PDA

View Full Version : Wat was je eerste pedaal?



robert-gitarist
6 november 2005, 22:00
Yeah nog ff z'n nutteloos topic maar altijd wel gezellig ;) :P

Mijn eerste pedaal was een Ibanez Classic Metal (CM5) van Ibanez uit de Soundtank series.
Ik was uber blij met het pedaal en vind het nog steeds een goed pedaal...Ik kocht drna ook een Tubescreamer erbij uit de zelfde serie.Ik vind ze nog steeds goed!
Helaas ben ik zo stom geweest om beide pedalen weg te doen voor wat anders.Maar als ik ze nog keer tegen kom voor een leuke prijs neem ik ze zeker weer erbij :) ondanks dat ik nu betere pedalen heb :)
heb ze toen gekocht voor 35 ouderwetse guldens :)

En jullie?

Jerre
6 november 2005, 22:21
Ik ben begonnen met een DS-2 van Boss.
Ondertussen heb ik er een paar meer, maar de DS-2 komt nog altijd het dichtst in de buurt van het geluid dat ik zoek.

Joey Handsome
6 november 2005, 22:31
electro-harmonix Big Muff Pi, en die doe ik dus nooit van z'n lang zal ze leven weg

BartL
6 november 2005, 22:58
....Boss ME-50. Uiteraard weer verkocht (zoals ik met alles doe :razz: )

robert-gitarist
6 november 2005, 23:07
....Boss ME-50. Uiteraard weer verkocht (zoals ik met alles doe :razz: )

Hahaha iedereen die een Boss ME50 heeft doet hem na vanloop van tijd weer weg hehe :P
Ik wil er ook heel langzamer hand van af..zodra ik alle pedalen heb die ik wil hebben doe ik hem dek ik weg..of ik hou hem achter de hand.Ik zie het wel :)

Mitch
6 november 2005, 23:07
Niet voor het eerst, dit topic, maar het blijft leuk: mijn eerste pedaal was de Dunlop Crybaby Limited Edition. Een witte Crybaby dus...

robert-gitarist
6 november 2005, 23:09
Niet voor het eerst, dit topic, maar het blijft leuk: mijn eerste pedaal was de Dunlop Crybaby Limited Edition. Een witte Crybaby dus...

Ohh sorry niet gezien zo 1,2,3.
Nja aangezien er veel nieuwe mensen bij gekomen zijn enzo is het altijd wel een leuk topic toch?Die anders is dan dood en beetje lomp om die na boven toe te trappen dan :P

Ohh Limited Edition?Vet man die zijn best zeldzaam onderhand.
Wat is nog meer het verschil behalve het witte uiterlijk dan?

Mitch
6 november 2005, 23:14
Hij is een stuk feller dan standaard. Tikkie vetter dan de Jimi Hendrix wah. Het was echt puur toeval dat ik die kocht hoor, omdat die winkel 'm had staan. Ik begon het al zo raar te vinden dat iedereen een zwarte had :D

Enneh....prima idee hoor, om er weer één aan te maken. Genoeg nieuwe forumleden inderdaad. :)

robert-gitarist
6 november 2005, 23:18
Hij is een stuk feller dan standaard. Tikkie vetter dan de Jimi Hendrix wah. Het was echt puur toeval dat ik die kocht hoor, omdat die winkel 'm had staan. Ik begon het al zo raar te vinden dat iedereen een zwarte had :D

Enneh....prima idee hoor, om er weer één aan te maken. Genoeg nieuwe forumleden inderdaad. :)

Okee dan vet man...
Die zou ik nog wel willen hebben eigelijk..maar 2de hands kom je ze weinig tegen.Ik ben namelijk nogal gek van Crybaby's.Heb zelf de Dimebag wah,Zakk Wylde wah en de hendrix wah...alle 3 bevallen ze super goed vooral de eerste.Die blijft echt 100%.Maar ik meende mij te herinneren(heb het ooit gelezen namelijk) dat er in die witte een fasel Spoel zit.Vandaar die iets fellere eraan ;) heeft namelijk de Crybaby Classis en de Wylde ook...én de Dimebag wah maar die heeft meer standen,zo kun je namelijk ook dat geluid eruit halen van de hendrix wah.maar dan met Fasel ;)

