PDA

View Full Version : G3 video "Foxy Lady" met Satriani, Vai en Petrucci



TMKXL
8 november 2005, 22:22
http://www.trommeslageren.dk/forum/index.php?showtopic=8535

Das wel een vet filmpje. Ik moet zeggen dat Vai me wel ee beetje irriteerde. Satriani was wel cool, maar Petrucci vond ik het leukst om naar te luisteren.

Anders Destium
8 november 2005, 22:34
Voor mij is Satch toch echt de man hier, leuke video verder :) Ik heb gelijk weer Flying in a blue dream opgezet ook :D

Nu weet ik ook weer waarom lo-pro's heerschen, al ben ik geen fan van Vai 8-)

Superhero
8 november 2005, 23:08
Ik vind het allemaal knap wat die vai doet hoor.. alleen mooi vind ik eht neit klinken :/.. En petrucci rockt natuurlijk!!

Pegasus
8 november 2005, 23:28
Spelen kan die Petrucci zeker, maar om te zeggen dat hij rockt gaat me net iets te ver. Het ziet er bij hem net iets te saai uit. Naar mijn mening rockt hij juist het minst van de drie.
Wat mij betreft is Vai de man.

Het filmpje staat overigens net als een ander filmpje op de site van Joe Satriani.

http://www.satriani.com/webcast/2005-11-02/popup-upinflames.html
http://www.satriani.com/webcast/2005-11-02/popup-foxylady.html

Anders Destium
8 november 2005, 23:39
Hij is tenminste niet zo'n gigantische nichterige poser als Vai :stop:

evilpompie
8 november 2005, 23:41
Wat een ellende. Kan die Satriani niet geen zijn muilen houden trouwens of iemand inhuren die wel kan zingen.

ieme
9 november 2005, 10:08
Hij is tenminste niet zo'n gigantische nichterige poser als Vai :stop:

+1

Roy K.
9 november 2005, 12:19
+2, en wat een clown is dat toch!

Satch was natuurlijk de man, z'n stem vond ik niet ideaal, maar ja wat wil met Hendrix als vergelijkingsmateriaal (ik vind hem altijd i.t.t. vele anderen juist wel een fijne stem hebben :oops: )

Outrage
9 november 2005, 17:33
Ze spelen alledrie in ieder geval beter dan ik. Ik vond het wel leuk om ook eens petrucci aan het werk te zien, de enigste van de drie die ik niet echt kende.

Tom_CoB
9 november 2005, 17:34
Irritante solo van vai ( de 1e )

Petrucci rockt :-D

Fuhgawz
9 november 2005, 18:58
Petrucci pwnt zowel Vai als Satch in dit filmpje.

Bigfoot414
9 november 2005, 21:48
Naar mijn idee is Satch idd de beste rocker, maar qua techniek is Petrucci wel duidelijk de beste 8-)

Philippe
9 november 2005, 22:10
+1

Pegasus
9 november 2005, 22:25
Naar mijn idee is Satch idd de beste rocker, maar qua techniek is Petrucci wel duidelijk de beste 8-)

Dat ben ik dus niet met je eens. Wat hij doet, doet hij rete goed. Maar hij is naar mijn mening lang niet zo veelzijdig als iemand als Vai. Petrucci blinkt vooral uit in zeer snel spelen.

Heeft er iemand overigens al de cd en/of de dvd in huis? Ik wel, allebei zelfs.

wytz
10 november 2005, 09:55
Naar mijn idee is Satch idd de beste rocker, maar qua techniek is Petrucci wel duidelijk de beste 8-)

Dat ben ik dus niet met je eens. Wat hij doet, doet hij rete goed. Maar hij is naar mijn mening lang niet zo veelzijdig als iemand als Vai. Petrucci blinkt vooral uit in zeer snel spelen.

Heeft er iemand overigens al de cd en/of de dvd in huis? Ik wel, allebei zelfs.

heb jij ooit naar de (oude) albums van dream theater geluisterd ?
speelt juist heerlijk melodisch daar! heel mooi emotioneel spel..

thisafternoon
10 november 2005, 13:06
1ste solo van Petrucci slaat nergens op, wat een onzin... die gast heeft t voor mij verbruid, vooral op die dvd Scenes from New York, waar hij door die negerin heen speelt. ARGH. Improviseren kan ie gewoon NIET.

