PDA

View Full Version : ibanez lo pro edge tremolo



Ibanez RuleZ
23 september 2002, 23:58
ik heb een klein probleempje. hoe moet ik dat ding nu afstellen. op het moment heb ik hem heel vlak staan. iemand een omschrijving zoals het zou moeten?

harrald

Casey
24 september 2002, 00:22
Simpel !
Op de zijkant van je Lo- Pro staat een klein streepje , deze moet evenwijdig horizontaal aan je body staan .
Staat ie te schuin omhoog dan span je de trem veren achter in je body iets aan en te laag dan natuurlijk wat losser .
Als je de tremveren aan moet spannen dan draai je eerst de spanning van je snaren losser anders komt er te veel druk op je knife edge te staan en je rekt je snaren op , das nie goe !
Doe het met kleine stapjes tegelijk , stem je gitaar weer en kijk dan hoe ie staat enz..
Gebruik je dikkere snaren dan kan je er eventueel een tremveer bij zetten.
Succes

Raffel
24 september 2002, 10:13
problemen harrald! :wink: Doe dit trouwens met snaren die een beetje ingeburgerd zijn. Als je nieuwe snaren pakt, krijg je een soort van flipperkast van bijstellen.

Ibanez RuleZ
24 september 2002, 10:42
thnx, enne raffel... ik heb zeker geen problemen, maar hoe vaker ik naar ibanz gitaren kijk, hoe meer ik het idee heb dat ik dat "lo" pro te letterlijk neem. afelopen weekend was ik in veenendaal op de gitaarbeurs en daar zag ik een jem 777 met lo pro, maar die was wel ff anders afgesteld :grin:

ik ben overigens wel vaker bezig geweest om dat ding af te stellen, maar dat streepje is me nog nooit opgevallen!

harrald

Raffel
25 september 2002, 14:11
wist ik ook niet, maja, ik heb dan ook nog geen ibanez he! Die komt deze week! :razz:

RG2127x TFK WOOHOO!!!

Anders Destium
25 september 2002, 16:49
Die JEMS zijn een verhaal apart en niet te vergelijken met de lopro op andere Ibzen, de reden is dat ze veel dieper in de body staan, aan de achterkant van Jems zitten groeven waardoor dat kan...
Ik ben er even de naam van kwijt maar ze hebben een naam (iets met claws geloof ik), een normale staat dus hoe dan ook hoger

BLOK182
25 september 2002, 17:03
lionclaws heten die dingen

Ibanez RuleZ
25 september 2002, 18:00
ik heb hem afgesteld, en ik zag het nu wel ja, nu istie in ieder geval wel goed. thanx!

harrald

BLOK182
25 september 2002, 18:01
is de lo pro edge een goeie brug? Vraag het me gewoon af.

JV
25 september 2002, 18:08
velen zeggen dat hij zelfs beter is dan een originele floyd

maar mensen als ed roman vinden het slecht omdat het japans is.

ik weet iig dat ik een maandje niet hoef te stemmen als hij goed afgesteld staat en gestemd is.

BLOK182
25 september 2002, 18:21
enne, heb je nou veel werk aan zo'n ding, ik bedoel (af)stemmen enzo?

JV
25 september 2002, 18:34
stemmen duurt iets langer dan een vaste brug. maar hij blijft wel veel langer gestemd staan. stemmen naar een andere toonsoort is erg lastig, omdat als je de ene snaar omlaag draait de andere snaren hoger gaan klinken. dus ook een drop d is lastiger dan je denkt

Casey
25 september 2002, 18:50
Ibanez moet gewoon een goeie gebruiksaanwijzing bij gitaren met een Floyd leveren , ik kreeg hem in het begin niet gestemd en bleef klooien , het resultaat was dat m'n brug elke keer omhoog kwam .
Alles wat je over een Floyd moet weten kan je bij deze site vinden :

http://jemsite.com/


PS,
Van Ed Roman moet je je niks aantrekken , ook Gibson en Fender is volgens hem brandhout zodat ie weer wat van zijn eigen halzen of body's aan je kan slijten .
Er lopen al wat rechtzaken tegen hem wegens oplichting en hij staat nu ook in het zwartboek van de Amerikaanse tegenhanger van de consumentenbod .
Er staat een foto van een vlakgeschuurde Ibanez body op z'n site waarbij hij schrijft dat ie vol zit met hout vulmiddel , hij heeft zelf toegegeven dat er houtlijm op had gesmeerd zodat het op hout filler leek om zo zelf meer body's te verkopen .
Ook leverd ie Halzen met originele logo's wat verboden is .
Als je op z'n site kijkt is het net of ie een hele grote zaak heeft maar hij heeft gewoon een ruimte boven z'n garage en pikt foto's van het internet .
Iemand op het Jem forum heeft zelf een custom paint job gedaan en die foto daar gepost , die staat nu dus ook op Ed z'n site .




<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Casey op 2002-09-25 19:04 ]</font>

Dirk_Hendrik
25 september 2002, 18:59
Hellep! waar staat dat streepje ergens Op mijn FGM300 ligt de LoProEdge helemaal verzonken in de body. Hoe diep moet ik graven?

Anders Destium
25 september 2002, 22:55
Als je een verzonken floyd hebt moet je die ueberhaupt perfect laten afstellen op jouw dikte snaren en vanaf dat punt voortaan niets meer veranderen behalve nieuwe snaren...

Casey
25 september 2002, 23:32
http://jemsite.com/tech/t_1setup.htm#step1

Gebruik als je Lo -Pro verzonken is het stukje uistekend metaal waar je fine tuners in zitten als referentie punt .
Deze moet horizontaal t.o.v. de body staan !

Ibanez RuleZ
26 september 2002, 01:19
dat is dus ook de referentie die ik heb gebruikt.
en nu raak ik als ik de arm naar achteren trek het hout niet meer :grin:

harrald