Mitch
6 november 2005, 23:30
Nou ja....hij stoort net zo goed als een gewone crybaby en het laag klinkt bijna even beroerd :D Ik zou er echt alleen nog in geval van nood mee spelen. Teese rules

robert-gitarist
6 november 2005, 23:35
Nja ik vind en blijf crybaby's erg fijn vinden...ik heb zelf geen last van ruis moet ik zeggen.

schizo910
6 november 2005, 23:35
een of andere vage chorus... 't merk weet ik niet eens meer... 't klonk i.i.g. ruk...

Harry
6 november 2005, 23:44
tina-topic!!!! :-D



mijn eerste was een MXR flanger, voor 25 gulden (ong. 11 euro). Heb ik nog ergens liggen, maar moet nagekeken worden. Geweldig ding, als ie het goed doet!

fullorder
6 november 2005, 23:51
mijn eerste was een tweedehands boss DD3. ik heb 'm nog steeds, yeah 8-) weet niet meer wat ik er voor betaald heb. toch wel 100 guldens ofzo, of waren het florijnen? :D

Dastard
7 november 2005, 01:04
hahaha, die van mij was een ARIA - ADT-1 Distortion, ik had hem al gekocht voordat ik uberhaupt een gitaar had, helaas is ie deels doorgebrandt doordat ik er een kapotte adapter op aansloot, ik heb hem toen geruild tegen een Fender kinder Bass (fretloos), toch wel een goede deal :lol:

Shifty
7 november 2005, 09:34
Mijn eerste effect was een Boss DS-2 Turbo Distortion... gadverdamme... op één of andere manier kreeg ik het nooit voor elkaar om daar een goed geluid uit te halen. Onze andere gitarist heeft er ook één, die krijgt er wél een goed geluid uit... vreemd :lol:

Toen ik een nieuwe amp kocht met een goede scheur ging 'ie gelijk de deur uit :-D

Debaser
7 november 2005, 10:14
mijn eerste was een metalzone !
het vetste wat ik toen gehoord had.!

Rock&Roll
7 november 2005, 10:20
Mijne was een Arion distortion! Heb ik ook nog steeds, omdat je zoiets zelfs niet aan de straatstenen kwijt kan...


:cool:

almarvk
7 november 2005, 10:42
De mijne was een Ibanez PQ401. Een EQ pedaaltje die ik later voor veel te veel geld heb verkocht :)

harrie-beton
7 november 2005, 11:15
aria chorus

vlak daarna boss delay

dml
7 november 2005, 11:18
DOD Supra Distortion.

idno
7 november 2005, 11:18
mijn eerste was een Boss DS-2
ik kocht m omdat ik samen met een toenmalig maatje veel Nirvana luisterde, hij kocht de DS-1 en ik, omdat ik wat meer geld te spenderen had, de DS-2.
Later toen ik een GT-3 kocht de DS-2 weggedaan, maar een tijdje terug weer teruggekocht.

Speeddemon
7 november 2005, 11:39
Een Vox wah. :)

Ik geloof dat Antal 'm nu heeft. (of iemand anders van 't forum).

Hij was wel o.k., maar na een Teese gehoord te hebben...

Dweezman
7 november 2005, 12:48
Dunlop JH-1 wah, van m'n ouders voor het behalen van m'n HAVO diploma :wink:

Sinds verleden maand vervangen door een Teese, heb het beestje ruim 15 jaar gebruikt!

dano
7 november 2005, 12:50
zoom 1010 :D

Lock en Load
7 november 2005, 13:16
Zoom GFX-8... en die staat nu dus te koop :razz:

jpb
7 november 2005, 13:38
http://i10.photobucket.com/albums/a144/jeepeebee/pedaal.jpg
:D

Lock en Load
7 november 2005, 14:04
Hoe droog kun je zijn :lol: :lol:

up-guitarman
7 november 2005, 14:04
Mijn eerste Pedaal was zo'n Zoom multiFX ding. De 2-pedaals Modulator 507 of 508 of ziets dacht ik ... Die is ook vrij snel terug weggegaan ...

