PDA

View Full Version : Nieuwe gitaar?



Soulwing
8 november 2005, 19:22
Ik speel nou een half jaar gitaar. en ik heb eigenlijk best een ***gitaar :x . iig de snaren staan te ver van de hals, en dus betekend dat dat ik heel hard moet drukken.
Plus hij is niet meer te stemmen, zo vals.

Dus er moet een nieuwe komen
Nou heb ik natuurlijk wel eissen, (dan kan je het beter maar goed doen):
- Stalen snaren
- Zo'n regelkastje aan de zijkant van de gitaar(ben de naam ff kwijt, Noob he :p)

Dus vroeg ik mij af.? hoe duur ben ik op zijn goedkoopst uit?

feiko
9 november 2005, 12:42
Hey Soulwing,

Op z'n goedkoopst ben je zo'n 150 euri's kwijt maar ik denk dat je problemen dan niet opgelost zijn.

Ik zou gaan kijken voor een gitaar van rond de €300,-.

Met dat regelkastje neem ik aan dat je bedoelt dat hij elektrisch versterkt moet zijn??

Als je dat per sé wilt kan ik je natuurlijk niet tegen houden maar persoonlijk zou ik dat niet als eis stellen. Deze apparaatjes zijn namelijk heel duur. Dus bij een goedkope gitaar is de kwaliteit ervan vaak heel laag. Ik zou voor een gitaar zonder elektrische versterking kiezen, dan betaal je tenminste alleen voor de gitaar. Je kan er later altijd nog een pickup in laten zetten.

Groetjes Feiko

feiko
9 november 2005, 12:42
Hey Soulwing,

Op z'n goedkoopst ben je zo'n 150 euri's kwijt maar ik denk dat je problemen dan niet opgelost zijn.

Ik zou gaan kijken voor een gitaar van rond de €300,-.

Met dat regelkastje neem ik aan dat je bedoelt dat hij elektrisch versterkt moet zijn??

Als je dat per sé wilt kan ik je natuurlijk niet tegen houden maar persoonlijk zou ik dat niet als eis stellen. Deze apparaatjes zijn namelijk heel duur. Dus bij een goedkope gitaar is de kwaliteit ervan vaak heel laag. Ik zou voor een gitaar zonder elektrische versterking kiezen, dan betaal je tenminste alleen voor de gitaar. Je kan er later altijd nog een pickup in laten zetten.

Groetjes Feiko

Soulwing
10 november 2005, 14:31
Dus je raad me geen regelkastje :p aan?

eggymanos
10 november 2005, 14:59
nee zou ik ook niet doen. dan moet je ook weer een versterker hebben namelijk en ben je nòg duurder uit.

feiko
10 november 2005, 17:35
Raad ik inderdaad niet aan.

Als je het wel per se wilt zou ik gaan sparen zodat je later een knap 'regelkastje' erin laat zetten, deze kan je natuurlijk van gitaar naar gitaar meenemen....


Groetjes Feiko -_-

elie
10 november 2005, 17:50
je kan natuurlijk ook een gewone gitaar kopen en een Piézo elemntje, maar dan heb je wel géén regelkastje

Tazer
10 november 2005, 18:20
Dit was ff fout berichtje :-D

Tazer
10 november 2005, 18:27
Heey soulwing

Ik heb zelf een aria met een regelkasje (ik neem aan dat je een equalizer bedoelt). Een elektro-akoestische gitaar dus:P. Deze heb ik zelf bij een kleine zaak gekocht (elrecom, baarn) Een aria, de reden dat ik hem zo heb gekocht (met equalizer) is omdat ik vaak muziek opneem, ik in een band speel ik zelf ook veel apparatuur thuis heb staan. Persoonlijk vind ik het erg makkelijk, je kan met of zonder versterker spelen. Ik weet niet wat je budget is. Maar mijne kostte een half jaar geleden 250 euro. Ik weet niet zeker of je met kastje een equalizer bedoelt. Zoniet, heb ik niets gezegt :oops:

Soulwing
11 november 2005, 12:14
Heey Tazer,
Ja ik denk dat ik een equalizer bedoel. Het kastje waardoor je acoustische gitaar een semi-akoestische gitaar wordt.(als ik het niet fout heb) . Hiermee kan je dus makkelijker dingen opnemen etc.
Dit wordt uiteindelijk wel mijn uitgangspunt. Om dingen ook op te kunnen nemen. En ik denk dat ik uiteindelijk toch wel een equalizer wil. Dus ik zit te denken of het dan niet verstandig is om meteen zo’n ding bij m’n akoestische gitaar in te nemen ipv. Dat ik eerst een ‘gewone’ akoestische gitaar koop. En later denk: ik wil eigenlijk toch wel versterken, en opnemen etc. ?
Dus is het waarschijnlijk toch verstandiger om maar meteen met versterker (equalizer ofzo) te nemen?)

Tazer
11 november 2005, 13:36
Als ik jou was zou ik het doen, (ik heb het ook gedaan). Kijk, als jij het geld heb en je een gitaar vind die van goeie kwaliteit is vind ik het wel waard. Mijn gitaar vind ik zelf erg mooi klinken en de uitgangskwaliteit om op te nemen klink ook mooi. Ik zou het dus doen, maar laat je keuze niet van mij afhangen...

Soulwing
11 november 2005, 17:56
Nee, dat zal ik zeker niet doen.wees maar niet bang haha.
Maar ik heb vandaag ff met mijn gitaarleraar overlegt, en het lijkt hem een beter idee als hij meegaat met mij (en mn moeder voor de centjes:D). Dus ik denk toch wel dat hij er ook een goede kijk op heeft. T komt allemaal vast goed :D