PDA

View Full Version : Seymour Duncan "Iommi"



Izegrim
8 november 2005, 02:04
In een ander topic (Kevin Bond Rhoads) vertelde ik al dat er een nieuwe gitaar aan zit te komen. Hij komt met een Seymour Duncan "Iommi" SH-TI1b en er is vrijwel niets over te vinden. Het enige wat ik weet is dat het een custom shop humbucker is. Wie kan mij er wat meer over vertellen?

Anavrin
8 november 2005, 02:13
enige waar dit me aan doet denken is aan die custompups die in Tony Iommi's SG sig zitten, maar weet niet of het dan dezelfde zijn?

gerrekat
8 november 2005, 07:20
In een ander topic (Kevin Bond Rhoads) vertelde ik al dat er een nieuwe gitaar aan zit te komen. Hij komt met een Seymour Duncan "Iommi" SH-TI1b en er is vrijwel niets over te vinden. Het enige wat ik weet is dat het een custom shop humbucker is. Wie kan mij er wat meer over vertellen?


Volgens mij is het precies dezelfde PU als in de Jackson en nu Washburn Signature Scott Ian modellen zit alleen noemen ze hem daar "EL Diablo" Naar verluidt zou het een overwound Pearly Gates met blade pole pieces zijn.

Izegrim
8 november 2005, 11:51
Hee Gerrekat,
Ik heb ergens gelezen dat de Scott Ian sig. inderdaad een pup heeft die dezelfde constructie deelt met de Iommi. Ze zouden echter heel anders gevoiced zijn. Hij zou ook 'telecaster bobbins' hebben. WTF is dat?

Izegrim
8 november 2005, 11:58
Hee vet... Via het JCF-forum ben ik op een post op het SD-forum van de vice president van SD gekomen:


The Seymour Duncan Iommi pickup was built for a short period of time as an exclusive for Patrick Eggle Guitars of Birmingham, England (Tony's home town) who used it on a Tony Iommi Signature Model instrument. Shortly after some large, unnamed, Guitar company got wind of the guitar and pickup, they offered Mr. Iommi their own signature guitar and pickup deal -- and he rescinded his Eggle and Duncan deals.

The Seymour Duncan Iommi pickup used two blades that were actually magnets. Actually, the bobbins were the same ones we used on the Tele Hot Lead Stack.


Zegt me nog helemaal niets over het karakter van deze pickup, maar ik weet in ieder geval weer wat meer. En jullie ook. ;)