Eerste losse pedaaltjes waren een BOSS DS-1 (dist) en SD-1 (SuperOD) in één koop (vriendenprijs 35 € of zoiets, de SuperOD heb ik nog steeds)

jozum
7 november 2005, 14:34
mijn eerste boxje was de visual sounds route 66.. nog steeds erg tevreden mee. I ook zo veelzijdig dat ik na 1 jaar nog niet alle mogelijkheden heb uitgeput.

jozum

gvink
7 november 2005, 14:46
Een Korg A4.. toen was ik geloof ik 14 ofzo... Eigenlijk niet echt een pedaal, maar ja.. Toen kwam al snel een Jimi Hendrix wah, wel een oud beestje.
Onderhand is 't binnenwerk vervangen voor Area 51!
ik pies op teese... :o



:cool:
('t rijmt nog ook...)

Quink
7 november 2005, 14:48
Deze:

http://img.photobucket.com/albums/v396/Puddingcaster/Guitar%20stuff/AriaDD-X10Klein.jpg

Izegrim
7 november 2005, 14:50
Mijn eerste pedaal was een Korg AX100G multibak. Ik heb er absoluut geen spijt van want nu weet ik hoe je de meeste effecten kunt gebruiken en heb ik mijn geld niet aan nuttleloze effectjes die ik uiteindelijk toch niet gebruik hoeven spenderen. Nu staat ie op marktplaats te koop... :-D

rupke
7 november 2005, 15:28
Mijn eerste pedaal wat een Zoom 505.

Rupke

DREAMMACHINE
7 november 2005, 15:49
....een digitech rp100....en dat over een ibanez toneblazer25 versterkertje....omg...wat een sound....dacht ik toen!...

....ach, inmiddels ook al bijna 8 jaar geleden...

FruscianteFan
7 november 2005, 15:56
Eerste was een DS-1. Ik wou een distortion waarvan ik het volume afhankelijk van het clean kon regelen :D

Nu ligt-ie trouw voor mijn ME-50, eigenlijk gebruik ik ze allebei gewoon elke dag vrij intensief.

Izegrim
7 november 2005, 15:57
....een digitech rp100....en dat over een ibanez toneblazer25 versterkertje....omg...wat een sound....dacht ik toen!...

....ach, inmiddels ook al bijna 8 jaar geleden...

Dude, die RP100 bestond toen nog niet... :-?

Of zijn dat hondejaren? :wink:

Jeroenvanhulsteijn
7 november 2005, 16:04
Mijn 1e pedaal was een Boss DS-1. Klonk echt geweldig over mijn 15w Torque transistor versterkertje :razz: .

Jorikjet
7 november 2005, 16:14
van een vriend had ik een een digitech rp1 multi effect geleend, en daarna zelf een dunlop JH-1 wah gekocht, en die ga ik binnenkort weer verkopen want ik gebruik hem eigenlijk nooit :D

gitaarman
7 november 2005, 16:14
mijn eerste pedaal was een danelectro daddy o
best wel een vette overdrive, maar helaas weg gedaan voor een dod vibrothang. damn wat had dat ding tonesuck zeg :lol:
nu ben ik toch eindelijk over gestapt op de vetta2, geen gedonder met pedaatjes.

Bl44t44p
7 november 2005, 16:50
Ibanez DE-7 :cool:

Fuhgawz
7 november 2005, 17:14
Mijn eerste pedaaltje was een Boss OS-2 Overdrive/Distortion, waar ik overigens best een leuk geluid uit kon halen en lang mee gespeeld heb. Uiteindelijk heb ik hem weg gedaan toen ik een Rat 2 op de kop had getikt, die ik ook weer weg heb gedaan na de aanschaf van mijn Engl versterker.

DREAMMACHINE
7 november 2005, 17:35
....een digitech rp100....en dat over een ibanez toneblazer25 versterkertje....omg...wat een sound....dacht ik toen!...

