PDA

View Full Version : BuizenVersterker met goede clean en overdrive



LPplayer
8 november 2005, 21:35
Ik ga binnenkort een nieuwe buizenversterker halen.

Ik wil een buizenversterker met de volgende eigenschappen.

1. De buizenversterker moet een redelijk goede clean hebben, hoeft zekers niet ala fender.

2. En een goede overdrive. Ik vond de fenderoverdrive's tot nu toe iets te soft te bluesachtig, want vond em voor slag een beetje te blubberig.

3. Versterker moet 3 kanalen als dat niet kan minstens 2

Dus een clean
Een crunch
en een Solo kanaal
Met mijn TS- 9 zal ik alles boosten


4. Hij moet goed werken in combinatie met mijn TS9 als booster

Volgende overdrive of pedaal meer voor mijn solo's is: Big muff Distortion U.S.A of de Big muff classic (santana sound)

OJa mijn gitaar is een: Ibanez Axs32. Best wel ROckgitaartje Beetje Les Paul achtig maar dan aggressiever kwa klank.

Mijn volgende gitaar wordt een Fender Telecaster

Kwa versterker heb ik gehoord dan Engl wel bij me past of een gast die me hoorde spelen en opnames hoorde zei dat Vox wel bij me paste

Wie weet de geschikte geschikte is voor deze kill moet het zeggen :)

Lord Abortion
8 november 2005, 21:41
framus dragon

Helter Skelter
8 november 2005, 21:42
hoeveel heb je in kas?

ewout
8 november 2005, 22:01
ik zou zeggen probeer een paar van deze kleine meerkanaals buizencombo's; mesa f30 of f50, engl screamer, koch studiotone, brunetti maranello. Waarschijnlijk weet je dan al meer waarnaar je op zoek bent.

Negative K3 fan
8 november 2005, 22:04
framus dragon

met extra gainstages zeker :-D :-D

Anders Destium
8 november 2005, 22:42
Koch Twintone II, volgens mij moet dat helemaal je ding zijn of anders een Koch Multitone. Je moet wel van het geluid houden maar het clean is voor mij onovertroffen!

LPplayer
8 november 2005, 23:12
De Brunetti Maranello heb ik uitgeprobeerd, maar vond ik clean minder en de overdrive was scheermesjesachtig niet super.
Koch en ENgl moet ik nog proberen
Ik dacht ook nog aan de Marschal DSL 40 is dat wat?



ik zou zeggen probeer een paar van deze kleine meerkanaals buizencombo's; mesa f30 of f50, engl screamer, koch studiotone, brunetti maranello. Waarschijnlijk weet je dan al meer waarnaar je op zoek bent.

schizo910
8 november 2005, 23:13
yups, Ik stem ook voor Koch.

een Vox klinkt i.d.d. ook mooi maar daar haal je geen overdrive uit...

LPplayer
8 november 2005, 23:21
En ik hoorde dat vox maar 2 kanalen heeft, maar hoe reageert ie op pedaaltjes onder andere de TS9 ?

Okay dus liever koch?

Idd ik moet er een Intwine maar ook een Crunch ala het nummer Ougtha know uit kunnen halen


yups, Ik stem ook voor Koch.

een Vox klinkt i.d.d. ook mooi maar daar haal je geen overdrive uit...

LPplayer
8 november 2005, 23:22
En ik hoorde dat vox maar 2 kanalen heeft, maar hoe reageert ie op pedaaltjes onder andere de TS9 ?

Okay dus liever koch?

Idd ik moet er een Intwine maar ook een Crunch ala het nummer Ougtha know uit kunnen halen


yups, Ik stem ook voor Koch.

een Vox klinkt i.d.d. ook mooi maar daar haal je geen overdrive uit...

wytz
9 november 2005, 08:31
koch zou je perfect passen ja, als ik dat zo hoor....
ik heb een twintone, heel tevreden mee.

Helter Skelter
9 november 2005, 10:31
het voordeel van een Koch Multitone is dat je al die boostpedaaltjes kan verkopen. De MT heeft 3 kanalen, plenty gain aan boord en een instelbaar sololevel

OldSkool
9 november 2005, 11:03
Ik heb een Engl Ritchie Blackmore en die heeft in mijn oren alles waar jij naar zoekt.. Zeer mooie clean en de gain is toereikend genoeg voor vrijwel alles. Engl is zeker het proberen waard!!

Izegrim
9 november 2005, 11:35
Engl Thunder of een Randall RG50TC?

