PDA

View Full Version : Aan/Uit Footswitch



Damage Inc.
9 november 2005, 08:53
Hallo,

ik heb dus een Korg GR-1 (reverb) gekocht alleen er zit nog geen footswitch bij.
Ik heb de verkoper gevraagd en er zit een 1/4inch input voor de switch op het apparaat.
Weten jullie dus een stapel van die dingetjes?

Ik vroeg me alleen wel af of elk pedaaltje werkt, want ik lees ook wel eens van dat het persee van hetzelfde merk moet zijn of persee het pedaaltje moet zijn dat erbij hoort...
Of is dat alleen bij versterkers?

Dus als ieder pedaaltje gewoon kan, dan kan ik gewoon laten we zeggen de Boss FS-5L nemen ( http://www.rolandce.com/productinfo/productimages/groot/FS-5UL.jpg ) en dat werkt dus gewoon?

GreetingZ
- Damage Inc.

vester86
13 november 2005, 02:14
zelfs bij versterkers is het niet zo, tenminste, bij die normale (1 of 2 knoppen) footswitches met jack aansluiting dan.
bij klomp hebben ze volgens mij nog een 2e hands 1 knops marshall footswitch liggen, das precies wat jij zoekt en goedkoper dan die boss of een behringer

Damage Inc.
13 november 2005, 02:30
zelfs bij versterkers is het niet zo, tenminste, bij die normale (1 of 2 knoppen) footswitches met jack aansluiting dan.
bij klomp hebben ze volgens mij nog een 2e hands 1 knops marshall footswitch liggen, das precies wat jij zoekt en goedkoper dan die boss of een behringer

Oke cool, zal eens kijken.

- Damage Inc.