PDA

View Full Version : Hiwatt DR504



thisafternoon
8 november 2005, 14:01
Whoehoe! Vanochtend liep de bieding af op ebay.be en ik heb een DR504 uit 1975 te pakken voor 707 euro; SN 6949...

Moet uit Zwitserland komen, dus duurt nog wel even. Ben heel erg benieuwd... het scheelt me bijna 1000 euro met een nieuwe Custom 50 (was ik in eerste instantie van plan...)

Komen misschien nog invoerrechten op en misschien moet ie nagekeken worden (nieuwe buizen etc?). Maar het is nog altijd goedkoop en gaver dan een nieuwe!

Nielsje
8 november 2005, 14:13
Gaaf!!!

foto's!!!

maar uhm. geen invoerrechten dacht ik.. zwisterland is toch europa?

thisafternoon
8 november 2005, 14:18
Nouja, ik zie t wel... tis geen Europese Unie... tis nu 767 euro incl shipping, maar misschien is een verzekering ook niet verkeerd...

Foto's:
http://i4.ebayimg.com/01/i/05/4a/45/89_1_b.JPG
http://i12.ebayimg.com/04/i/05/4f/b6/18_1_b.JPG
http://i13.ebayimg.com/04/i/05/4a/5f/2e_1_b.JPG

DaveItUp
8 november 2005, 14:26
Mooie vangst! 10x beter dan die nieuwe Hiwatt's.

thisafternoon
8 november 2005, 14:32
Dat is fijn om te horen! Dat is dus blijkbaar echt zo... ik dacht dat de nieuwe, Britse, point-to-point wel goed waren, maar niet zo goed als de oude dus?!

nicoverduin
8 november 2005, 19:06
Waarom haal je hem niet gewoon op? Wel een lange dag uit, maar scheelt wel de BTW (19%) als je pech hebt.
Nico

Agent_Smith
8 november 2005, 19:27
Waarom haal je hem niet gewoon op? Wel een lange dag uit, maar scheelt wel de BTW (19%) als je pech hebt.
Nico

+1. Zwitserland is echt niet ver weg. Nog een leuke rit ook (en mooi).

robzilla
8 november 2005, 20:52
:lol: nice!

DaveItUp
9 november 2005, 09:27
Dat is fijn om te horen! Dat is dus blijkbaar echt zo... ik dacht dat de nieuwe, Britse, point-to-point wel goed waren, maar niet zo goed als de oude dus?!

Ach ik was niet erg onder de indruk van die nieuwe. Klonk wel goed hoor, don't get me wrong, maar het was gewoon een ander beestje. Meer gain enz.

Een oude hiwatt op vol volume.......daar win je oorlogen mee.

www.plexipalace.com/plexiboard op het hiwatt gedeelte staat een schat aan info. Sowieso het walhalla voor vintage amps. Zitten enorm veel dudes die alles weten hehe.

DaveItUp
9 november 2005, 09:28
Supergoede prijs overigens. You got lucky :)

thisafternoon
23 november 2005, 12:31
Mannen! (ik denk dat er geen vrouw op de wereld Hiwatt speelt?)

Ik heb em binnen... de Hiwatt custom 50 uit 1975.

Het is werkelijk onbeschrijfelijk! Het klinkt zo verschrikkelijk mooi, groot, helder, clean, open, 3D, spacy, vol ZONDER wat dan ook aan rommel erbij (gewoon mijn stratje)

Voor mij is dit ultiem, dit is precies wat ik wil horen! Het gaat echt HEEL ERG HARD. In eerste instantie gebruikte ik de bovenste input, maar dit bleek de LO input te zijn (ook al acceptabel hard) maar de HI input is werkelijk niet meer normaal hard (en dan te bedenken dat er ook nog een 100 watter is).
Je kunt er thuis dan ook niets mee! Haha.

Ben heel erg benieuwd hoe het gaat klinken met mijn TC g-system (tja ik ben een 'best of both worlds' man) en pedaaltjes.

Vraagje, kan ik de stereo output van mijn G-system (voor hen die dit apparaat niet kennen, het is een muti-effects processor van goeie kwaliteit) gebruiken om zowel NORMAL als BRILL in de Hiwatt te gaan?
Dan gaat dus een 'stereo' signaal de hiwatt in. In de NORMAL bv links en in de BRILL rechts. Uiteindelijk wordt het natuurlijk wel mono, maar dan kan ik een mooie 'blend' maken met beide 'kanalen'. Goed idee?!