....ach, inmiddels ook al bijna 8 jaar geleden...

Dude, die RP100 bestond toen nog niet... :-?

Of zijn dat hondejaren? :wink:

oh...kan ook wel een rp1 ofzo zijn geweest....weet het niet meer...iig grote plastic digitech plank ... met veel te veel crap....

AlterEgo
7 november 2005, 17:36
Boss OC2. Vrij snel weer geruilt voor een Boss DS1

outside
7 november 2005, 18:11
mijn eerste pedaal heb ik slechts 3 dagen :D Het nieuwe wah-pedaal van behringer, het enige wah-pedaal dat ik kan (wil) betalen en veel ander pedaaltjes zullen er voorlopig niet bijkomen (met mijn valvetronix 50 watt heb ik wel genoeg effectjes verlopig) mss nog wel een acoustic modeler, we'll see :)

phx
7 november 2005, 19:54
Hahaha, komtie: mijn eerste pedaal was de boss fuzz, overgekocht van onze toenmalige bassist die er geen worst mee kon worden (nee, ook geen kaas).

Damage Inc.
7 november 2005, 21:58
Toen ik pas gitaar speelde had ik als eerst een merkloze lage kwaliteits gitaar en later een slechte 15watt amp erbij die half werkte, maarja ik had iig wat meer volume.

Later zei m'n (keyboard/piano spelende) oom dat ie nog een 4x12 100watt combo over had staan en dat ik die wel mocht hebben.

Daarbij kon ik wat pedaaltjes lenen, dat waren een Coron Distortion 15 pedaal dat verdacht veel op een MXR leek, een MXR Noise Gate die ik nog niet kon gebruiken door gebrek aan kabels en noise,verder had ik nog een simpel aan/uit pedaaltje voor de reverb in de amp die ik wel mocht houden natuurlijk.

Later kreeg ik ook nog een wah pedaaltje van een andere oom die hij nog van vroeger over had.
Alleen die had een aan/uit schakelaartje dus die kon alleen per hand aan en uit geschakeld worden en hij had ook een veer-systeem erin en een heeel erg storend geluid, en het werkt op zo'n ronde batterij :-? .
Het was dus niet de Kirk Hammett wah die ik zocht in mijn eerste jaar als gitarist :razz: .

Maar later ging ik eens op zoek in een winkel voor een beter pedaal voor in mijn al vrij ongeschikte versterker en dat werd de Digitech RP3 multi-crap.
Mooi voor beginners, maar zoals sommige misschien gelezen hebben ben ik nu alweer onderweg naar beter spul.
En vooruit, doe er ook meteen maar een Washburn gitaar bij, die ik toen dus tegelijk had gekocht.
Ik zag mijn arme vader wensen dat ik electricien was geworden toen hij de rekening van zo'n 1200 euro zag.

Alle pedalen hier te zien:
http://albums.photo.epson.com/j/AlbumIndex?u=4338866&a=31943660&f=

- Damage Inc.

dunnoaname
8 november 2005, 08:46
Een korg digitaal multicrap geval. na 3 dagen had ik hem doorgebrand door de verkeerde adapter aan te sluiten. Daarna heb ik een boss SD-1 gekocht(inmiddels verkocht) Nu heb ik een visualsound r66, een Jimi hendrix wah en een cheapass behringer chorus die ik nooit zal gebruiken omdat ie zo tering veel tone suckt en ruis maakt.

ateng
8 november 2005, 12:53
Das lang geleden, ik geloof een Zoom 3030. Geen slecht geluid hoor in combinatie met mijn Music Man buizencombo. Toch nog een paar jaartjes meegespeeld en veel plezier mee gehad

Nielsje
8 november 2005, 13:23
fpoee...

ehm

Een Vox 814 distortion.. Stomme koop, want je had toen ook dei 810, die meer een valve drive was (ts achtig volgens mij) maar die 'hoefde ik niet' want ik had toch een buizenamp? (had net een jcm 800 combo en het scheurde niet voldoende vond ik). dus de 814 gekocht.

kwam er al vrij snel achter dat de 814 tone suckte, niet fijn klonk, en vooral op hoger volume waardeloos was, dan kwam de jcm 800 namelijk tot leven...

was niet duur trouwens..zo'n 115 gulden ofzo...