Vai roels gewoon de pan uit! Dit is ruig! Wah erbij, altijd goed... hij is gewoon de tovenaar. Blijft de onbetwiste koning...

Satriani is aardig...

Maar eigenlijk gaat t allemaal nergens over hehe

Wicked Willy
10 november 2005, 13:46
Geef mij maar gewoon Hendrix

Richwoodje
10 november 2005, 16:22
Geef mij maar gewoon Hendrix

+1

Hendrix ownt ze in z'n eentje, al was het de G36 :-D

stewartfan
10 november 2005, 18:00
ik vind vai echt een gevangene worden van z,n genialitijd die jongen kan geen eens meer een normale lick spelen zonder 20 arpeggo`s te spelen en aan z,n trem te trekken ik vind die Petrucci wel erg lekker spelen.

TMKXL
10 november 2005, 20:12
1ste solo van Petrucci slaat nergens op, wat een onzin... die gast heeft t voor mij verbruid, vooral op die dvd Scenes from New York, waar hij door die negerin heen speelt. ARGH. Improviseren kan ie gewoon NIET.

Vai roels gewoon de pan uit! Dit is ruig! Wah erbij, altijd goed... hij is gewoon de tovenaar. Blijft de onbetwiste koning...

Satriani is aardig...

Maar eigenlijk gaat t allemaal nergens over hehe

Ik vond de eerste solo van Petrucci de beste van het hele filmpje, leuke melodische stukjes afgewisselt met stukjes shred, en dan dat oostere stukje op het laatst. Great stuff!

De solo van Vai daarna was heel erg irritant vond ik, die 2 verschillende pinch harmonics op 1 noot de hele tijd achter elkaar gevolgd door wat snel werk wat heel vreemd klonk. Daarna ging ie weer es met z'n termolo een truckje doen, daar werd ik gek van. Ik wil hem eens op een gitaar zonder termolo zien spelen...

Nou ja goed, mijn mening is dat Petrucci veel beter was dan Vai.

TMKXL
10 november 2005, 20:12
1ste solo van Petrucci slaat nergens op, wat een onzin... die gast heeft t voor mij verbruid, vooral op die dvd Scenes from New York, waar hij door die negerin heen speelt. ARGH. Improviseren kan ie gewoon NIET.

Vai roels gewoon de pan uit! Dit is ruig! Wah erbij, altijd goed... hij is gewoon de tovenaar. Blijft de onbetwiste koning...

Satriani is aardig...

Maar eigenlijk gaat t allemaal nergens over hehe

Ik vond de eerste solo van Petrucci de beste van het hele filmpje, leuke melodische stukjes afgewisselt met stukjes bruut klinkende shred, en dan dat oostere stukje op het laatst. Great stuff!

De solo van Vai daarna was heel erg irritant vond ik, die 2 verschillende pinch harmonics op 1 noot de hele tijd achter elkaar gevolgd door wat snel werk wat heel vreemd klonk. Daarna ging ie weer es met z'n termolo een truckje doen, daar werd ik gek van. Ik wil hem eens op een gitaar zonder termolo zien spelen...

Nou ja goed, mijn mening is dat Petrucci veel beter was dan Vai.

Koekjes zijn lekker
10 november 2005, 21:10
Petrucci ziet er misschien niet zo extreem "rockend" uit als Vai, maar dat is hij zeker wel. In ieder geval ziet hij er niet uit als een vette nicht en hij heeft ook geen bloempot op zijn hoofd. ;)

Hij kan ZEKER wel goed improviseren. In dit filmpje is híj het die wat variatie aanbrengt. Hij blijft niet de hele tijd in dezelfde toonladders spelen, in tegenstelling tot Vai die het bij simpele schemas houdt, met veel geshred en gejank met zijn tremolo. Het laatste deel van Petrucci's eerste solo (vanaf 2:30) vind ik erg mooi. Het chinise/japanse stukje is ook erg leuk (Vai is het hierover met me eens).
Daarna komt Vai's eerste solo, is niet slecht, maar gebruik die tremolo iets minder zou ik zeggen, en laat dat geluid bij 3:00 achterwege, doet pijn aan mijn oren.
Satch vind ik aardig spelen, ik heb het hem wel beter zien doen. Zitten wel een aantal leuke stukjes bij, maar sommige dingen heb ik toch echt al eerder gehoord.

