PDA

View Full Version : Tubedriver iets harder



Joppnl
8 november 2005, 18:48
Goeden,

in mijn zoektocht naar een goede overdrive heb ik een bouwsel wat ik ooit gemaakt heb weer eens uit de kast getrokken.

Met mijn humbucker gitaar vond ik m niet mooi, met name de bassen veel te veel verzadigd en een lagere overdrive gaf dan wel beter baswerk maar weer geen voldoende overdrive.

Echter: met mijn strat-achtige single coil klinkt ie geweldig: heel veel dynamiek en goed instelbaar en warm.

Het is een (copy) van de Chandler Tube-driver (vlgns mij is dat dezelfde Chandler als de bassist vd Animals en manager of zo van Hendrix toendertijd).

Voor het schema (heb ik in word geïmporteerd) kijk <hier>: (http://home.12move.nl/peppel/Schema/Tube-driversch.doc)


Nou is er 1 probleem: de output bij lagere overdrive is niet hoog genoeg.

Hoe kan ik de output verhogen?

Punt is dat je dit dus niet met de opamp moet doen omdat het overdrive gedeelte in de buis plaatsvindt. Als je de opamp dus meer laat versterken zal de overdrive toenemen en dat is niet de bedoeling.

Kan de buis op een ander werkpunt ingesteld worden?? Of heeft iemand een simpel schemaatje voor wat versterking en zo ja: zal ik dan niets kwijtraken van het geluid wat door de buis geproduceerd wordt?