PDA

View Full Version : Footcontroller



tnijland
7 november 2005, 22:04
Hoi, ik ben nieuw op dit forum (na het vele keren anoniem te hebben gelezen:)

Ik heb 3 preamps: Rover, Soldano SP77 en een Triaxis. Elke keer een preamp erbij geritseld bij het zoeken naar de Holy Graal. De Rover is mijn laatste aanwinst en ik ben zeer te spreken over het cleane, crunch en het rythem lead geluid. Het solo lead geluid vind ik zelf net ietsje minder dan het Soldano lead. De Triaxis blinkt echt uit in de cleane en de lead1 (Mark I) geluiden maar is wel heel anders. Ook het rectifier kanaal is wel goed voor het zwaardere werk.8-)

Als eindtrap heb ik een Mesa 295 en als effect een TC GMajor. Ik moet met mijn vriendin nog afstemmen welke preamp (ooit nog eens) wegmoet. :???:

Speakers zijn thuis een 4x12" zelfbouw kast (oerdegelijk en mega zwaar). Voor de optredens heb ik onlangs Bag End speakers gekocht die ik binnenkort binnenkrijg.

Ik wil nog een goede footcontroller hebben maar weet nog niet goed welke. Ik had zelf een Rucktron Midi Mate of een roland FC200 op het oog. Ik wil in ieder geval de GMajor boost functie kunnen schakelen

Hebben jullie nog wat goede adviezen?

vester86
8 november 2005, 00:16
het draagt dan wel de naam behringer, maar de FCB1010 is een zeer goed pedaal!

mocht je echt geld over hebben (in de zin van veel geld eraan willen en kunnen uitgeven, en gezien je spullen zou me dat niet verbazen) dan moet je ook eens kijken naar een All Acces Ground Control of SSkrydstrup apparatuur (die laatste in de categorie: onbetaalbaar voor de meesten)

ruezzz
8 november 2005, 00:25
't is wel geen footswitch, maar check deze es:

http://www.soundsculpture.com/products/switchblade.htm

Lijkt me een geniaal apparaat om pre-amps en fx mee te controllen...

vinni
8 november 2005, 00:37
Check my sig!!! :dance: :dance: :dance:

Vinni

jw009
8 november 2005, 11:10
tnijland heb je niet wat pics van je gear?? lijkt me wel leuk om die 3 voorversterkers eens bij elkaar in een rack te zien

Maiden Michiel
8 november 2005, 13:06
Ik moet met mijn vriendin nog afstemmen welke preamp (ooit nog eens) wegmoet.

dickie
8 november 2005, 13:16
Waarom neem je geen Roland/Boss GFC-50 pedaal (voorheen FC-50)

Je kunt aan de achterzijde een aantal externe switches monteren waarmee je cc# kunt schakelen. Je geeft je G-major Boost een overeenkomend cc# en voila!

Die pedaal van Behringer gooi ik t liefst in de MAAS! (kom uit Limburg)
Waarom? Heb er stuk of 5 verkocht en een voor een komen ze terug met de ellende - veel software FOUTEN en programmeren waar je strontziek van wordt...

dml
8 november 2005, 21:34
Zoiets als dit, dus:
http://www.gitaar.net/forum/download.php/7,638/DSCN1339%20small.JPG

Chiel
9 november 2005, 00:13
De Ground Control is dé pedaal als je niet meer als rond de 400 euro wilt uitgeven. Wil/kun je dit wel dan is naast de eerder genoemde All Access de Ernst Navigator ook nog wel een leuke optie. imo is de Skrydstrup 'way overpriced'.

Ik wacht zelf ff op de ontwikkelingen van Paul Lenders, want die is momenteel ook bezig met een midi controller . . .

Riffcrusher
9 november 2005, 09:01
Vergeet ook de FX1 van Axess niet !

vinni
9 november 2005, 17:59
De Ground Control is dé pedaal als je niet meer als rond de 400 euro wilt uitgeven.

Heel goed Chiel! :dance:

Die van mij is trouwens de Pro-versie.

Vinni

Ronaldd
9 november 2005, 19:08
Wanneer moet dat ding van Paul Lenders ongeveer klaar zijn of heb je ook geen idee????
gr

tnijland
9 november 2005, 20:20
:-D

Ik ben blij met al het commentaar. Zoals jullie waarschijnlijk wel gemerkt hebben zit ik tevens met een teveel aan preamps. Toch wil ik er minimaal 2 houden (ik denk hierbij aan de rover en de triaxis) hetgeen betekent dat ik het liefst een extra preamp loop zou willen hebben.

Ik vermoed dat gezien het overgeleven budget er waarschijnlijk toch een Roland FC-200 of een Rocktron Midi Mate uitrolt en dat ik voor het schakelen van de preamps een lehle loop switcher neem. :-(

Alleen de TC G-System heeft volgens mij alles aan boord maar die is mij te prijzig (Volgens mij is dat geen GForce maar een GMajor in een mooi voetpedaal met veel opties).

vinni
9 november 2005, 23:09
Wanneer moet dat ding van Paul Lenders ongeveer klaar zijn of heb je ook geen idee????
gr


Anderhalf jaar geleden heb ik Paul daar al naar gevraagd.
Zolang duurt het dus al.....Het is een druk bezet man.

Vinni