PDA

View Full Version : Ben benieuwd hoe deze gitaar klinkt!



Braindead
7 november 2005, 17:58
http://cgi.ebay.de/NEU-Music-Man-AXIS-solid-Rosewood-Neck-Einzelstueck-rare_W0QQitemZ7364386184QQcategoryZ114467QQssPageN ameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Zal wel een erg warm geluidje hebben lijkt mij.,,, :)

Ganjaman
7 november 2005, 18:07
wat is er zo speciaal aan?
je hebt wel meer gitaren met een rosewood hals of zelfs gitaren die helemaal (ook body) van rosewood zijn (bijv fender tele van harrison)

Anders Destium
7 november 2005, 18:24
Mooie gitaar! Ik ben zelf een flinke fan van rosewood halzen, ze zorgen ervoor dat je geluid erg levendig en resonant wordt. Bovendien vind ik ze het lekkerst spelen van alles wat ik tot nog toe heb gehad:

http://i20.photobucket.com/albums/b233/Anders_Destium/Group%20pictures%20Gear/PICT0018.jpg

Braindead
7 november 2005, 18:29
wat is er zo speciaal aan?
je hebt wel meer gitaren met een rosewood hals of zelfs gitaren die helemaal (ook body) van rosewood zijn (bijv fender tele van harrison)

Duh..... als er nog meer van zijn wil niet zeggen dat het niet speciaal is...


Trouwens, waar zeg ik eigenlijk dat die speciaal is?
Kan het nergens vinden namelijk :D

Braindead
7 november 2005, 18:30
Mooie gitaar! Ik ben zelf een flinke fan van rosewood halzen, ze zorgen ervoor dat je geluid erg levendig en resonant wordt. Bovendien vind ik ze het lekkerst spelen van alles wat ik tot nog toe heb gehad:

http://i20.photobucket.com/albums/b233/Anders_Destium/Group%20pictures%20Gear/PICT0018.jpg

Heb je ook een foto van de voorkant van die gitaren?

1959SLP
7 november 2005, 19:15
......Bovendien vind ik ze het lekkerst spelen van alles wat ik tot nog toe heb gehad

Hmm, leg eens uit waar het verschil zit qua lekker spelen.

Ziet er wel gaaf uit trouwens.

Ganjaman
7 november 2005, 19:40
wat is er zo speciaal aan?
je hebt wel meer gitaren met een rosewood hals of zelfs gitaren die helemaal (ook body) van rosewood zijn (bijv fender tele van harrison)

Duh..... als er nog meer van zijn wil niet zeggen dat het niet speciaal is...


Trouwens, waar zeg ik eigenlijk dat die speciaal is?
Kan het nergens vinden namelijk :D
ik zeg ook niet dat je zegt dat ze speciaal zijn, maar om er een topic voor te gaan openen en dan 'ben benieuwd hoe deze zal klinken' geeft aan dat je het niet een allerdaagse gitaar vind....zo duidelijk? :roll:

Mitch
7 november 2005, 20:26
Bitchfights zijn voor Off Topic :sssh:

Ganjaman
7 november 2005, 20:29
:-D

Anders Destium
7 november 2005, 21:52
......Bovendien vind ik ze het lekkerst spelen van alles wat ik tot nog toe heb gehad

Hmm, leg eens uit waar het verschil zit qua lekker spelen.

Ziet er wel gaaf uit trouwens.

Het voelt veel natuurlijker aan dan een neck die gefinished is en het resoneert echt super!




>Braindead

Foto's staan op mijn site:

http://photobucket.com/albums/b233/Anders_Destium/?start=20

Braindead
8 november 2005, 19:08
Bitchfights zijn voor Off Topic :sssh:

hmm, ik ben het wel eens met dat over bitchfights, maar ik begrijp niet dat ik geen topic mag openen over dit onderwerp?

Ik weet gewoon dat ik deze gitaar niet zomaar ff om de hoek kan uitproberen dus zeg ik benieuwd te zijn naar de klank van deze gitaar.

Sorry, als jij het een erg alledaagse gitaar vindt en van mening bent dat deze gitaar geen topic verdient.
Excuses dat ik niet gewoon i.p.v. deze topic te openen meteen deze gitaar bij de eigenaar thuis heb opgezocht om hem uit te proberen.

