PDA

View Full Version : Fender Bandmaster / cabinet ?



philbee
24 oktober 2001, 11:05
Heb net een 71-er Fender Bandmaster gekocht, heb hem bij de verkoper geprobeerd op een 2x15" Bassman kast, shit wat een fantastische sound. Wil echter 'on the road' niet met zo'n loei van een kast gaan slepen. Wie heeft er tips voor een kast om toch flink volume te maken en de diepe sound te behouden??

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: philbee op 2001-10-24 10:07 ]</font>

philbee
24 oktober 2001, 20:47
nou nou nou heren kenners, valt niet mee zo'n vraagje kennelijk. Ja 't is dit keer ook geen doordeweekse Mesa, Marshall, of ander blaasbakkie. Moet toch zeker iemand zijn die daar ervaring mee heeft??

SteavisSmokin
25 oktober 2001, 20:29
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar de enige oplossing lijkt mij een andere speakerkast met een andere speakerconfiguratie. 2x12 of 2x10 of misschien zelfs 4x10 (mijn favoriet :wink:) tenzij je dat ook te zwaar vind.

anoniem
26 oktober 2001, 11:43
Op 2001-10-25 19:29, schreef SteavisSmokin:
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar de enige oplossing lijkt mij een andere speakerkast met een andere speakerconfiguratie. 2x12 of 2x10 of misschien zelfs 4x10 (mijn favoriet :wink:) tenzij je dat ook te zwaar vind.

Bedankt voor je reactie, ja dat had ik in eerste instantie ook gedacht, en heb dat bij mijn gitaarboer zo uitgeprobeerd, jammer maar helaas, niks kan voorlopig op tegen die 2x15", heb dan ook besloten om die maar te kopen en speel daar dan gewoon op op grotere podia en in de kroeg gewoon een combo, zie het dan wel.