Bij het gedeelte waar ze allemaal kort elkaar na gaan doen vond ik de sweeps van Vai wel goed, maar ik vind ze op het randje zitten van passend/niet passend. Ik vind het stukje wat petrucci speelt bij 6:00 erg mooi, jammer dat Vai er gelijk zo'n standaard iets achteraan speelt (vooral als je de tremolo hierbij wegdenkt).

Begrijp me niet verkeerd, ik vind ze stuk voor stuk goed spelen en natuurlijk zijn ze veel beter dan ik, maar ik vergelijk ze nu onderling.
Denk ook neit dat ik een fanboy van petrucci ben, ik vind petrucci ook echt niet altijd mooi, maar in deze video vind ik hem echt de beste. Petrucci's grootste probleem is naar mijn mening James LaBrie, de zanger van DreamTheater. nDreamTheater vid ik een goede band, maar LaBrie verprutst het voor ze. Vaak vind ik het ook te veel Metal.

Maar goed, ik dwaal af nu.

Pegasus
11 november 2005, 00:02
Geef mij maar gewoon Hendrix

Voor het geval je het nog niet wist: Hendrix is DOOD! Dus je mag hem wel hebben maar dan heb je een lijk. :cool:

Tot zover de onzin, nu weer verder met de discussie:

Vai z'n speelstijl houdt nu eenmaal in het veelvuldig gebruik van de tremelo-arm. Dat zal niet gauw veranderen. Velen zullen dat irritant vinden, maar het lijkt niet juist om hem op basis daarvan minder goed te vinden.



Petrucci ziet er misschien niet zo extreem "rockend" uit als Vai, maar dat is hij zeker wel. In ieder geval ziet hij er niet uit als een vette nicht en hij heeft ook geen bloempot op zijn hoofd.

Ik heb Vai ook nog nooit met een bloempot op zien spelen. :wink:


Hij kan ZEKER wel goed improviseren. In dit filmpje is híj het die wat variatie aanbrengt. Hij blijft niet de hele tijd in dezelfde toonladders spelen, in tegenstelling tot Vai die het bij simpele schemas houdt, met veel geshred en gejank met zijn tremolo. Het laatste deel van Petrucci's eerste solo (vanaf 2:30) vind ik erg mooi. Het chinise/japanse stukje is ook erg leuk (Vai is het hierover met me eens).


Vai weet nu eenmaal andere gitaristen te waarderen. Zou eigenlijk iedere gitarist moeten doen. 8-)
Wat betreft het improviseren heb ik zo m'n twijfels in hoeverre er door één van de drie daadwerkelijk wordt geďmproviseerd.

thisafternoon
11 november 2005, 01:40
Petrucci is (eigenlijk was) een geniale componist... hij heeft echt prachtige solo's en partijen geschreven! Dat vind ik nog steeds mooi. SFAM is echter het laatste geniale werk.

Voor mij is DT een periode, die voor mij afgesloten is.


Vai daarentegen is echt van een hoger niveau, intellectueler (los van de trucjes). Ik zie Petrucci niet componeren voor het Metropool Orkest. En Vai heeft geniale gitaaralba gemaakt (dat kon ook in die tijd), kan je ook niet zeggen van P.

Maarja, het is allemaal gepatser. Ik ben afgehaakt toen ik Malmsteen in NL heb gezien, Podium/Hardenberg. Aller saaiste concert dat ik ooit heb gezien.

gershwin5150
13 november 2005, 19:11
Wat mij betreft speelt Petrucci zowel Vai als Satriani eruit op de dvd.
De solo set van Vai is naar mijn mening minder goed dan op voorgaande versies (veel gepiep en gedoe) en ik ben geen satriani-fan.
Petrucci had vette nummers (met Portnoy als drummer :P )

Axelll
13 november 2005, 19:25
ik kan vai alleen waarderen in z'n frank zappa tijd...

in dit filmpje was in ieder geval een enorme nicht met een bek alof hij een kameel aan het pijpen was :-?

