PDA

View Full Version : Budget Hollowbody's?



Lacrymosa
23 september 2002, 23:06
Iemand suggesties?
Cort? Epiphone? Ibanez?

wat voor modellen?

Ik wil er uitsluitend jazz mee spelen
en ik heb een Koch Multitone amp

CheerS!!

pimmetje
24 september 2002, 01:58
Ik heb pas een paar hollowbody beestjes geprobeerd. Volgens mij allemaal zo rond de 800 euro, maar ik kan er een eurootje of 50 naast zitten:

- Ibanez 7 snarig: kut... ging mij te snel de feedback in en ik raak sowieso in de war van die 7e snaar.

- Gretsch (budget-gretsch): klonk best lekker, ook prima bespeelbaar voor z'n prijs, maar ik mis persoonlijk toch ook een brug-element (speel blues, maar voor jazz hoeft dat niet per se uit te maken). Ook vond ik de toon-knop TE weinig verschil in het geluid maken.

- Washburn: klonk best voor z'n prijs... speelde ook lekker. Vooral 't laatste viel mij op. Al is juist dat natuurlijk HEEL subjectief. Ik denk dat 't wel een leuke is om een poging mee te wagen.

Maar eigenlijk moet je natuurlijk voor een stok-oude Gibson gaan. Een ES175 uit de 50'er jaren of zo... smullen als je er 't geld voor over hebt :grin:.

AutoStatic
24 september 2002, 09:15
Ik heb m'n Twin Reverb verkocht aan iemand die hier ook rondwaart met een Washburn hollowbody. Vond het een erg mooie gitaar en ze klonk ook nog eens erg goed. Nou ben ik niet zo'n Washburn fan maar dit was een puik ding.

michielv
24 september 2002, 09:41
Khep laatst mijn Aria Pro II jazz gitaar verkocht aan een "liefhebber". Bleek later een liefhebber van geld te zijn want hij probeert hem nu voor het dubbele te verkopen op de gitaarmarkt. Was wel een heel erg goede gitaar dus hoewel ik gitaartechnisch zou zeggen: koop die gitaar (hij was in ieder geval nog in prima staat) zou ik er wel bijzeggen: niet meer dan 200 euro bieden :smile:

Deze gitaar had een kam onder de brug (tussen boven- en onderblad, net als bij een viool) wat de sutain enorm bevorderde. Kon je lekker koel jazz mee spelen en dan je distortion intrappen waarna je ineens op een supervette Les Paul stond te spelen.

Rutger
24 september 2002, 12:09
Dank je autostatic. :smile:

Washburn is niet het eerste merk waar je aan denkt als je het over hollowbodies hebt, maar ik ben dik tevreden met mijn Washburn HB-30 (a la ES 335). Hij klinkt vol en diep, ik krijg er een fantastische bluessound uit en voor cleane solo's is hij erg geschikt. Washburn heeft ook fullbody jazzgitaren voor iets meer (+-700 euro), probeer die eens uit. Veel voor weinig!

Rutger
24 september 2002, 13:09
en ik vond 'm beter dan Epiphone

Marc Oblivian
24 september 2002, 15:55
Ik ben laatst bij Dijkman in Amsterdam een beetje rond wezen kijken (ben al een tijdje op zoek naar es-335 modelletje)en heb daar een Yamaha (AS2200 ofzo:check Yamaha website) uitgeprobeerd.
Da's dus echt een geweldige gitaar.
Bijzonder aan deze is dat je je humbuckers naar single coil kan schakelen: dat zie je bijna nooit bij dit model.
Qua geluid doet 'ie niet/bijna niets onder voor de echte Gibsons.
Enige puntje is de prijs (1200 Euro), maar dat is altijd nog zo'n 1000 Euro minder dan de Gib..
Ik ga hem denk toch kopen...

Luca P
24 september 2002, 19:33
Met zo'n versterker zou ik een goede jazz gitaar kopen. Dan kan je zowiezo jaren vooruit. Ik heb in het begin ook goedkope shit gespeeld maar die gaven me geen voldoening.
Als ik jaren geleden mijn huidige gitaar had gekocht had het me duizenden guldens aan rommel gescheeld.
Of je moet het natuurlijk net met je Otto gitaartje treffen.

Moonchild
25 september 2002, 19:20
niemand zegt wat over die nieuwe Ibanez Artcore lijn...

Luca P
25 september 2002, 23:46
Op 2002-09-25 19:20, schreef Moonchild:
niemand zegt wat over die nieuwe Ibanez Artcore lijn...


Zie Gitaar Plus