Nielsje
23 november 2005, 14:48
ik kan je geen antwoord geven op je vraag, maar gefeliciteerd man!

super gaaf ding! dat ding moet je helemaal niet gebruiken met effecten, gewoon klien, dan zijn ze gewoon zo als horen :-D

DREAMMACHINE
23 november 2005, 14:55
....volgende aankoop dus een powersoak?... :roll: ...

gefeliciteerd met je aankoop!...ziet er erg goed uit en is echt een super amp natuurlijk, have fun!

thisafternoon
23 november 2005, 17:54
Nouja, Gilmour gebruikt em ook met effecten, kan 'best' mooi zijn :cool:

Over die powersoak, ik twijfel nog. Heb wisselende verhalen gehoord over de kwaliteit, zowel van het uiteindelijke geluid als van evt. schade aan power amp.

Hier heb ik een fixed Attenuator gevonden:

http://www.tweakaudio.com/EVS-2/Fixed_Attenuators.html

Misschien is dit iets, prijs valt mee, 180 dollar. Alleen je moet van te voren bepalen hoeveel dB je wilt verlagen. 3 dB lijkt me te weinig, dan kun je 't net zo goed niet gebruiken. 12 dB lijkt me te veel, dan denk ik niet dat het er mooier op gaat klinken. Een goed compromis zou 6dB kunnen zijn.
Ik zou ze dan alleen met oefenen en in kleine cafe's gebruiken!

Iemand hier ervaring mee?

DREAMMACHINE
23 november 2005, 18:30
gewoon 2e hands THD hotplate....klaar....(nieuw beetje aan de dure kant idd!)....

Frits van Mourik
24 november 2005, 00:27
Vraagje, kan ik de stereo output van mijn G-system (voor hen die dit apparaat niet kennen, het is een muti-effects processor van goeie kwaliteit) gebruiken om zowel NORMAL als BRILL in de Hiwatt te gaan?
Dan gaat dus een 'stereo' signaal de hiwatt in. In de NORMAL bv links en in de BRILL rechts. Uiteindelijk wordt het natuurlijk wel mono, maar dan kan ik een mooie 'blend' maken met beide 'kanalen'. Goed idee?!

Nou, het kan i.i.g. geen kwaad. Gewoon proberen, maar:
Als het signaal van je TC erg stereo is -extreme chorus bijv.- dan heb je kans, dat de bij elkaar opgetelde signalen een erg dun geluid opleveren.
Nòg zo'n Hiwatt + cab scoren is dan de oplossing... :razz:

thisafternoon
25 november 2005, 10:58
Nog een vraagje, ik heb 2 speaker uitgangen, en ik kan kiezen hoeveel Ohm. Ik gebruik ze nu beide, op 8 Ohm.

Mijn marshall kast is stereo, is dan het beste om beide uitgangen te gebruiken op 8 ohm? Of moet ie op 4 of 16 en moet ik de marshall op mono zetten?

Frits van Mourik
25 november 2005, 15:56
Als je je versterker op 8 Ohm zet, betekent dat, dat de totale impedantie van alle aangesloten speakers 8 Ohm moet zijn.
De uitgangen op je amp zijn parallel bedraad.
Gebruik je beide uitgangen, dan is dat "per uitgang" dus 16 Ohm.
Gebruik je één uitgang, dan is dat dus 8 Ohm.

Andersom: Als je je Marhallcab stereo aansluit (wat dus eigenlijk geen nut heeft, want mono amp), dan zet je met twee kabeltjes twee speakers van 8 Ohm op de parallele uitgangen.
Je amp moet dan op 8/2 = 4 ohm staan.
Zet je je kast mono, dan worden daar de speakers al met elkaar doorverbonden ( parallel = 4, in serie = 16 Ohm).
Je sluit je kast dan met één kabeltje aan en zet je amp op de bijbehorende impedantie.

Pfff... duidelijk zo? :lol:

Frits van Mourik
25 november 2005, 15:56
Als je je versterker op 8 Ohm zet, betekent dat, dat de totale impedantie van alle aangesloten speakers 8 Ohm moet zijn.
De uitgangen op je amp zijn parallel bedraad.
Gebruik je beide uitgangen, dan is dat "per uitgang" dus 16 Ohm.
Gebruik je één uitgang, dan is dat dus 8 Ohm.