Nielsje
9 november 2005, 12:03
yups, Ik stem ook voor Koch.

een Vox klinkt i.d.d. ook mooi maar daar haal je geen overdrive uit...

je moet de volume knop ook wel iets verder van '1' zetten..

maar goed.. een vox heeft geen 3 aparte kanalen....

ik zeg: op een doordeweekse dag ff naar musik-produktiv

LPplayer
9 november 2005, 13:00
Randall?? dat zijn toch echt van die scheurbakken
Ik heb daarvan transistor RG serie uitgeprobeerd en gekgenoeg vond ik die beter klinken dan de buizenversie :S

Maar de scheur daarvan was wel lekker, maar ben toch idd benieuwd naar Koch of Engl

Maar mijn solovolumes en meer overdriven sounds kan ik ook uit pedalen halen toch?? als er maar een goede crunch ook op de versterker zit?

Wat is eigenlijk beter?


Engl Thunder of een Randall RG50TC?

Anders Destium
9 november 2005, 13:22
Op Kochs zit een solo volume dat je met je pedaal kunt aanzetten, werkt prima.

Helter Skelter
9 november 2005, 13:42
maar wat wil je boosten dan? Boostpedalen zoals de TS worden voornamelijk gebruikt om meer gain te genereren in 1 of 2-kanaals versterkers zoals b.v. oude Marshalls Als je de Multitone neemt is het 3e kanaal feitelijk kanaal 2 + boost + volume (instelbaar en footswitchable) dan heb je absoluut geen pedaal meer nodig. Hou er ook rekening mee dat het boosten van een al van zichzelf oversturend kanaal alleen meer gain (distortion) oplevert en geen volumevermeerdering

LPplayer
9 november 2005, 14:20
Okay maar ik laat mijn gain dan hele maal dicht en mijn volume dicht op mijn TS-9 dan komt er niet echt veel meer gain bij, en het is meer om mijn clean te boosten dan of harde gitaarpartijen


maar wat wil je boosten dan? Boostpedalen zoals de TS worden voornamelijk gebruikt om meer gain te genereren in 1 of 2-kanaals versterkers zoals b.v. oude Marshalls Als je de Multitone neemt is het 3e kanaal feitelijk kanaal 2 + boost + volume (instelbaar en footswitchable) dan heb je absoluut geen pedaal meer nodig. Hou er ook rekening mee dat het boosten van een al van zichzelf oversturend kanaal alleen meer gain (distortion) oplevert en geen volumevermeerdering

Droffie
9 november 2005, 15:54
maar wat wil je boosten dan? Boostpedalen zoals de TS worden voornamelijk gebruikt om meer gain te genereren in 1 of 2-kanaals versterkers zoals b.v. oude Marshalls Als je de Multitone neemt is het 3e kanaal feitelijk kanaal 2 + boost + volume (instelbaar en footswitchable) dan heb je absoluut geen pedaal meer nodig. Hou er ook rekening mee dat het boosten van een al van zichzelf oversturend kanaal alleen meer gain (distortion) oplevert en geen volumevermeerdering

Tenzij je 'm in je fxloop zet...

1959SLP
9 november 2005, 16:11
framus dragon

met extra gainstages zeker :-D :-D

:D :D

LPplayer
9 november 2005, 16:46
Ik heb wat dingen getest nu, maar heb heel vaak dat de versterker bij 3 of 4 al vet hard staat. Ligt dat eraan dat alles weerkaatst in zo'n klein hokje bij Feedback of heeft het met Ohmage te maken????




framus dragon

met extra gainstages zeker :-D :-D

:D :D

vidar
9 november 2005, 16:50
het zijn buizenverstekers, en die gaan gewoon ongelooflijk hard, dat heeft met de ruimte niet zo heel veel te maken. In een iets grotere ruimte, als je er niet recht voor zit zal het iets zachter klinken maar 50 watt buizen gaat gewoon al verschrikkelijk hard! (helemaal met meer dan 1 speaker)

Lord Abortion
9 november 2005, 18:04
framus dragon

met extra gainstages zeker :-D :-D

:D :D

pfff :lol: jullie hebben me al van mijn Guust Flater-idee doen afwijken ...

partypoopers :D

1959SLP
9 november 2005, 18:12
LOL, ik wist `t haha

Anders Destium
9 november 2005, 22:35
Op bijvoorbeeld de Koch Twintone zit een powerbreak waarmee je "voor thuis" over 25 Watt of zelfs op 0 Watt (koptelefoon) kunt spelen, maar zelfs dan kun je met gemak de ramen er uit blazen als je wilt :)

Luca P
9 november 2005, 23:03
Jaha!!
8-)

http://img127.imageshack.us/img127/7369/Koch.th.jpg (http://img127.imageshack.us/my.php?image=Koch.jpg)

LPplayer
9 november 2005, 23:58
Best wel Koch liefhebbers hier op het forum dus.
Maar koch klonk idd niet verkeerd. De scheur zekers niet.