Pegasus
13 november 2005, 22:49
ik kan vai alleen waarderen in z'n frank zappa tijd...

in dit filmpje was in ieder geval een enorme nicht met een bek alof hij een kameel aan het pijpen was :-?

Hoe zou jij dan weten hoe zoiets eruit ziet? :lol:
Ik zou echt niet willen weten wat jij zoal op een dag doet.




Wat mij betreft speelt Petrucci zowel Vai als Satriani eruit op de dvd.
De solo set van Vai is naar mijn mening minder goed dan op voorgaande versies (veel gepiep en gedoe) en ik ben geen satriani-fan.
Petrucci had vette nummers (met Portnoy als drummer :P)

Ik heb nou niet echt het idee dat ze elkaar eruit aan het spelen zijn. Ze doen alledrie hun eigen ding.
De solo-optredens van Petrucci en Satriani vind ik te weinig toevoegen aan wat je op studio-opnames van ze hoort.

DivisionBell
14 november 2005, 01:03
Ik denk dat de meesten het hier beter kunnen vinden met 3 perfect geprogrammeerde cyborgs die 2^64 licks kunnen spelen.

Genuanceerder mag ook wel. Ga zelf op dat podium staan en probeer zelf jaren lang te presteren.. dat gaat toch minimaal ook met ups en downs.

Luisteren jullie wel naar de muziek, en/of genieten jullie wel van de show i.p.v. alleen maar continue te analiseren en jezelf te verheerlijken aan allerlei foutjes, irritaties en 'ik doe het beter' dingetjes..

K*tmensen van tegenwoordig ook :lol:

Axelll
14 november 2005, 07:46
Hoe zou jij dan weten hoe zoiets eruit ziet? :lol:
Ik zou echt niet willen weten wat jij zoal op een dag doet.


Je moest eens weten :D

Axelll
14 november 2005, 07:47
Ik denk dat de meesten het hier beter kunnen vinden met 3 perfect geprogrammeerde cyborgs die 2^64 licks kunnen spelen.

Genuanceerder mag ook wel. Ga zelf op dat podium staan en probeer zelf jaren lang te presteren.. dat gaat toch minimaal ook met ups en downs.

Luisteren jullie wel naar de muziek, en/of genieten jullie wel van de show i.p.v. alleen maar continue te analiseren en jezelf te verheerlijken aan allerlei foutjes, irritaties en 'ik doe het beter' dingetjes..

K*tmensen van tegenwoordig ook :lol:

Ik vind dat ze de blues van Jimi verkeerd overbrengen totaal zonder gevoel, en dan al die shred dingetjes ertussen door :evil:


K*tgitaristen van tegenwoordig ook!

taylor
14 november 2005, 11:27
ja het is eigenlijk meer een rock versie, wat die petrucie doet ja het zal wel maar ik vind het niks hooguit een beetje speed heeft die veder niet veel moois aan.

satriani is heel goed in het aanzetten van noten en vast houden enzo maar veder ook niet zo mijn ding, ook zijn zang is slecht hey.

vai vind ik toch het best het originelste een het dichst in de buurt komen van hendrix qua feel en expiriment dan.

maar echt en goeie cover van foxy lady is het niet.doe mij ook maar hendrix!!!

LuukieRayVaughan
14 november 2005, 12:15
Ja dat oosters stukje is idd heel vet maarja.
Steve Vai speelt niet hele vette dingen hier. Normaal vind ik hem de vetste maarja alle licks vielen me een beetje tegen behalve die oosterse dan. Petrucci had nog de vetste licks vond ik maar dit filmpje stelt niet echt veel voor..

taylor
14 november 2005, 12:28
oh ik vind petrucci best een goeie gitarist hoor zoveel ken ik niet van hem ja de bekende DT albums maar ik ben niet echt zo'n fan van dat soort muziek allleen wat die hier doet is echt 30 in het dozijn beetje speed wat ladders op en neer en dat soort dingen dat kan na mijn idee echt niet meer!

wat dat betreft steekt vai gewoon eruit die probeert de gitaar heel anders te benaderen dan de tradionele wijze wat hendrix eigenlijk ook dee..

Pegasus
14 november 2005, 21:44
Ik denk dat de meesten het hier beter kunnen vinden met 3 perfect geprogrammeerde cyborgs die 2^64 licks kunnen spelen.