1 Sinds wanneer ben jij hier moderator
2 Ik dacht dat je hier over gitaren mocht praten/discussieren.

Dat discussieren begint aardig te lukken op deze manier... :???:

Anders Destium
8 november 2005, 19:24
Chill dude, de meeste mensen hier zijn gewoon zeikerds en zeker de lui die veel op off topic posten (ikzelf natuurlijk helemaal niet :amp: )

Ik denk dat deze thread je wel kan helpen misschien, ook leuk voor de andere mensen die deze thread lezen en benieuwd zijn:
http://forums.birdsandmoons.com/forum/showthread.php?t=18239

Dirk W
8 november 2005, 19:39
Jeses wat een gezeik, maar ff ontopic:
Speelt een rosewood neck net zo als een maple neck zonder finish?
Dat schijnt ook heel lekker te spelen, het is alleen niet goed voor je neck om hem niet te finishen.
Dirk

Anders Destium
8 november 2005, 19:59
Het speelt super, en met een beetje onderhoud kan er weinig gebeuren. Maple en Rosewood zijn allebei erg harde houtsoorten die niet heel gevoelig zijn voor vocht.

Braindead
8 november 2005, 19:59
Jeses wat een gezeik, maar ff ontopic:
Speelt een rosewood neck net zo als een maple neck zonder finish?
Dat schijnt ook heel lekker te spelen, het is alleen niet goed voor je neck om hem niet te finishen.
Dirk

Als je hem niet finished is dat inderdaad niet zo goed. De meeste gitaren zoals de Axis hebben ze dan wel een finish gegeven maar dan in de vorm van olien en waxen. Dit waxen moet je ook regelmatig blijven doen zodat de neck afgesloten blijft. En over een maple neck zonder lak kan ik heel kort zijn. Dat speelt echt megasmooth

Anders Destium
8 november 2005, 20:01
Ik speel al jaren over ongefinishede (geoliede) maple nekken zonder problemen, dat "niet goed" is overdreven. Als het echt zo'n ramp zou zijn dan zouden niet zoveel merken gitaren afleveren met een ongefinishede nek :wink:

Braindead
8 november 2005, 20:25
Ik speel al jaren over ongefinishede (geoliede) maple nekken zonder problemen, dat "niet goed" is overdreven. Als het echt zo'n ramp zou zijn dan zouden niet zoveel merken gitaren afleveren met een ongefinishede nek :wink:

Ik bedoel als ik zeg ongefinished is niet goed dat je hem dus wel moet finishen. Dus Olien en waxen is dus wel finishen. Tenminste zo zie ik dat.
Als je hem niet finished dan werk je hem niet af. Dat zou betekenen dat al het vocht er zo in kan trekken. Dat lijkt me zeer beslist niet goed.

Anders Destium
8 november 2005, 22:40
Ik zie ongefinished als "geen clearcoat" en dan is het dus weer niet waar dat ongefinished per definitie slecht is. De palissander nekken op PRSen krijgen een soort van pledge behandeling voordat ze de fabriek verlaten, al wordt voor de gitaren die ik heb zelfs aangeraden om ze nadien eigenlijk ook niet eens meer te oliën!

vulvasonic
8 november 2005, 23:49
Ik zie ongefinished als "geen clearcoat" en dan is het dus weer niet waar dat ongefinished per definitie slecht is. De palissander nekken op PRSen krijgen een soort van pledge behandeling voordat ze de fabriek verlaten, al wordt voor de gitaren die ik heb zelfs aangeraden om ze nadien eigenlijk ook niet eens meer te oliën!

Je beweert dat een pallisander neck levendiger klinkt en resonanter op een gitaar. Ik geloof je. Maar heb je die wijsheid opgedaan door je gitaren onderling te vergelijken over je 5150?
Of heb je dezelfde ervaringen met andere versterkers?

Anders Destium
9 november 2005, 12:40
Je merkt het ook onversterkt (het is net als vaker vooral een verschil in respons en opbouw). Ik heb ook custom 24s gehad met een (gelakte) mahonie nek en die waren minder "in your face". Een palissander nek heeft meer een respons als een piano en gaat richting een bolt-on qua attack: de respons is direct en sterft na een tijd af, bij mahonie komt de respons iets later en daarna wordt het geluid nog iets dikker waarna het afsterft. Is dat duidelijk? Misschien moet je hem gewoon uitproberen als ik op de meeting kan komen (dat weet ik nog niet zeker, ik heb een zus die op die dag jarig is).

1959SLP
9 november 2005, 12:43
Dat ie beter resoneert dat zal ik niet bestrijden. Maar ik had het even over dat "lekker"spelen.
Als ik nou bijv. 2 wide-fat modellen pak waarvan de een pallisander en de ander mahonie en ze krijgen beiden dezelfde "finish" :wink: dan lijkt mij dat ze beiden even lekker sp[elen of zie ik dat verkeerd?

Anders Destium
9 november 2005, 13:16
Ze hebben dus niet dezelfde finish. Mahonie wordt gelakt, palissander geolied. Je hebt dus het echte hout in je handen in plaats van de clearcoat :)