PDA

View Full Version : Nieuwe gitaar - Epi Pro-1



Jax
9 november 2005, 08:11
http://www.gibson.com/products/epiphone/archive/oblperformance/images/pro-1.gif

Hola,

Ik heb er een nieuwe gitaar bij! Het is een Epiphone Pro-1 geworden, heb hem voor 150E op kunnen halen. De gitaar was nog in perfecte conditie, en speelt erg fijn, de jumbofrets zijn hoger op de hals echt een verademing t.o.v mijn epi G-400. Verder zijn de tuners vervangen door grovers, en is de brug vastgezet, wat ik erg fijn vind. Vooral met dit soort budgetgitaren is de floyd nooit erg goed, zeker niet als er geen locking nut of tuners op zitten :lol:

De gitaar heeft een lekkere sound. Zoals je op het plaatje (van internet, ik maak nog wel eens eigen foto's) ziet heeft die een single en hum, en die hum is dan ook nog splitsbaar. Je kan er dus veel geluiden uit krijgen.

Natuurlijk is en blijft deze gitaar relatief budget-achtig, maar totdat ik een vast inkomen heb moet ik maar even vooruit met relatief goedkope gitaren. En ik denk dat ik met deze gitaar wel even een tijdje vooruit kan... :) [/img]

Lock en Load
9 november 2005, 09:03
Ziet er zeker niet slecht IMO. Misschien leuk om hem nieuwe elementen en hardware te geven? (wanneer je eenmaal een vast inkomen hebt).

Braindead
9 november 2005, 17:55
Ziet er heel goed uit!
Die tremolo echter is zwaar waardeloos. Je hebt hem al vast laten zetten? Das heel goed. Als je nog steeds problemen hebt met stemming dan kun je het best die plaatjes uit je locking nut halen (zonder locking nut zeg maar) En vervolgens de fijstemmers er helemaal uit draaien. Dan hou je een "normale brug" over.......

Jax
9 november 2005, 18:03
Thnx voor de replies. Braindead, bedankt voor de tip, ik zal er zeker aan denken mocht het ontstemmen van de gitaar me echt problemen geven. Tot nu toe lijkt het wel ok te zijn.

En L&L, ik weet niet zeker of het het echt waard is om betere hardware erin te gooien, het is en blijft een epi..... :lol:

FruscianteFan
9 november 2005, 19:17
Het lijk wel alsof er 4 plectra tussen die snaren zitten, maar dat zijn de inlays :)

Leuke gitaar, maar niet mijn stijl (niet meer)

Jax
9 november 2005, 19:44
Het lijk wel alsof er 4 plectra tussen die snaren zitten, maar dat zijn de inlays :)

Leuke gitaar, maar niet mijn stijl (niet meer)

Hehe, zijn idd de inlays. En wat bedoel je met niet meer jou stijl? Je moet deze gitaar niet alleen zien als een shredgitaar. Hij is daar zeker wel voor te gebruiken, maar met de single-coil kan je zeker clean een erg lekker bluesgeluid eruit halen. Het is dus best wel een diverse gitaar.

FruscianteFan
9 november 2005, 20:32
Het kán, maar de gitaar is er niet voor bedoeld.
Ik kan in een vage bui ook best 'verkeerde' dingen spelen op mijn Jackson, maar zij is eigenlijk alleen maar goed voor metal. Het is dat ik nog veel My Dying Bride speel en dat ik dan een gitaar nodig heb in C#, anders zou ik spijt hebben van de aankoop (verkopen zou ik niet doen, want na anderhalf jaar in mijn bezit is ze geen flikker meer waard).

Dat terzijde, gefeliciteerd ;)

robert-gitarist
9 november 2005, 20:57
Wow mooie plank kerel!!
150 euro is zeker niet duur voor een Epiphone..althans niet z'n een.
Ik had er vijna een gehad een champange kleurige maar iemand was me net 5 minuten voor geweest...echt ik baalde onwijs.
Vind het erg mooie en apparte gitaren :)

Jax
10 november 2005, 07:05
Thnx!