Genuanceerder mag ook wel. Ga zelf op dat podium staan en probeer zelf jaren lang te presteren.. dat gaat toch minimaal ook met ups en downs.

Luisteren jullie wel naar de muziek, en/of genieten jullie wel van de show i.p.v. alleen maar continue te analiseren en jezelf te verheerlijken aan allerlei foutjes, irritaties en 'ik doe het beter' dingetjes..

K*tmensen van tegenwoordig ook :lol:

In mijn geval kan ik zeggen dat toen ik de DVD bekeek ik er bijzonder van heb genoten. Persoonlijk let ik niet eens op foutjes van dat soort gitaristen. T'is gewoon dat de een wat meer je favoriet is dan de ander, zeg maar.

TMKXL
14 november 2005, 23:11
Waarom denken zoveel mensen toch dat Petrucci alleen maar snel speelt?
Zijn kracht is IMO gevoel en techniek combineren. Het is niet alleen maar shred, het is ook heel melodisch wat hij doet.
Voorbeelden zijn de solo's uit Another Day, Goodnight Kiss, Hollow Years, The Spirit Carries On, Overture 1928, Erotomania, enz.

DivisionBell
15 november 2005, 00:22
Ik denk dat de meesten het hier beter kunnen vinden met 3 perfect geprogrammeerde cyborgs die 2^64 licks kunnen spelen.

Genuanceerder mag ook wel. Ga zelf op dat podium staan en probeer zelf jaren lang te presteren.. dat gaat toch minimaal ook met ups en downs.

Luisteren jullie wel naar de muziek, en/of genieten jullie wel van de show i.p.v. alleen maar continue te analiseren en jezelf te verheerlijken aan allerlei foutjes, irritaties en 'ik doe het beter' dingetjes..

K*tmensen van tegenwoordig ook :lol:

In mijn geval kan ik zeggen dat toen ik de DVD bekeek ik er bijzonder van heb genoten. Persoonlijk let ik niet eens op foutjes van dat soort gitaristen. T'is gewoon dat de een wat meer je favoriet is dan de ander, zeg maar.

Jou mag ik :-D .. eindelijk een fatsoenlijke reactie. Het gaat toch om de show, en idd de een is wat meer favoriet als de andere.. en de een doet het dit keer iets rustiger aan en misschien de volgende keer weer wat ruiger.. so what, als het maar leuk en gaaf is en goed klinkt 8-)

Muziek maken is geen wedstrijd

Mvgr

taylor
15 november 2005, 10:47
ik zei in ieder geval wat(petruci) die in dit nummer doet vind ik niet erg veel aan dat wil niet zeggen dat ik alles minder vind wat die doet.

jorrit
15 november 2005, 20:44
in die eerst solo heeft ie toch echt de mooiste frasering en timing..

hij maakt het alleen zo simpel lijkend door die ow ik schud dit uit mijn mouw blik....

Thijs G
15 november 2005, 20:54
Satriani ze improv is net zo eentonig als een weiland vol me koeiestront. Vai is een beetje meh, veel te veel whammy. Ik vraag me af hoe hij klinkt als ie ze poke kwijt is. En ja, petrucci ownde gewoon :o :-D

Pegasus
15 november 2005, 23:23
Ik denk dat de meesten het hier beter kunnen vinden met 3 perfect geprogrammeerde cyborgs die 2^64 licks kunnen spelen.

Genuanceerder mag ook wel. Ga zelf op dat podium staan en probeer zelf jaren lang te presteren.. dat gaat toch minimaal ook met ups en downs.

Luisteren jullie wel naar de muziek, en/of genieten jullie wel van de show i.p.v. alleen maar continue te analiseren en jezelf te verheerlijken aan allerlei foutjes, irritaties en 'ik doe het beter' dingetjes..

K*tmensen van tegenwoordig ook :lol:

In mijn geval kan ik zeggen dat toen ik de DVD bekeek ik er bijzonder van heb genoten. Persoonlijk let ik niet eens op foutjes van dat soort gitaristen. T'is gewoon dat de een wat meer je favoriet is dan de ander, zeg maar.

