PDA

View Full Version : Amerikaanse Stekker



Damage Inc.
8 november 2005, 00:03
Hallo,

ik heb een rack-apparaat uit Amerika gekocht en daarbij kwam ik natuurlijk achter dat er zo'n Amerikaanse stekker aan zit en dat ie iets van 110 Volt vraagt.
En nee, ik kwam er niet achter nadat ik 'm kocht.

Maar nu heb ik dus een oplossing nodig en ik dacht het volgende:

Zou ik gewoon de stekker af kunnen knippen en een met die ronde pinnen erop zetten en verder een adapter om de Nederlandse 230V naar de Amerikaanse 110V te minderen of is de frequentie dan nog niet goed?

Of zijn er ook adapters die ook meteen een verloop voor de 2 stekkers zijn, dus de ene kant met platte pinnen in de adapter en de andere kant van de adapter een met ronde pinnen?

GreetingZ
- Damage Inc.

vester86
8 november 2005, 00:10
als ik jou was zou ik ff display (nu coditronix) in de vughterstraat binnenlopen en daar om een transformator van 230 naar 110 vragen, daar zitten automatisch de goeie aansluitingen op. neem voor de zekerheid je FX (reverb??) mee, dat doen ze daar zo ff....

niet gaan knippen en plakken, het amerikaanse net is nogal anders dan het nederlandse (europese) dus qua voltage EN qua frequentie gaat dat fout...

Damage Inc.
8 november 2005, 00:14
als ik jou was zou ik ff display (nu coditronix) in de vughterstraat binnenlopen en daar om een transformator van 230 naar 110 vragen, daar zitten automatisch de goeie aansluitingen op. neem voor de zekerheid je FX (reverb??) mee, dat doen ze daar zo ff....

niet gaan knippen en plakken, het amerikaanse net is nogal anders dan het nederlandse (europese) dus qua voltage EN qua frequentie gaat dat fout...

Ok, thanx, dan heb ik het al :D .
O ja, het is trouwens idd die reverb.

- Damage Inc.

Epic
21 november 2005, 10:10
Welke reverb is het ? De meeste moderne digitale apparaten kan je meestal wel op 110v en 220v aansluiten. Soms zit er zo'n dipswitch aan de achterkant.

Damage Inc.
21 november 2005, 18:25
Welke reverb is het ? De meeste moderne digitale apparaten kan je meestal wel op 110v en 220v aansluiten. Soms zit er zo'n dipswitch aan de achterkant.

Ja ik weet het over die switch, dat had ik dus al gekeken en dat heeft deze dus niet.
Het is de Korg GR-1 en de verkoper denkt dat ie van ongeveer tussen 1985 en 1987 is, dus niet echt modern :razz: .
En hij is trouwens niet digitaal, hij heeft 2 veren dus het zal geen gemodeleerde spring-reverb zijn.

- Damage Inc.

vester86
22 november 2005, 23:52
en heeft display wat??

Damage Inc.
23 november 2005, 00:43
en heeft display wat??

Moet nog gaan kijken, het apparaat ligt nog op Schiphol óf bij de post.
Ik moest eerst een soort formulier invullen of ze eventueel het pakketje mochten open maken als het moest.
Zal wel met veiligheids redenen te maken hebben, vooral tussen Amerika en Europa denk ik.
Een rack-apparaat met een bom :razz: .
Maar ik zal 'm deze week wel hebben.

- Damage Inc.

Damage Inc.
29 november 2005, 02:55
en heeft display wat??

Moet nog gaan kijken, het apparaat ligt nog op Schiphol óf bij de post.
Ik moest eerst een soort formulier invullen of ze eventueel het pakketje mochten open maken als het moest.
Zal wel met veiligheids redenen te maken hebben, vooral tussen Amerika en Europa denk ik.
Een rack-apparaat met een bom :razz: .
Maar ik zal 'm deze week wel hebben.

- Damage Inc.

Ik heb 'm vandaag/gisteren (maandag) binnen gekregen, ziet er niet slecht uit voor tussen 1985 en 1987.
Wat roest-plekjes, beetje vies, maar het is er allemaal al bijna af.
Morgen/vandaag (dinsdag) ga ik denk ik kijken voor zo'n transformator ofzo, als het uitkomt.
En natuurlijk nog een aan/uit pedaal.

- Damage Inc.