Jaha!!
8-)

http://img127.imageshack.us/img127/7369/Koch.th.jpg (http://img127.imageshack.us/my.php?image=Koch.jpg)

LPplayer
10 november 2005, 00:00
Is er trouwens iemand bekend met H&K Tubeamps?
Daar speelde Krezip eerst toch op?

Izegrim
10 november 2005, 00:28
Randall?? dat zijn toch echt van die scheurbakken
Ik heb daarvan transistor RG serie uitgeprobeerd en gekgenoeg vond ik die beter klinken dan de buizenversie :S

Maar de scheur daarvan was wel lekker, maar ben toch idd benieuwd naar Koch of Engl

Maar mijn solovolumes en meer overdriven sounds kan ik ook uit pedalen halen toch?? als er maar een goede crunch ook op de versterker zit?

Wat is eigenlijk beter?


Engl Thunder of een Randall RG50TC?

De buizenversie is heel koud afgesteld; althans de mijne. Als hij wat warmer is gebiast (hoe zeg je dat?) dan klinkt hij veel beter. De RG50TC is niet specifiek een scheurbak. Hij kan in principe alles, maar dat is natuurlijk ook een beetje afhankelijk van je smaak.

pieter25
10 november 2005, 10:20
ik zou een AC30 kopen als ik jouw was!

LPplayer
10 november 2005, 12:47
Waarom dan weet je wat meer erover te vertellen en wat voor muziek speel jij er dan mee?


ik zou een AC30 kopen als ik jouw was!

LPplayer
10 november 2005, 15:20
Wie o wie speelt er op Engl of VOx en wat voor muziek kan je een beetje met beide versterkers spelen?


ik zou een AC30 kopen als ik jouw was!

Koenk2
10 november 2005, 16:04
Ik heb laatst op een H&K gepspeeld de tri amp (of trilogy, ik weet niet meer precies hoe die heet)... Door zijn uitstraling was ik eigenlijk bij voorbaat al onder de indruk. Maar bij het aanzetten werd ik eigenlijk zo erg teleurgesteld.. Ik weet niet of het kwam door mijn te hoge verwachtingen, maar het viel me echt tegen... Misschien dat die vooral mooi wordt met het helemaal open draaien van de kast, maar dat kan niet zo vaak op zaterdag middag in een winkel..

Ritch
10 november 2005, 16:33
Jaha!!
8-)

http://img127.imageshack.us/img127/7369/Koch.th.jpg (http://img127.imageshack.us/my.php?image=Koch.jpg)

Bedankt voor nieuwe desktop! 8-)

BartL
10 november 2005, 16:39
Tactisch gefotografeerd... :-D Lijkt 'ie echt huge.

LPplayer
10 november 2005, 22:16
Lekker boeie :)


Tactisch gefotografeerd... :-D Lijkt 'ie echt huge.

LPplayer
15 november 2005, 10:13
Echt relaxed trouwens ik ga nooit meer naar transistor met buizen heeft je sound meer definitie en is ie veel breder.
Dan is het veel duidelijker wat je speelt, ook met overdrive en je effecten komen beter tot zijn recht. Ja toch :)

Ik merk wel dat mijn korg ax1500g wel iets later reageert bij een buizenversterker dan bij transistor, kan dat kloppen ????

Helter Skelter
15 november 2005, 12:13
op 2ehands.nl staat een Rivera R55 voor €600,- : Goed clean, goede overdrive en zeker een goede prijs.

LPplayer
15 november 2005, 12:39
Is dat een goed merk? ik Heb em bij 1 andereg gitarist gehoord speelde toen lekker funk clean dat klonk lekker warm jah


op 2ehands.nl staat een Rivera R55 voor €600,- : Goed clean, goede overdrive en zeker een goede prijs.

Helter Skelter
15 november 2005, 13:10
is dat een goed merk? is de paus katholiek? :D

ff serieus: Rivera is een zeer goed merk die uitstekende combo's maakt en van die combo's is de R55 1 van de beteren

Op www.rivera.com staan wat soundclips van de R55