Jou mag ik :-D .. eindelijk een fatsoenlijke reactie. Het gaat toch om de show, en idd de een is wat meer favoriet als de andere.. en de een doet het dit keer iets rustiger aan en misschien de volgende keer weer wat ruiger.. so what, als het maar leuk en gaaf is en goed klinkt 8-)

Muziek maken is geen wedstrijd

Mvgr

:cool:



(...)Vai is een beetje meh, veel te veel whammy. Ik vraag me af hoe hij klinkt als ie ze poke kwijt is.(...)

Dan klinkt hij nog steeds uitstekend.
Hij heeft namelijk een aantal uitstekende akoustische nummers gemaakt zoals bijvoorbeeld Sisters.
Voor de rest heeft hij nog wel genoeg nummers gemaakt waarin hij de pook niet gebruikt. Hij kan het dus best zonder.

Mark S
15 november 2005, 23:25
geinig die reacties die Vai altijd maar weer losmaakt :D

Pegasus
15 november 2005, 23:27
geinig die reacties die Vai altijd maar weer losmaakt :D

Dat lukt maar weinig gitaristen op dit forum.

Thijs G
16 november 2005, 08:33
Ik denk dat de meesten het hier beter kunnen vinden met 3 perfect geprogrammeerde cyborgs die 2^64 licks kunnen spelen.

Genuanceerder mag ook wel. Ga zelf op dat podium staan en probeer zelf jaren lang te presteren.. dat gaat toch minimaal ook met ups en downs.

Luisteren jullie wel naar de muziek, en/of genieten jullie wel van de show i.p.v. alleen maar continue te analiseren en jezelf te verheerlijken aan allerlei foutjes, irritaties en 'ik doe het beter' dingetjes..

K*tmensen van tegenwoordig ook :lol:

In mijn geval kan ik zeggen dat toen ik de DVD bekeek ik er bijzonder van heb genoten. Persoonlijk let ik niet eens op foutjes van dat soort gitaristen. T'is gewoon dat de een wat meer je favoriet is dan de ander, zeg maar.

Jou mag ik :-D .. eindelijk een fatsoenlijke reactie. Het gaat toch om de show, en idd de een is wat meer favoriet als de andere.. en de een doet het dit keer iets rustiger aan en misschien de volgende keer weer wat ruiger.. so what, als het maar leuk en gaaf is en goed klinkt 8-)

Muziek maken is geen wedstrijd

Mvgr

:cool:



(...)Vai is een beetje meh, veel te veel whammy. Ik vraag me af hoe hij klinkt als ie ze poke kwijt is.(...)

Dan klinkt hij nog steeds uitstekend.
Hij heeft namelijk een aantal uitstekende akoustische nummers gemaakt zoals bijvoorbeeld Sisters.
Voor de rest heeft hij nog wel genoeg nummers gemaakt waarin hij de pook niet gebruikt. Hij kan het dus best zonder.

Haha ja maar tijdens ze improv meestal niet :lol:

Begrijp me niet verkeerd hoor, Vai ownd. Ik heb bijna al ze cd ( gekocht, niet gedownload :razz: 8-) ) en ik ben een groot fan van ze spel. Maar tijdens ze improv gebruikt ie veel te veel ze whammy naar mijn mening. Daarentegen, ze solo van Little Wing ( G3 2003 ) ownd :o

DivisionBell
17 november 2005, 00:08
duizenden mensen, duizenden eisen.. die gitaristen doen grotendeels toch waar ze zin in hebben :D .. en das maar (net) goed ook!

Mvgr

Pegasus
17 november 2005, 23:51
Begrijp me niet verkeerd hoor, Vai ownd. Ik heb bijna al ze cd ( gekocht, niet gedownload :razz: 8-) ) en ik ben een groot fan van ze spel. Maar tijdens ze improv gebruikt ie veel te veel ze whammy naar mijn mening. Daarentegen, ze solo van Little Wing ( G3 2003 ) ownd :o

Vai z'n zwakke punt is dat hij niet goed is in improviseren (zegt hij ook zelf). Daarom zoekt hij zijn toevlucht tijdens dat soort momenten tot de pook.
Voor de rest is hij wat mij betreft dé man.

Overigens heb ik, net als jij, al z'n cd's keurig gekocht en niet gedownload.