Dirk_Hendrik
8 november 2005, 13:48
(ts achtig volgens mij)


Pssst!
Volledige TS808 clone en nog TB ook :wink:

Tazer
8 november 2005, 13:53
Mijn eerste pedaal was ene multi effect: zoom gfx 3

Quink
8 november 2005, 13:58
Pssst!
Volledige TS808 clone en nog TB ook :wink:

Hé, wel on-topic blijven! Vertel maar liever wat jóuw eerste pedaaltje was i.p.v. een beetje de wijsneus uit te hangen........ http://smile.smilies.nl/443.gif



:razz:

Brommert
8 november 2005, 14:50
dat was een Ibanez AD-202.
Gekregen van een oom, ondertussen aan een ander bandlid verpatst. :)

Dirk_Hendrik
8 november 2005, 15:10
Hé, wel on-topic blijven! Vertel maar liever wat jóuw eerste pedaaltje was i.p.v. een beetje de wijsneus uit te hangen........ http://smile.smilies.nl/443.gif
:razz:
http://www.politika.be/forum/images/smilies/mierenneuker.gif





DOD FX55B
Zoals ik ook al aan enkelen op de pedalendag vertelde, Cadeautje van m'n ouders voor m'n 16e verjaardag...... en 'n spijt dat ze hadden http://www.nvnews.net/vbulletin/images/smilies/super.gif :D

Update daarop is dat ik dat ding rond '94 verpatst heb daar ik toch een multieffect had en dus geen pedalen meer nodig had (die periode heeft ook precies 2 maanden geduurd :wink:) . Ik heb er een week of twee geleden weer ééntje ge-ebayed en ben erg benieuwd hoe hij eigenlijk klinkt. (betere gitaren, betere versterker, betere gitarist.... :oops: )

Pierz
8 november 2005, 15:16
De zoom 505! Voor hetzelfde geld had ik beter een paar echte pedalen kunnen kopen, maar ja, wist ik veel...

http://www.samsontech.com/images/productimages/ACF10A6.gif

Dirk_Hendrik
8 november 2005, 15:17
b.t.w.




http://www.nvnews.net/vbulletin/images/smilies/Without_pics.gif

Quink
8 november 2005, 15:34
Hé, wel on-topic blijven! Vertel maar liever wat jóuw eerste pedaaltje was i.p.v. een beetje de wijsneus uit te hangen........ http://smile.smilies.nl/443.gif
:razz:
http://www.politika.be/forum/images/smilies/mierenneuker.gif


Wie? Ikke??? http://www.clicksmilies.com/s0105/engel/angel-smiley-008.gif

Ritch
8 november 2005, 17:22
Korg AX100G, was toen natuurlijk super. Klonk ook wel ok i.c.m met m'n Voxje, maar je kon er geen schijt mee op het podium... Na drie jaar trouwe dienst weggedaan voor wat beters... :D (check sig) En nou zit ik opgescheept met zo'n klote GCB-95 Crybaby :-?

De Beer
8 november 2005, 20:19
Een ZOOM 5000: Geweldig ding!

5 soort van amp standen, gain, high, low en output level.

Deze is nog van voor de 505 en doet ook aleem maar een soort van amp modeling.
Ik was er toen helemaal tevreden mee.

Geen crappy zoom style plastic 3-keertrappenenstuk kwaliteit maar super solide stalen case. lekker groot ook.
En er kon een 2e pedaaltje aan om een 2e preset te schakelen.

