PDA

View Full Version : strat opbouwen



sliderman
9 november 2005, 00:01
hallo gitaarfreaks 8-)
ik heb op marktplaats een stratbody gezien, deze is nog helemaal kaal.
en ik zag dat erook genoeg strat halzen werden aangeboden.
nu heb ik dus het plan om zeg maar gewoon een hele statocaster op te bouwen van allee echte fender onderdelen.
miss in jullie ogenniet echt zelfbouw omdat ik niet alles zelf uit het hout haal, maar voor mij is dit al een grote stap en vond het in dit onderwerp het best passen.
maar weet iemand misschien waar ik bijvoorbeeld tekeningen van het hele electronica systeem van een stratocaster kan vinden? en ook misschien een goede site met onderdelen specificaties en/of verkoop van de echte strat onderdelen?

Anavrin
9 november 2005, 01:41
www.seymourduncan.com voor de wiring, bijv. www.voxhumana.nl en www.warmoth.com voor de rest

Raytheman
9 november 2005, 11:07
Hier staan alle specificaties door de jaren heen:
http://fender.com/support/


ps
Toch niet die kaalgeschuurde japanse stratbody? :D

sliderman
9 november 2005, 13:59
euhm ja volgens mij wel ja... uit arnhem maaruh vanochtend stond ie er al niet meer op. maar hoezo is dat geen goede?
ik heb ook nog een gezien die geimporteerd uit brazilie was ofzo.
maar goed t zijn meer de plannen... dat als ik eraan begin dat ik alle info en kostenbegrotingen klaar heb.

Dirk W
9 november 2005, 15:18
Het leek mij wel een goed body, als het niet zo ver weg was zou ik hem denk ik gekocht hebben. Hij stond er eerst voor 100, en later voor 75. Ik dacht erover eerst 80 euro te bieden. Maar ik kom daar toch niet in de buurt.
Maar het zijn opzicht goede body's denk ik. Het was nog swamp ash ook geloof ik.
Maar je moet dus nog wel gaan verven/lakken.
Ow en dat past prima in zelfbouw denk ik. Misschien werkbank ofzo? maar dat is meer pedalen enzo.
Dirk

sliderman
9 november 2005, 18:50
ok bedankt... ik dacht ook een van 2en.
maar ik kom er ook niet in de buurt, maar een ov is ideaal voor dat soort tripjes... ben nog student nl.
en dat verfven komt helemaal goed... kan hem misschien laten painten via via.... hoop ook dat ie beetje mooie vlammen kan doen ofzo.
zwart naar zilver overlopende vlammen lijkt me wel mooi.
maar ik zie het wel ff. maar ik ga eens ff kijken hoe het financieel te regelen is. ik denk dat ik hem maar in stappen koop aangezien ik niet veel geld achter de hand heb.

Raytheman
9 november 2005, 21:49
Die body op Marktplaats betreft een squierbody. Vraagprijs is derhalve veel te hoog. Eerst was hij half afgeschuurd, toen helemaal, daarna in de verkoop body met slagplaat en elementen en nu zit de gitaar weer helemaal in elkaar. Ook is de body met olie behandeld dus lakken gaat niet meer..
Ik zou effe verder zoeken :-D

sliderman
9 november 2005, 22:25
ja ik had die knakker gemailt en hij zei dat ie de gitaar weer in elkaar had gefixt, en er 225 voor wou hebben dus dat houd al op.
zag nog wel een andere staan. maar ik ga ook nog ff in de muziekwinkel hier in de buurt vragen of die ook body's verkopen en voor hoeveel.
heb net ff me squier strat uit elkaar gehaald om te kijken hoe die electronica zit.. en ik neem aan dat dat toch hetzelfde is als bij de fender strat toch? tenminste soort gelijk?
dan gaat dat allemaal wel lukken.

no 1 hops
14 november 2005, 06:32
kunt natuurlijk ook bestellen.
laatst had texas en tweed een aanbieding van body en hals voor € 150,-
dan heb je nieuw.
weet trouwens niet of die actie nog geldt.
texastweed@zeelandnet.nl

Dirk W
14 november 2005, 07:51
en wat voor kwaliteit verwacht je dan?
Dirk

sliderman
14 november 2005, 11:16
is dat een vraag aan mij gericht?

maar iig ik ben gister es bezig geweest met mijn oude squier en ik kwam erachter dat ik de verf er enorm makkelijk af kon branden, dus dat heb ik dus gedaan :lol: en ik ga denk ik nu die body gebruiken voor me strat project. maar ik wil wel graag een andere "echte"fender hals hebben.
dus ga ik es naar uitkijken

sliderman
20 november 2005, 19:41
kan ik eigenlijk een fender neck op een squier body monteren of gaat dat niet zonder aanpassingen?

Dirk W
20 november 2005, 21:03
Ja