PDA

View Full Version : Sound city 4x12



De Beer
8 november 2005, 20:57
Ik heb een soundcity 4x12 kast, en ik heb dat ding van een kennis die hem ook weer van iemand en die weer van iemand etc etc.

Er staat nouwelijks enige info op dat ding maar hij klinkt geweldig in combinatie met mijn rack. Had er eerst een marshall JCM 2000 op staan maar die klonk weer beter met een 1960 kast. En die verbleekt weer naast deze in de huidige setup.

Kortom heeft iemand iemand enig idee wat voor speakers hier in zitten?
Ook op de magneten staat nl. niets.

Hoe oud zal dat ding ongeveer zijn? ik kan er weinig over vinden.

ziet er uit als een Hiwatt trouwens.

Agent_Smith
8 november 2005, 21:26
'Soundcity' = toch 'HiWatt'?? Of vergis ik me nu?
Post eens een fotootje van de binnenkant, dan kijken we verder.

De Beer
8 november 2005, 21:30
Ik had al zo'n donkerbruin vermoeden aangezien oa meneer Townsend van Sound city overging naar Hiwatt.

Het ding staat in de oefenruimte dus een foto gaat even duren.

andy
8 november 2005, 22:58
Sound City is de voorloper van Hiwatt.
Ik kan me vergissen, maar Hiwatt is opgezet door een werknemer van Sound City. Die borduurde voort op hetzelfde concept.

andy
8 november 2005, 23:04
FF vergeten: Speakers zijn waarschijnlijk Fane en Sound City begon amps te bouwen in 1966

Hier vind je veel info:

http://home.earthlink.net/%7Eiktoblikto/sc_home.htm

DaveItUp
9 november 2005, 09:24
9 van de 10x Fane idd al dan niet met Sound City label. Volgens mij werden er ook Goodmans gebruikt op een gegeven moment.

Verhaal:

Dave Reeves werkte bij Sound City. Ontwikkelde de 100 modellen tot en met de Mk2 en werkte mee aan de MK3. Toen voor zichzelf begonnen onder de naam Hiwatt. Vroege Hiwatt's lijken dus enorm op het schema van de 100 modellen t/m de MK3. Echter met betere componenten, betere wiring en een gewijzigd pre-amp schema. De Sound City's tot de MK3 zitten dus ongeveer in het zelfde straatje, echter Hiwatt is een paleis in die straat en Sound City een arbeidershuisje ;) Dus overeenkomsten qua sound, maar uiteindelijk wil je liever een hiwatt hehehe.

De cabs en chassis van de amps van hiwatt/SC werden een tijdje door dezelfde fabriek gefabriceerd dus dat is nagenoeg gelijk in bouwkwaliteit. Je ziet ook nog relatief veel SC cabs die de tand des tijds zeer goed doorstaan hebben.

Goede cab. Hoe oud hij is? Zal tussen 66 en mid 70 kunnen zijn. Serials gaan je niet helpen, dat moet je puur visueel oplossen.

De Beer
9 november 2005, 18:57
Dus hij is minmaal 10 jaar ouder dan ik..... :D

Ik heb geen idee van wel jaar hij is, de staat was nagenoeg perfect.
Het speaker "doek" (met van die zilverfolie achtige stroken) was het enige dat de tand des tijds niet heeft overleeft. er zit nu een lelijk zwart doek op met ons band logo..tsjah! :oops:

Verder is er op een licht kraakje rechts boven na weinig op aan te merken, handles zijn perfect, geluid is fenomenaal, niet te tillen zo zwaar.
heeft zelfs nog een (origineele???) cover.

Oh ja de wieltjes(uitneembaar) die waren krom,dus die zijn niet meer, meteen op de vloer klinkt hij ook beter trouwens.

Ik ga maandag meteen even wat gegevens van het ding noteren, best interessant als je er meer over na gaat denken en over leest.