PDA

View Full Version : Improvisatie versterker.



JvD.
7 november 2005, 17:04
ik heb wat gepielt met me bass, om me gitaarversterker niet te slopen, en dit is mijn laatste poging:

bas in marshal ampje ->
http://www.mercadolivre.com.br/jm/img?s=MLB&f=33756375_6826.jpg&v=P
headphone output in cheape boxjes ->
http://www.mycom.nl/f2/images/products/76081mcl.jpg

het geluid wat ik hier krijg vind ik aller aardigst, maar ik vraag me af of het heel blijft?

Code-X
7 november 2005, 18:03
Dus....? :???:

JvD.
7 november 2005, 18:07
"uitleg situatie", maar ik vraag me af of het heel blijft?

met andere woorden, zoals je wel begrijpt: kunnen dat soort speakertjes het aan? gaan ze niet kapot?

BlackSun
7 november 2005, 18:34
Je speakers zijn er niet voor gebouwd,
ja, als je er lang overheen speelt gaan ze kapot, vooral die cheapass speakertjes.
Ligt er wel aan op wat voor volume.

JvD.
7 november 2005, 19:00
maar het is nietzo dat omdat het de headphones uitgang is, dat ie er dan een soort van hifi geluid van maakt? dat niet schadelijk is voor je speakers ? ik bedoel: op een CD van je favorite band hoor je ook een bas.

outside
7 november 2005, 19:07
kan denk ik (bijna zeker van) geen kwaad voor de speaker-set -> die sets zijn gemaakt om in een headphone out te steken, en die marshall heeft een headphone out dus dat is geen probleem denk ik. Voor de marshall weet ik niet of het kwaad kan, ik heb al gehoord dat het niet goed zou zjn met een bass op een gitaarversterker te spelen maar ik denk dat dan vooral de gitaarspeaker het probleem was.

Wij nemen soms iets op gewoon via de headphone out van de amp in de line in van de pc en dat klinkt niet slecht !

JvD.
7 november 2005, 19:20
ik weet wel zeker dat het versterkertje het niet erg vind, een versterker is gewoon een versterker, het is voornamelijk de speaker die het soms niet trekt.

BlackSun
7 november 2005, 21:40
Ah, had over het hoofd gezien dat je headphones uitgang gebruikt.
Het ligt er beetje aan wat die headphones uitgang doet.
Ik kan me voorstellend at bij zo'n mini-ampje er weinig electronica inzit, en alleen het volume van het geluid verminderd. Hierdoor komen echter nog wel de basfrequenties 'door', en als die weer versterkt worden vindt je speaker dat niet leuk.
Oftwel: het is niet met zekerheid te zeggen.... use at your own risk.
Persoonlijk zou ik gewoon een simpel cheap basversterkertje kopen...

JvD.
7 november 2005, 21:59
Ah, had over het hoofd gezien dat je headphones uitgang gebruikt.
Het ligt er beetje aan wat die headphones uitgang doet.
Ik kan me voorstellend at bij zo'n mini-ampje er weinig electronica inzit, en alleen het volume van het geluid verminderd. Hierdoor komen echter nog wel de basfrequenties 'door', en als die weer versterkt worden vindt je speaker dat niet leuk.
Oftwel: het is niet met zekerheid te zeggen.... use at your own risk.
Persoonlijk zou ik gewoon een simpel cheap basversterkertje kopen...

ja maar die oplossing is 100 euro duurder en klink waarschijnlijk kutter.

BlackSun
7 november 2005, 22:29
och, als je je speaker opblaast kost het je meer :D