PDA

View Full Version : Powertone II ruilen voor Savage 120



DarknessAwaits
7 november 2005, 13:40
Vanochtend kreeg ik via mail een aanbod om mijn Koch Pt2 te ruilen voor een Engl Savage 120. De vraag is nu of het verstandig is om te doen. Ik heb een tijdje geleden een Engl 530 preamp gehad icm. een Mesa 50/50 en daar was ik simpelweg NIET over te spreken.

Aan de andere kant zat ik toen ik mijn PowertoneII gekocht heb, wel te dubben tussen de Powerball en de Powertone. Maar ik ben toen voor de Koch gegaan omdat hij 'warmer' en minder 'trash' klonk als de Powerball. Ook het clean van de Powerball vond ik wat kil klinken.

Ik weet overigens nog niet wat de leeftijd is van de amp, mijn gok is wel dat er een nieuw setje buizen in moet. Maar wat de eigenaar meldt:


Nieuwprijs van deze set is nu zo'n 2050 euro, mijn vraagprijs zou 1300 euro zijn. Ik wil je dus 150 euro bijbetalen.

Daar zou ik dus nog mooi een setje Svetlana's van kunnen halen :lol:.

Uiteraard ga ik 'm eerst uittesten, maar mochten er mensen zijn die me bij voorhand advies kunnen geven wil ik het zeer graag horen.

Aan de ene kant weet ik dat het dom is om te doen zonder eerst mijn eigen eindbuizen te vervangen en kijken hoe hij dan klinkt, maar aan de andere kant wil ik de onzekerheid elimineren, naast het feit dat ik dan wellicht tegen de €300,- weggooi.