Andersom: Als je je Marhallcab stereo aansluit (wat dus eigenlijk geen nut heeft, want mono amp), dan zet je met twee kabeltjes twee speakers van 8 Ohm op de parallele uitgangen.
Je amp moet dan op 8/2 = 4 ohm staan.
Zet je je kast mono, dan worden daar de speakers al met elkaar doorverbonden ( parallel = 4, in serie = 16 Ohm).
Je sluit je kast dan met één kabeltje aan en zet je amp op de bijbehorende impedantie.

Pfff... duidelijk zo? :lol:

vinni
28 november 2005, 18:59
Vraagje, kan ik de stereo output van mijn G-system (voor hen die dit apparaat niet kennen, het is een muti-effects processor van goeie kwaliteit) gebruiken om zowel NORMAL als BRILL in de Hiwatt te gaan?
Dan gaat dus een 'stereo' signaal de hiwatt in. In de NORMAL bv links en in de BRILL rechts. Uiteindelijk wordt het natuurlijk wel mono, maar dan kan ik een mooie 'blend' maken met beide 'kanalen'. Goed idee?!

Nou, het kan i.i.g. geen kwaad. Gewoon proberen, maar:
Als het signaal van je TC erg stereo is -extreme chorus bijv.- dan heb je kans, dat de bij elkaar opgetelde signalen een erg dun geluid opleveren.
Nòg zo'n Hiwatt + cab scoren is dan de oplossing... :razz:

Hoi.....hier een G-system bezitter.
Ik heb begrepen op ander forums (fora?) dat TC met een update uitkomt waardoor je de twee outputs als twee keer mono kan gaan gebruiken.

Waar woon je eigenlijk?....ben eigenlijk wel zeer benieuwd naar die Hiwatt. 100Watt is veels te veel....maar ja....50 watt is niet zo heel veel minder.
Een oude 50Watt Hiwatt....welk type is dat?

Misschien is de Ultimate Attenuator wel wat.
Schijnt de beste te zijn. Zonder meer ook de duurste overigens...
FF Googele.

Vinni

thisafternoon
28 november 2005, 23:12
Utrecht. Je bent welkom! Ik ben al dagen echt helemaal weg van de sound. (Eigenlijk al vanaf mijn 14de toen ik met Pink Floyd in aanraking kwam). Maar echt meemaken, of zelfs bespelen is magistraal te noemen. Vind ik....
Het is Zooo waanzinnig.... nu ff met mn strat, een rat en de hiwatt aan het spelen. WAT een geluid, Subliem!

Ik vraag me af of het mooier kan (t blijft natuurlijk smaak...)
:P

Ik moet de g-system nog op de Hiwatt aansluiten (staat bij mn ouders) Maar ik heb goeie verwachtingen! Kan ik de 5 loops gebruiken voor pedaaltjes: Rat, UniVibe Deja '2, Zvex super hard on, guv'nor I, en ik wil graag een fuzz factory hehe...

PeeVee
28 november 2005, 23:48
Geen Leslie 16 / Vibratone toevallig?! ;-)

thisafternoon
28 november 2005, 23:50
Det woet bie coel!

En dan een Floyd tributeband beginnen... :wink:

floyd
29 november 2005, 16:38
Utrecht. Je bent welkom! Ik ben al dagen echt helemaal weg van de sound. (Eigenlijk al vanaf mijn 14de toen ik met Pink Floyd in aanraking kwam). Maar echt meemaken, of zelfs bespelen is magistraal te noemen. Vind ik....
Het is Zooo waanzinnig.... nu ff met mn strat, een rat en de hiwatt aan het spelen. WAT een geluid, Subliem!

+1

Toaster
5 december 2005, 11:30
Utrecht. Je bent welkom! Ik ben al dagen echt helemaal weg van de sound. (Eigenlijk al vanaf mijn 14de toen ik met Pink Floyd in aanraking kwam). Maar echt meemaken, of zelfs bespelen is magistraal te noemen. Vind ik....
Het is Zooo waanzinnig.... nu ff met mn strat, een rat en de hiwatt aan het spelen. WAT een geluid, Subliem!

+1

+ 2

Dan neem ik mijn Sound City mee. Ben wel benieuwd naar de klank verschillen.

Hij ziet er namelijk helemaal hetzelde uit.

thisafternoon
15 december 2005, 10:30
Wat is + 1 en + 2?

Forumcodes?

vinni
15 december 2005, 20:22
Vind je op alle forums....

Betekent dat je het met het bovenstaande eens bent.

Soms zie je ook wel +100000000000

Betekent dat je het er roerend mee eens bent!.

Vinni