PDA

View Full Version : wat is een blues amp



aram
8 november 2005, 23:23
Wat is een goede en betrouwbare blues buizenbak voor kleine cafe gigs?

Hij zou dik in het hoog en toch strak in het laag moeten klinken en met niet te veel drive moeten de losse noten al klinken. Het liefst zonder iedereen doof te maken bij optredens.

Voor boost gebruik ik de gebruikelijke jeckyl / hyde, TS 9, etc.....

Ik heb al het volgende gehad: fender de ville 212/ deluxe / vibroverb, marshall JTM 30 / peavey classic en delta blues.
Momenteel heb ik een engl tube classic combo en een koch twintone.

Iemand suggesties voor een amp van ongeveer 1000-1200 euro?

Helter Skelter
9 november 2005, 00:08
Fender Super Reverb, vanaf standje 4 heb je DE sound

guitartub
9 november 2005, 10:26
Laney VC 30 een vette aanrader.

Ché
9 november 2005, 11:02
ik zou de super reverb ook aanraden...zeker met de pedalen die je hebt, en voor 1200 moet je zeker een silverface vinden zonder mastervolume, dan heb je een zeer goede amp (heb er zelf een)

maar als je strak in het laag wilt zijn el34 buizen misschien geschikter dus een marshall bluesbreaker ofzo. Die heeft wel meer drive en klinkt TOTAAL anders, kwestie van smaak en de gitaar waarop je speelt

op welke gitaar speel je?

aram
9 november 2005, 13:34
ik speel meestal op een gretsch electromatic hollowbody en zelf in elkaar geschroefde warmoth en wd strats. Soms ook een ES335 dot.

Toaster
9 november 2005, 14:00
fender bassman???
Musicman 1x 12 / 2 x 12
fender bleusdeville ???

heb ik zelf allemaal wel eens bespeeld en gezien bij bleus muzikanten...

Ik weet niet of jij deze wel eens hebt geprobeerd???

Mitch
9 november 2005, 15:50
Wat is een goede en betrouwbare blues buizenbak voor kleine cafe gigs?
...
Ik heb al het volgende gehad: fender de ville 212/ deluxe / vibroverb, marshall JTM 30 / peavey classic en delta blues.
Momenteel heb ik een engl tube classic combo en een koch twintone.


Je hebt al een Twintone en een Engl Classic en je zoekt iets voor erbij ? Wauw. Verwend kreng :D

Bedoel je trouwens dat je er lekker wat oversturing uit wil halen ? Kijk dan zeker eens naar de Rivera Pubster en CLubster. Puike contructie, zeker de Pubsters oversturen lekker op beschaafd volume en ze zijn relatief licht.

ieme
9 november 2005, 18:00
Momenteel heb ik een engl tube classic combo en een koch twintone.

wat is hier mis mee?

Han S
9 november 2005, 21:23
Ik heb nog een oude London City met een paar tweaks, zo heeft hij twee kanalen met een pre en een master gain.

Vet, smerig en zeer broeierig.

jero
12 november 2005, 11:49
super reverb op 4 is lekker, maar erg hard voor kleine gigs (beetje afhankelijk van speakers)

pimmetje
12 november 2005, 13:52
Probeer die Twintone ook 'ns over een paar niet zo efficiente AlNiCo speakers (die ook niet al te veel vermogen aankunnen). Meteen een heel ander geluid dan met die Koch/Jensen speaker. Wat mij betreft zéér bruikbaar voor blues...