PDA

View Full Version : Reverb?



Johnny V
7 november 2005, 20:09
Ik zou zeer graag een goede reverb hebben op mijn Marshall Jtm45. Is het een goed idee om een fender tube reverb tussen mijn gitaar en jtm45 te schakelen of gaat dit niet zo mooi klinken...

Iemand toevallig suggesties??

Johnny V
8 november 2005, 19:15
Niemand???

:( :( :(

Frusciante
8 november 2005, 21:02
nou vooruit dan maar ;) hehe. probleem met een jtm45 (heb er zelf ook een) is dat je geen fx loop heb. voor od's distortion fuzzes en wahs, over het algemeen geen probleem en werken beter voor je pre-amp dan erna. met reverb is dat over het algemeen net anders. reverb untis evenals bv een mxr micro amp klinken beter in je fx loop dan voor je pre-amp. heb zelf nooit een reverb gebruikt maar je zou ook eens een goedkope variant in pedaal vorm kunnen proberen zoals de boss rv2/3 of de eh holy grail. tuurlijk het benaderd een spring of hall reverb maar misschien wel precies de sound die je zoekt. een compressor is misschien ook een id om je sound wat te veranderen. weet niet precies welke sound je zoekt. frusciante (rhcp) gebruikt een holy grail en een fender reverb unit los in zijn fx loop van zijn silver jubilee die geswitch is met een jtm45 (vroeger) en nu met een marshall major 200w. maar ja een loop heb je niet.... misschien zijn daar nog ideetje over op het forum....moet nu jammen.. ik hoor het wel.....on y va

matto
9 november 2005, 07:38
Misschien een effectsloopje (laten ) aanbrengen dat kan b.v met een stereo jack chassis deel gedaan worden.
Dus waarschijnlijk ook wel zonder gaten in het chassis te boren.

Johnny V
9 november 2005, 12:09
Alvast bedankt voor de reacties!

Is het misschien mogelijk om er een spring reverb in te laten bouwen, of is dit onrealistisch?

fullorder
9 november 2005, 14:36
Niets in onrealistisch! (toch? ;) )

Ik zou trouwens niet meteen een fx-loop in je jtm45 gaan bouwen (zonde!). Ik heb vaak genoeg een reverb voor de input van een buizenamp gehoord met een schitterende sound als resultaat. Toch een kwestie van proberen.

Mr.Jay
9 november 2005, 18:41
Ik zou zeer graag een goede reverb hebben op mijn Marshall Jtm45. Is het een goed idee om een fender tube reverb tussen mijn gitaar en jtm45 te schakelen of gaat dit niet zo mooi klinken...


Dat kán geweldig mooi klinken. Ik speel al een tijd met een Fenderclone-reverbunit vóór mijn TweedBassman, wat in feite hetzelfde circuit is als jouw JTM45.
Echter hou met 1 ding rekening: je kunt niet meer zo heftig op de amps' crunch leunen, want dan wordt de galmsound behoorlijk bagger.
Na de reverb moet je geen vervorming meer gebruiken. Een vettig randje gaat nog wel, maar that's it. Dus het ligt eraan hoe je die JTM gebruikt. Maar scheurpedaaltjes vóór de reverb+amp gaat prima !
Een mooiere galm is er bijna niet voor gitaar.

JaY

Dirtypool
10 november 2005, 09:44
Is dat een kit of een 'eigen' ontwerp , JaY ?(wiel blijft altijd rond natuurlijk, ook als je het opnieuw uitvindt :razz: ..hooguit wat ander velg//spaakmatriaal of ander type banden)
Zag toevallig jouw webpage ergens deze week, staat mooi spul op.

Mr.Jay
10 november 2005, 09:54
Is dat een kit of een 'eigen' ontwerp , JaY ?(wiel blijft altijd rond natuurlijk, ook als je het opnieuw uitvindt :razz: ..hooguit wat ander velg//spaakmatriaal of ander type banden)
Zag toevallig jouw webpage ergens deze week, staat mooi spul op.

Zoals ik al zei, een Fenderclone, met goeie parts gebouwd. De R.I.'s klinken stock helaas erg blikkerig.

