PDA

View Full Version : help me kiezen: pedals galore..



renier
7 november 2005, 20:12
Hallo mensen,

ik heb net een leuke buizenamp gekocht (Crate VC5212) en omdat ik morgen mijn Ibanez RG verkocht heb, vindt ik het tijd worden om mijn Boss ME-50 te vervangen door een aantal leuke pedalen.

wat ik absoluut nodig heb:

-Wah
-Chorus
-Tuner
-Tremelo
-Overdrive/Lead Boost

zodra ik dit heb, kan ik voor gigs overstappen op losse pedalen, tot die tijd zal ik de ME-50 moeten gebruiken.

wat had ik in gedachten:

-wah -> Dunlop crybaby GCB-95: eerder gehad, goeie ervaringen mee.
-Chorus -> EH Small Clone: beetje meer vintage chorus, en ziet er te gek uit
-tuner -> Boss TU-2
Tremelo -> EH pulsar
Overdrive/ lead boost -> 2ehands TS9 tubescreamer, of ander mooi pedaal, mag best iets aparts zijn. moet rond de 100 euro 2ehands te vinden zijn. hoeft geen fuzz achtige toon te zijn, meer een boost met wat gain om het 2e kanaal van de amp lekker op te jutten.


wie kan me tips geven over bovenstaande pedalen? ideeen, ervaringen, wellicht heb je iets in de verkoop?

overigens wil ik ook een pedalboard aanschaffen.

groeten,

renier

up-guitarman
7 november 2005, 20:40
- Dunlop GCB95: Heb ik ook, lekker pedaal, niet echt opmerkingen over ...
- Small Clone: Wil ik ook ooit nog aanschaffen, wel niet echt een pedaal als je subtiele chorus wilt :wink:
- Tuner: Haal je tuner uit de kring met een A/B boxje, ik heb sindsdien veel minder problemen met ruis en andere storingen!!!
- Trem: Geen ervaringen met tremolo pedalen, enkel een beetje met de TR-2 van Boss
- Boost: Ik kan je de SD-1 superOD van boss aanraden, ben ik zelf best tevreden van (gebruik hem ook als boost), komt lekker door de mix !!!

Hoop dat je er wat mee bent !!!

Gegroet,
UP-G

ps; Als pedalboard is de Showmaster48 een aanradertje :wink:

dano
7 november 2005, 20:54
tubescreamer!

en ipv bosstuner misschien korgdt10? schijnt minder tone te sucken, alhoewel het idee hierboven ook goed werkt:)

renier
7 november 2005, 20:59
ja, die korg ziet er ook wel stoer uit.

ik zat een beetje te kijken naar die pedalboards van NYCpedals, maar dat moet je uit de states laten overkomen.. krijg je weer douane gezeik enzo


en de tubescreamer is erg goed schijnt het.. maar ja, ook weer gelijk 150 euro voor een ts 9 reissue. de ts-808 reissue kost zelfs 200..

robert-gitarist
7 november 2005, 21:13
probeer als boost ook eens een Boss Blues Driver...schijnt ook vet te klinken..
Als wah zou ik een GCB95F nemen..zit andere spoel in en klinkt net iets fijner vind ik dan standaart gcb...of je koopt een los spoeltje en zet die in gcb95 ;)
Oh boost pedaaltje kun je ook kijken na Skrydstrup die schijnen ook een vette booster te hebben..maar dat merk kennede is het niet goedkoop :P wel vrij exclusief.
Owja wat een fijn board is is een rockcase..die heb ik ook..veel ruimte en lekker degelijk.Ze hebben hele zooi variaten.Of een van coffin,die hebben ook hele fijne boards.

Ik gebruik trouwens ook de Boss SD-1 als boost.klinkt erg goed en die pedalen kosten echt haast niks.

forceps
7 november 2005, 21:59
-tuner -> Boss TU-2


Behringer lanceert binnenkort hun tuner in stompbox vorm (verkoopprijs zal zeer waarschijnlijk 20 euro worden). Misschien is dat een optie? Ik ga er tegen die tijd zeer zeker voor kijken... en dan uiteraard wel via een AB boxje uit m'n loop, het blijft Behringer... :wink:

Shifty
7 november 2005, 22:37
Hoe is 't mogelijk... een stompbox tuner voor 20 euro...

Wij worden echt massaal genaaid door Roland :evil:

forceps
7 november 2005, 22:40
http://www.behringer.com/TU100/index.cfm?lang=ENG

Shifty
7 november 2005, 22:48
Ha en hij ziet er ook nog gaaf uit ook :razz:

Ik ga ook 's wat van dat Behringer spul kopen, just for fun :-D
Ik wordt steeds nieuwsgieriger...

Thanx for the link :wink:

renier
9 november 2005, 20:21
mwah, dat behringer...

goedkoop is duurkoop lijkt me. ik ga denk ik voor de korg


dus:

Epi Les Paul SD JB/Jazz
||
Crybaby
korg dt10
EH The Worm
EH Small Clone
Ibanez TS-808reissue
||
Crate VC5212 (4 x 12ax7, 4 x EL84)

wat denken jullie hiervan? de crate is redelijk bright, maar het gain kanaal kan met de mid-boost van de TS808 wel eens enorm vet worden.

de clean van de crate is echt mega crisp. volgens mij moet dat met de warme small clone een lekkere tone gaan geven..