PDA

View Full Version : Marshall MKII Super Lead 100



Adrien
7 november 2005, 21:04
Hoi,

Ik kan een marshall MKII super lead 100 voor 650€ kopen...

De kerel die de versterker verkoopt beweert dat het een reissue is uit 1992. De serial is 5727H en dat wijst uit op 1976?!? Het is geen barcode maar de code zit in het back panel.

Weet er iemand of dit toch een originele is uit 76 en of het zowieso een koopje is?

de versterker klinkt goed maar het 2de kanaal geeft geen geluid.
uiterlijk lijkt hij ouder dan van 1992 (veel gebruikssporen)

Enkele kleine details die ik heb opgemerkt : het MkII logotje links van de power en standby knop is er niet, de power en standby switch zijn zwart ipv metaal bij reissue (aviator style), de 1 en 2 van kanaal zijn in romeinse cijfers I en II en de verluchtings gril bovenaan de versterker is uit plastic zoals op een JCM 900.

Wie kan mij helpen met het jaar en prijs van deze versterker?!?

bedankt!!

Agent_Smith
7 november 2005, 22:45
Dus je serial is SL/A 5727H ? Dat duidt toch echt op een '76-er. 650 euro is denk ik een behoorlijk koopje.
De romijnse I en II kloppen volgens mij wel. Over de switches kan ik je niets vertellen. Kunnen ook vervangen zijn natuurlijk.
Als het 'tweede kanaal' (wat eigenlijk helemaal geen 2e kanaal is) het niet doet, kan het denk ik alleen maar echt een klein dingetje zijn in eerste stage.

Don Olivier
7 november 2005, 23:06
KOPEN!!!!!!!!!!!! :o :o :o

Adrien
7 november 2005, 23:24
ok dat is dus ook al wat ik dacht...
ik ga morgen nog eens even terug gaan en ik zal een paar foto's maken dan word het misschien duidelijker...
thx

taylor
8 november 2005, 10:43
aan de buitenkant kun je makkelijk alles doen aan zo'n amp de backplate kan ook van een oude 76 zijn en op een reissue geplakt.

je moet het eigenlijk van binnen bekijken(elektronica) om te kunnen zeggen wat het is,het kan ook nog zijn dat ze een reissue compleet hebben over gezet in oude 76 kast/paneel etc

dus bekijk het nog eens goed zou ik zeggen.

Ché
8 november 2005, 12:22
is 650€ zowieso niet goedkoop voor een super lead (origineel of reissue)?

the sure thing
8 november 2005, 22:55
... je bedoelt niet duur?! Afijn: EUR 650,- vind ik ook een OK prijs. Niet belachelijk goedkoop hoor! Voor EUR 650,- mag je er wel vanuit gaan dat 'ie in OK staat is en geen gaten erin geboord voor extra speakermeuk of fx meuk of zo. De mijne heb ik voor EUR 1.000,- verkocht maar die kwam uit 1971 en verkeerde echt in nieuwstaat. Alsof die gisteren uit de winkel kwam. Inmiddels wel een beetje een soort van spijt van dat ik hem heb weggedaan...

taylor
9 november 2005, 11:37
650 euro is wel een aardige prijs normaal zullen ze wat duurder zijn,ik heb er zelf ook oa 1 uit 76 die mind is waar alleen wat draai knopjes niet origineel zijn een 1 gat is geboord in de back panel verder 100% origineel.
heb ik ook iets van 650 voor betaald


dus ligt er aan wat voor staat die is..

1959SLP
9 november 2005, 12:54
is 650€ zowieso niet goedkoop voor een super lead (origineel of reissue)?

Heb je em nou nog niet thuis staan? :wink:

Adrien
10 november 2005, 12:09
hoi,

ik ben ondertussen nog eens gaan testen met mijn cabinet (JCM 800 4x12" celestions 75watt van jaren 80) en mijn gitaar (Gibson marauder 1975) en ik vond het redelijk raar dat de versterker al zo snel overstuurde...op volume 2-3 begon hij al crunchy te worde en op 5 begon het disortion te worden en dan op 8 was het machtig :-)
is dit normaal dat hij zo vroeg al overstuurd?
voor de rest is het nu zeker dat hij van 76 is ik heb nog fototjes gevonde van juist dezelfde uit 76 en de componenten zijn van 75-76 dus dat is in orde...als dat vroeg oversturen normaal is haal ik hem zaterdag...

