PDA

View Full Version : Overdrive geluid uit een doosje/amp...



Joppnl
7 november 2005, 18:17
Op het stukje van het forum "effecten" en zo heb ik een vraag gepost die eigenlijk ook hier thuis zou kunnen horen, vandaar deze post met de link:

http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?p=793024#793024

Ik lees hier enthousiaste verhalen over o.a. de Koch en ik zoek een waanzinnige o.d. sound. Het liefst met mijn huidige amp maar goed, zie post in die thread, ik ben benieuwd naar jullie ervaringen (voordat ik een Twintone aanschaf en er later achterkom dat het ook anders had gekund..... :oops:

Harry
7 november 2005, 19:40
Koch heeft toch ook een overdrive in pedaalvorm? Of die Tubefactor. Gewoon uitproberen lijkt me het handigst....

Helter Skelter
7 november 2005, 22:22
Die trapdoos van Koch is trouwens de Pedaltone

harrie-beton
10 november 2005, 10:17
nou Joppnl, je bent mooi nat gegaan met je mp3.
Het is gewoon een digitaal kastje die daar gebruikt is :D

Joppnl
10 november 2005, 11:16
Harrie-beton: hoe hoor je dat dan???? Of hoor jij de bitjes langskomen uit de speaker??? :wink:

harrie-beton
10 november 2005, 11:47
Een 128 bitrate mp3 is dermate digitaal dat modeling of een buizenamp er niet 100% mee te beoordelen is.

Maar jij had toch een stelling dat zo'n goed geluid niet uit een twin met een pedaaltje kon komen. Bleek dat het totale geluid uit een modeling machine kwam.

Ach, smaken verschillen.
Het maakt niet zo veel uit, het is een illustratie dat goede gitaristen (zoals in de mp3) ook met digitale spullen lekkere vette sounds kunnen maken.
Een echte full buizenbak opgenomen in goede omstandigheden geeft betere resulaten maar een modeling machine is veel praktischer.