PDA

View Full Version : let's roll...



Metzy
23 september 2002, 19:14
ok, kan er iemand mij vertellen waarmee je het best begint? Akkoorden spelen? daar ben ik nu mee bezig, maar heeft iemand tips om de akkoordenwissel wat vlotter te laten verlopen??? is het erg dat je eerst je 1e vinger zet en dan de andere laat volgen of kan dit een slechte gewoonte worden? en naar je linkerhand kijken? hoe lang zou het mogen duren voordat je de (eenvoudige) akkoorden onder de knie hebt? misschien domme vraag, maar ik wil ff zien of ik al dan niet goed bezig ben. of als iemand nog andere tips geeft voor een absolute beginneling:
tell me...

Leen Kap
23 september 2002, 19:23
Niet zelf gaan klooien. Kost zeeen van tijd en je schiet echt geen meter op tenzij een ongekend talent bent. Neem gewoon les dan leer de dingen op de juiste manier in de juiste volgorde.

Metzy
23 september 2002, 19:27
ik volg wel les!!! het is slechts een uurtje per week, maar het is toch iets.

guitarmusicman
23 september 2002, 22:04
Oh, nou uurtje per week is al heel wat. Ik krijg maar 20 minuten... maar jah

Dionyios
23 september 2002, 22:40
Ik zou de vragen over techniek (en theorie) gewoon aan je leraar stellen. Per slot van rekening heb je les om te leren van zijn kennis en kunde.

En nog over akkoorden: probeer ze zoveel mogelijk in 1x neer te zetten. En kijk ook altijd of je een (of meer) vinger(s) kan laten staan wanneer je van akkoord wisselt.

En nogmaals: vraag alles wat je niet snapt (en waar je wel aan toe ben) aan je leraar!