PDA

View Full Version : gibson



GibsonDC
7 november 2005, 16:36
eej,
Hier komt mijn verhaal
Ik heb pas geleden een gibson double cutaway gekocht 8-) 2de hands bij strings and things voor 990 euro.
Mijn broer wou precies dezelfde gaan kopen in Roosendaal dus heeft die die daar laten bestellen.
Maar zijn prijskaartje was toch wel heel wat anders dan dat van mij.
Zijn gitaar was 895 euro dus dat is 95 euro goedkoper en het was een helemaal nieuwe gitaar.:cry:
Dus mijn vraag is kan dit en waarom is dit zo?

bram123
7 november 2005, 16:40
nou jij zou bijvoorbeeld een gibson dc studio met een carved top (gebold bovenblad) terwijl 895 nieuw suggereert dat je broer een faded variant koopt. deze gitaar heeft wel een double cutaway maar is verder plat van boven door het ontbreken van een maple top.

probeer een betere beschrijving van je gitaar te geven.

glacius
7 november 2005, 16:40
of jij bent genaaid of die van hem is toch anders...

GibsonDC
7 november 2005, 16:44
de gitaar is een faded model allebei allebei zelfde kleur.

screamindemon
7 november 2005, 16:48
je bent genaaid :D










misschien komt dit bijdehand over, maar waarom stel je deze vraag niet even bij de winkel?

bram123
7 november 2005, 16:52
hmja dan weet je zelf het antwoord al denk ik. ik vind trouwens 890 euro ook nog wat veel voor een fadede dc, check effe dirkwitte.nl daar doen ze em voor 785.
niet dat jij van zulke informatie vrolijker wordt maar goed.

GibsonDC
7 november 2005, 16:52
Omdat, ik niet in Antwerpen woonp

dejohan
7 november 2005, 16:56
Ik heb de ervaring dat men in Nederland doorgaans iets scherpere prijzen hanteert dan in België (uitzonderingen niet te na gelaten).

GibsonDC
7 november 2005, 16:58
Dankjewel,
ik ga terug naar de winkel.

Droffie
8 november 2005, 15:18
Dankjewel,
ik ga terug naar de winkel.

Zou ik doen, hou ons op de hoogte...Ben wel benieuwd..

ieme
8 november 2005, 15:19
succes!

GibsonDC
8 november 2005, 16:10
Ik heb vandaag e-mail gestuurd naar Strings&things. :x :razz:

Droffie
8 november 2005, 17:06
Ik heb vandaag e-mail gestuurd naar Strings&things. :x :razz:

Ik denk dat boos kijken aan de balie meer indruk zal maken... :wink:

GibsonDC
8 november 2005, 17:25
hahaha ja,
Ik heb antwoord gekregen op me email het is wel goed opgelost,
Maar, toen ik in de winkel stond zag ik nog een net iets ruigere gitaar staan :oops:. Een gibson les paul (standaard?) met een ander element en daardoor was die in de prijs verlaagd 1400 euro en hij kwam uit 1984.
Dus ik hoop dat ze die nog hebben over een paar maanden dan ruil ik toch maar me DCtje in en leg wat bij en dan koop ik die maar.
Groeten,
Erwin

vulvasonic
8 november 2005, 18:31
hahaha ja,
Ik heb antwoord gekregen op me email het is wel goed opgelost,
Maar, toen ik in de winkel stond zag ik nog een net iets ruigere gitaar staan :oops:. Een gibson les paul (standaard?) met een ander element en daardoor was die in de prijs verlaagd 1400 euro en hij kwam uit 1984.
Dus ik hoop dat ze die nog hebben over een paar maanden dan ruil ik toch maar me DCtje in en leg wat bij en dan koop ik die maar.
Groeten,
Erwin

:seriousf:


De DC faded is trouwens een erg gave gitaar.
Maar hou de prijzen een beetje in de gaten in het vervolg. Winkels hanteren nou eenmaal om verschillende redenen verschillende prijzen. En het verschil kan vaak enorm zijn.

GibsonDC
8 november 2005, 18:37
uhu het is wel een fijne en goede gitaar, maar ik voel toch meer voor een les paul :oops:

Droffie
9 november 2005, 09:33
uhu het is wel een fijne en goede gitaar, maar ik voel toch meer voor een les paul :oops:

Ik vind 1400 Euro voor een 2e hands Standard uit '84 echt te duur.
Ze zijn goedkoper te vinden.

BartL
9 november 2005, 09:38
Ik heb antwoord gekregen op me email het is wel goed opgelost
Vertel :)

Droffie
9 november 2005, 09:39
Voor 200 eurootjes meer heb je een nieuwe 2004 Les Paul met flame top en BurstBuckers...

Ik bedoel maar...


http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=49798

GibsonDC
9 november 2005, 15:29
Nou ze wouden iets in de vorm van korting doen bij me volgende aankoop.(dan ben ik eigenlijk weer verplicht daar gitaar te kopen want, daar zal ik dan ook wel weer meer voor me gitaar terug krijgen)
groeten,
Erwin

Droffie
9 november 2005, 15:34
Nou ze wouden iets in de vorm van korting doen bij me volgende aankoop.(dan ben ik eigenlijk weer verplicht daar gitaar te kopen want, daar zal ik dan ook wel weer meer voor me gitaar terug krijgen)
groeten,
Erwin

Tja als ze je 1400 Euro voor een LP laten betalen van 20 jaar oud, lekker korting :-?
Wat voor een elementen moeten daar dan inzitten dat hij zogenaamd zo goedkoop moet zijn? (wat die niet is)

Kijk uit met Les Pauls uit die tijd. Het einde van de Norlin periode, rond de overname van CMI en het verhuizen van de Kalamazoo fabriek naar Nashville. De kwaliteit was niet om over naar huis te schrijven uit die periode.

GibsonDC
9 november 2005, 16:35
Daarzat nog geen korting bij. :)
en het element was dacht ik een dimmarizo
Groeten,
erwin

Pierz
9 november 2005, 16:45
Nou ze wouden iets in de vorm van korting doen bij me volgende aankoop.(dan ben ik eigenlijk weer verplicht daar gitaar te kopen want, daar zal ik dan ook wel weer meer voor me gitaar terug krijgen)
groeten,
Erwin

Je kan hem ook gewoon terug brengen en je geld terug vragen lijkt me? Beetje afhankelijk van hoe 'pas geleden' je dat ding gekocht hebt.

Droffie
9 november 2005, 16:48
Daarzat nog geen korting bij. :)
en het element was dacht ik een dimmarizo
Groeten,
erwin

:lol: dimmarizo...grappig.

Ok, bied aan de je je DC inruilt tegen de LP zonder bij te betalen. Lijkt me een goede upgrade na wat ze je geflikt hebben.
En vraag gelijk de stock pups erbij.

GibsonDC
9 november 2005, 19:00
Ik heb hem 2 maanden geleden gekocht :)
jah het zou kunnen om hem in te ruilen voor die LP maar mijn gitaar had ik daar voor 990 gekocht en daar staat die voor 1400 :-(

GibsonDC
12 november 2005, 12:34
Ik heb vandaag foto's gemaakt.
http://img387.imageshack.us/img387/2128/p10100238hi.jpg

vulvasonic
12 november 2005, 12:38
Tsja, het BLIJFT een schitterende gitaar. Je hebt er alleen teveel voor betaald.