bedankt

fullorder
11 november 2005, 01:08
hoi,

ik ben ondertussen nog eens gaan testen met mijn cabinet (JCM 800 4x12" celestions 75watt van jaren 80) en mijn gitaar (Gibson marauder 1975) en ik vond het redelijk raar dat de versterker al zo snel overstuurde...op volume 2-3 begon hij al crunchy te worde en op 5 begon het disortion te worden en dan op 8 was het machtig :-)
is dit normaal dat hij zo vroeg al overstuurd?
voor de rest is het nu zeker dat hij van 76 is ik heb nog fototjes gevonde van juist dezelfde uit 76 en de componenten zijn van 75-76 dus dat is in orde...als dat vroeg oversturen normaal is haal ik hem zaterdag...

bedankt

zijn de buizen niet gewoon ranzig? zo klinkt je verhaal wel namelijk. hoe luid is de amp op 5?

Adrien
11 november 2005, 11:10
nope de lampen zijn nog in goede staat...die versterker blaast je broekpijpen eraf en gaat loeihard ook op 5...da ding klinkt gewoon super strak dus ik denk niet dat het de lampen zijn...ze glimmen nog mooi oranje met blauw schijntje...

taylor
11 november 2005, 11:29
hhm dat blauwe kleurtje da's niet veel goeds voor buizen..

veder lijkt het mij dat die op 2 of 3 nog clean moet klinken en pas op acht een soort creamy crunch geeft dus die zou wel gemod zijn die amp.
dus niet meer in originele staat of het moet een jmp 76 zijn dus een master volume??

Agent_Smith
11 november 2005, 12:11
hhm dat blauwe kleurtje da's niet veel goeds voor buizen..


Die blauwe gloed is volstrekt normaal.

nicoverduin
11 november 2005, 18:21
hhm dat blauwe kleurtje da's niet veel goeds voor buizen..


Die blauwe gloed is volstrekt normaal.+1

the sure thing
11 november 2005, 20:55
Mijn dezelfde top uit 1971 begon te vervormen met de volumestand op 4. Op 6 was er sprake van crunch en op 10 was Van Halen aanwezig. Echt ZWAAR oversturen hoort hij niet te doen. Klinkt idd als een mod of een buizen(voor- of eind) defectje? Op 2 vervorming is volgens mij niet OK!

Adrien
12 november 2005, 09:44
daar had ik dus ook al schrik voor...
vandaag ultieme test en dan zien we wel

fullorder
12 november 2005, 10:52
hhm dat blauwe kleurtje da's niet veel goeds voor buizen..


Die blauwe gloed is volstrekt normaal.+1

+2

ik schrok al! maar niks aan het handje dus, pfew...;)

taylor
12 november 2005, 11:06
ja, maar de hoofd kleur is oranje achtig laten we het maar zo zeggen.

Agent_Smith
12 november 2005, 14:55
Heb je dat ding nou al? :razz:

Nielsje
12 november 2005, 15:00
ja, maar de hoofd kleur is oranje achtig laten we het maar zo zeggen.

Yasser?

Adrien
12 november 2005, 15:03
nu blijkt één van de trafo's ook niet origineel te zijn, dus het lijkt geen koopje meer... :-?
de kerel zei dat de trafo eentje is die van halen ook gebruikt, maar weet er iemand of dat een ander type is dan de 'originele' trafo die erin hoort te zitten?

the sure thing
12 november 2005, 23:04
... over alle (spook)verhalen die over de mods gaan van Eddie Van Halen gaan: een andere trafo hoort daar zeker niet bij!!! Ik krijg ter plekke een slecht gevoel je verhaal. Trafo's vormen samen met de type buizen voor een zeer groot deel de kern van (de klank van) een Marshall. Een niet originele trafo maakt de versterker VEEEL minder waard.

Adrien
13 november 2005, 15:10
... over alle (spook)verhalen die over de mods gaan van Eddie Van Halen gaan: een andere trafo hoort daar zeker niet bij!!! Ik krijg ter plekke een slecht gevoel je verhaal. Trafo's vormen samen met de type buizen voor een zeer groot deel de kern van (de klank van) een Marshall. Een niet originele trafo maakt de versterker VEEEL minder waard.

daarom heb ik hem ook niet gekocht...
toch bedankt voor alle info en reacties! :)

Rutger
13 november 2005, 22:48
Waarom zou je m niet voor een mooi prijsje kopen en m dan in originele staat terugbrengen??

Je kunt misschien nog wat van de prijs afhalen omdat de trafo niet origineel is, en dan zelf op jacht gaan naar originele onderdelen. Heb je voor een normale prijs een goeie Marshall. Had ik gedaan als ik jou was! Zo'n aanbieding kom je niet veel tegen.