JaY

Dirtypool
10 november 2005, 10:01
:wink:

Dirtypool
10 november 2005, 10:02
Dat clone had ik wel gelezen . :)
Heb ook nog steeds een reverb nodig.
Ben er nog niet uit of ik me neerleg bij een Holy Grail of DE holy grail of een kit. :???:

PeeVee
10 november 2005, 10:27
Een Weber 5G15 kitje voor $400 is misschien ook een optie. Zondermeer beter dan een Fender reissue unit. Komt standaard met stille metaalfilm weerstanden (heb ik vervangen door CC) en polyester koppel caps. De pots voelen wat flimsy maar ik heb niet het idee dat ze slechter zijn dan huidige Alpha of CTS (inmiddels ook uit exotische fabrieken?) en lijken het goed te houden (voor fijnproevers is er natuurlijk altijd wat beters te vinden). Trafo's zijn ook OK en tegenwoordig ook met 220/240 primair. Alleen de jacks en pilot light zijn echt flimsy, hoewel ook die zich goed lijken te houden heb ik die wel vervangen door iets anders. Je kunt evt. de weerstandjes nog vervangen door Carbon Composite en evt. andere coupling caps gebruiken. Ook zou ik de Accutronics type 4 long unit (tegenwoordig blikkerig) vervangen door een type 9 (6 veren) medium. Heb je voor een hele nette prijs een mooie unit.

fullorder
10 november 2005, 12:46
Een Weber 5G15 kitje voor $400 is misschien ook een optie. Zondermeer beter dan een Fender reissue unit. Komt standaard met stille metaalfilm weerstanden (heb ik vervangen door CC) en polyester koppel caps. De pots voelen wat flimsy maar ik heb niet het idee dat ze slechter zijn dan huidige Alpha of CTS (inmiddels ook uit exotische fabrieken?) en lijken het goed te houden (voor fijnproevers is er natuurlijk altijd wat beters te vinden). Trafo's zijn ook OK en tegenwoordig ook met 220/240 primair. Alleen de jacks en pilot light zijn echt flimsy, hoewel ook die zich goed lijken te houden heb ik die wel vervangen door iets anders. Je kunt evt. de weerstandjes nog vervangen door Carbon Composite en evt. andere coupling caps gebruiken. Ook zou ik de Accutronics type 4 long unit (tegenwoordig blikkerig) vervangen door een type 9 (6 veren) medium. Heb je voor een hele nette prijs een mooie unit.

Hey P.

ik hoorde iemand op pedalendag (ben z'n naam even kwijt) al vertellen dat jij mooie reverb units bouwt. kan ik er niet eentje bij jou bestellen? ;)

Lucluc
11 november 2005, 13:18
ik hoorde iemand op pedalendag (ben z'n naam even kwijt) al vertellen dat jij mooie reverb units bouwt. kan ik er niet eentje bij jou bestellen? ;)

En wie denk jij dan wel dat je bent? :angry:

nicoverduin
11 november 2005, 18:21
ik hoorde iemand op pedalendag (ben z'n naam even kwijt) al vertellen dat jij mooie reverb units bouwt. kan ik er niet eentje bij jou bestellen? ;)

En wie denk jij dan wel dat je bent? :angry:
???????????????????????????????

Robbert
11 november 2005, 18:46
???????????????????????????????

I raise with a :???: :???: :???: :???:

nicoverduin
11 november 2005, 18:56
???????????????????????????????

I raise with a :???: :???: :???: :???:PAS :-D :-D :-D :-D :-D

Lucluc
12 november 2005, 18:45
ik hoorde iemand op pedalendag (ben z'n naam even kwijt) al vertellen dat jij mooie reverb units bouwt. kan ik er niet eentje bij jou bestellen? ;)

En wie denk jij dan wel dat je bent? :angry:

o ja, vergeten: :D

fullorder
12 november 2005, 19:04
ik hoorde iemand op pedalendag (ben z'n naam even kwijt) al vertellen dat jij mooie reverb units bouwt. kan ik er niet eentje bij jou bestellen? ;)

En wie denk jij dan wel dat je bent? :angry:

o ja, vergeten: :D

nu weet ik het ook weer! :D
heb niet zo goed op de naamstickertjes gelet op pedalendag en aangezien het mijn eerste keer was, rest er niks meer dan gezichten zonder namen in mijn geheugeh ;)

Lucluc
12 november 2005, 20:00
....en aangezien het mijn eerste keer was, rest er niks meer dan gezichten zonder namen in mijn geheugeh ;)

dan ben je er ook laat bij

PeeVee
13 november 2005, 11:57
ik hoorde iemand op pedalendag (ben z'n naam even kwijt) al vertellen dat jij mooie reverb units bouwt. kan ik er niet eentje bij jou bestellen?

Die kun jij niet betalen :-D

Nee zonder gein, heb het nog veel te druk met m'n bandjes en m'n eigen spul en nog wat andere dingen dus dat wordt niks. Ik denk dat je beter Nico kunt vragen, die wil er vast wel eentje voor je bouwen en kan volgens mij zowel TAD als Weber kits bestellen. Het circuit van zo'n reverb unit is niet zo heel ingewikkeld en zo'n kit is niet zo heel moeilijk om te maken overigens. Misschien als je het met beleid doet en heeel rustig aan dat je het zelf wel kunt?

http://www.tonevision.com/public/5h15-002s.jpg