PDA

View Full Version : Modders



Damage Inc.
7 november 2005, 21:12
Hallo,

ik weet niet of ik dit hier al eerder heb gevraagd maar ik heb het antwoord nog steeds niet dus hier komt het:

Kunnen jullie me wat "modders" vertellen te zitten in Nederland of in of dichtbij Den Bosch?
Dus iemand die mods toepast op pedalen, maar dan moet ik ook echt iemand in een zaak hebben zoals Analog Man, Robert Keeley enz. en niet iemand die het thuis doet.
Ja, dat is in princiepe geen probleem maar ik wil wel garantie.

Het is een vrij simpele mod maar het vergt nogal veel uitleg, dus als je het écht moet weten dan vraag het maar even dan maak ik daar een aparte post voor.
En de mod is dan wel een simpele verandering maar tóch veranderdt er een grote functie die echt noodzakelijk is in mijn setup.

GreetingZ
- Damage Inc.

Wilbert
7 november 2005, 21:54
Heel veel woorden en heel weinig informatie...

robert-gitarist
7 november 2005, 21:57
speedy aka speeddemon?
Al eens contact gehad met hem?

Damage Inc.
7 november 2005, 22:04
speedy aka speeddemon?
Al eens contact gehad met hem?

Ehm, denk 't niet?...
Hoezo dan...

- Damage Inc.

jpb
7 november 2005, 22:14
Ken je Speedy niet :o
http://www.trickfilmwelt.de/speedyg.jpg

:wink:

Speeddemon
7 november 2005, 22:20
Hallo,

ik weet niet of ik dit hier al eerder heb gevraagd maar ik heb het antwoord nog steeds niet dus hier komt het:

Kunnen jullie me wat "modders" vertellen te zitten in Nederland of in of dichtbij Den Bosch?
Dus iemand die mods toepast op pedalen, maar dan moet ik ook echt iemand in een zaak hebben zoals Analog Man, Robert Keeley enz. en niet iemand die het thuis doet.
Ja, dat is in princiepe geen probleem maar ik wil wel garantie.

Het is een vrij simpele mod maar het vergt nogal veel uitleg, dus als je het écht moet weten dan vraag het maar even dan maak ik daar een aparte post voor.
En de mod is dan wel een simpele verandering maar tóch veranderdt er een grote functie die echt noodzakelijk is in mijn setup.

GreetingZ
- Damage Inc.
Een simpele mod, waarop je wel garantie wil... :-?

componenten kunnen falen, en daar kan geen Keeley wat aan doen.

Maar in plaats van veel te cryptisch te klinken, wat wil je gedaan hebben?
Oh, en bij mijn weten is er geen één in Nederland die is zoals Keeley/Analogman; pedalenmodders/bouwers die fulltime aan pedalen klooien.

Daar is Nederland te klein voor.

Damage Inc.
7 november 2005, 23:08
Ja, oke maar er moet toch wel iemand zijn die er wat proffesioneler mee omgaat dan thuis wat zitten solderen zeg maar.
En wat ik bedoel met die garantie, zoals Analogman (of iemand anders) vertelde mij dat het wel vergoed werd als er wat gemold werd ofzoiets, maarja.

Ik zal het even zo kort mogelijk uitleggen wat er moet gebeuren dan:

Ten eerste, het gaat om de Boss EQ-20 en dat is een twin-pedal equalizer.

De knoppen die erop zitten:
10 band-schuiven en 1 level-schuif. (Nu niet belangrijk.)

2 druk-knoppen - 1 'light'-knop om de display-verlichting aan/uit te schakelen - 1 'select'-knop om door de 9 memories te "scrollen".
Deze 2 druk-knoppen vormen samen de write-functie.

2 voet-pedalen - 1 effect aan/uit-pedaal - 1 manual/memory-mode selectie pedaal.

Wat er nu mis mee is als ik het standaard pedaal zou hebben:
Ik vind het erg handig dat er 9 memories in zitten en ik zou ze zowat allemaal gebruiken.
En hoe ik het zou gebruiken is, ik selecteer de memory van tevoren of tijdens een nummer en ik zet 'm natuurlijk aan/uit wanneer het moet.
Maar, om door de memories heen te "scrollen" moet je op de select-knop drukken, en ik kan dus niet steeds onder een nummer op die knop gaan drukken.

Wat ik nu dus wil:
Dat de functie van de selectie-knop... en de functie van het mode-pedaal... omgewisseld wordt.
Want ik wil dus per voet door de 9 memories schakelen en de manual-mode zal ik tóch nooit gebruiken.

Ik weet niet of de write-functie dan ipv light-knop+select-knop, light-knop+???-pedaal wordt... of die electronica dus parallel loopt ofzo, maar dat zal niet echt veel uitmaken, daar gaat het niet echt om.

- Damage Inc.

Speeddemon
7 november 2005, 23:13
Hmm, da's een digitaal pedaal en gaat helaas boven m'n pet.

Misschien aan Dirk_Hendrik vragen. Die heeft er meer verstand van.

PS. Omdat iemand thuis soldeert, wil dat nog niet zeggen dat ie geen 'garantie' kan bieden. Vraag maar aan Lord Riffenstein. :cool:

Mijn 'garantie' is heel simpel: op soldeerverbindingen 1 jaar (voor de effecten 2 jaar) garantie, falende componenten vervang ik tegen kostprijs (geen arbeidskosten binnen 1e jaar). En als ie terug gezonden moet worden, zijn de retourverzendkosten voor rekening koper.

Tot nu toe hebben maar 4 mensen hiervan gebruik hoeven maken (1 bleek niks te zijn, :wink: Quink, 1 was m'n allereerste gemaakte effectpedaal (tja, al doende leert men), 1 was m'n allereerste gemaakte A/B box en 1 was iets simpels, waarbij ik zelf zo stom was een metalen draad te gebruiken, op een plek waar iets meer flexibiliteit nodig was.

Damage Inc.
7 november 2005, 23:21
Ja, maar ik bedoel meer dat ie niet gemold terug komt nadat er aan gesleuteld is, natuurlijk ook op langer termijn dat ie na een tijdje kapot gaat door de verandering maar meer op het moment van constructie bedoelde ik dus :razz: .

Maar ik vraag Drik_Hendrik wel eens dan, als ie hier nog niet reageert.

- Damage Inc.

Dirk_Hendrik
8 november 2005, 10:02
reactie, :wink:

Ik heb alléén erg veel moeite met het, op mij denigrerend overkomende, karakter de "thuis wat zitten te solderen" uitspraak. k begrijp wat je bedoeld (geen beunhazerijen). Volgens mij soldeer ik thuis niet slechter dan op mijn werk. Verder geen punt maar ik drop het wel even.

Verder lijkt het me meer dan logisch dat ja op het moment dat je voor iemand een mod doet en je daar voor laat daar ook garantie op zit en je niet een gemold pedaal terug ontvangt met een "sorry, fucked up" excuus.