert
11 november 2005, 20:57
Als het alleen bedraden is, kan ik dat ook wel doen, maar dan moet je zelf potmeters meenemen.

Izegrim
12 november 2005, 03:25
Hee Robbert, da's misschien wel interessant voor mij. Maar ik moet dan wel even wat meer spullen halen dan alleen potmeters (die ik al heb trouwens). Nieuw draad, koperfolie (afscherming), schakelaar en ik zit nog steeds met die twee kleine gaatjes waar die grote pots in moeten. Kan ik niet een kant en klare set halen waar alleen nog de hums aan gesoldeerd moeten worden? Aaargh! Voor ik nieuwe elementen kocht deed 'ie het nog en nu is m'n gitaar onbruikbaar. :(

Izegrim
17 november 2005, 08:33
Ik ga het denk ik bij Stijlvorm doen. Geen idee waarom, maar men moet een keuze maken he? Iemand ervaringen mee? Ik ben waarschijnlijk rond de €80 kwijt voor materiaal en in laten solderen.