Verkocht aan de zanger toen ik een eoa Korg multy ding kocht van een kennis.

eoa kerel op HC: I wish I knew who designed this pedal for Zoom, as he no doubt doesn't work there anymore!
http://i6.ebayimg.com/02/i/05/39/00/e1_2.JPG

Antal
8 november 2005, 20:51
De mijne is een Boss Bluesdriver BD-2. Ik heb hem nog steeds. Het enige pedaal wat ik ondanks dat ik het niet veel gebruik niet weg doe. Eigenlijk alleen maar ondat het de 1e is :)

Damage Inc.
8 november 2005, 20:53
Het enige pedaal wat ik ondanks dat ik het niet veel gebruik niet weg doe. Eigenlijk alleen maar ondat het de 1e is :)

Ik heb hetzelfde :D , dat heeft gewoon iets haè.

- Damage Inc.

robert-gitarist
8 november 2005, 21:19
Haha cool veel mensen hebben als eerst een distortion/overdrive pedaal gekocht/gekregen :D nja ergens nog eens niet zo gek :)

Ik heb ook een Zoom 3030 gehad.Best leuk dingetje ja..ah heb eigelijk best wat multi effecten gehad moet ik zeggen :$
Maar wil toch altijd wat anders... :D :P

JER00N
10 november 2005, 17:33
Een DOD Supra Distortion (FX55C). Tot nu toe ook m'n enige :P Volgende wordt waarschijnlijk zelfbouw, een MXR Distortion+-achtige met extra opties :)

Dirk_Hendrik
10 november 2005, 18:56
DOD FX55B supra distortion
Zoals ik ook al aan enkelen op de pedalendag vertelde, Cadeautje van m'n ouders voor m'n 16e verjaardag...... en 'n spijt dat ze hadden http://www.nvnews.net/vbulletin/images/smilies/super.gif :D

Update daarop is dat ik dat ding rond '94 verpatst heb daar ik toch een multieffect had en dus geen pedalen meer nodig had (die periode heeft ook precies 2 maanden geduurd :wink:) . Ik heb er een week of twee geleden weer ééntje ge-ebayed en ben erg benieuwd hoe hij eigenlijk klinkt. (betere gitaren, betere versterker, betere gitarist.... :oops: )

:-D lekker jezelluf quoten.

Dat ding is dus net binnen..... Inprikken en....... Wat een ongelofelijk Kutgeluid! :o :o
Soort van mix tussen een overdrive en een fuzz. Teveel fuzz voor de overdrive en te weinig overdrive voor de fuzz. Absoluut in één woord... een blijvertje. Voor sentimentele redenen dus. Anders zou ik em aanzienlijk sneller lozen dan ik met de vorige heb gedaan. :D

A3
10 november 2005, 21:04
een russische big muff, legergroen en later door mij overschilderd met marignale logos (bad religion, biohazard, een weedblad), heb hem nog steeds, maar is al een jaar of 8 kapot

Mitch
10 november 2005, 23:00
Dat ding is dus net binnen..... Inprikken en....... Wat een ongelofelijk Kutgeluid! :o :o


:D Net zoiets als dat je op veel latere leeftijd naar een TV-serie uit je jeugd kijkt en dan pas ziet hoe slecht het verhaal was, hoe amateuristisch het decor was etc. Geweldig !

Bouke
11 november 2005, 10:51
Mijne was een Boss OD-1 die ik kocht voor bij m'n Marshall Lead 12 http://www.nvnews.net/vbulletin/images/smilies/super.gif

Beide heb ik nog steeds. De OD-1 staat nog af en toe op m'n board (zie verouderde foto).
http://members.home.nl/boukejanssen/pb_02.jpg

Daar zit nu meestal een GE7 die ik als boost gebruik. De Marshall Lead12 staat al ljaren onder mijn bureau te wachten tot mijn zoontje(s) hem af kan raggen :D Laatst nog op gespeeld, best oke voor zo'n klein ding...

Pat85
11 november 2005, 11:18
redelijk standaard, een Boss DS-1
gebruik em nog steeds. Niks mis mee op een goede amp :)

Nielsje
11 november 2005, 11:46
(ts achtig volgens mij)


Pssst!
Volledige TS808 clone en nog TB ook :wink:

na even nadenken: die dingen waren volgens mij NIET tb.. de mijne zoog nogal wat tone.
kon ook niet anders, volgens mij waren er toen al helemaal geen 3pdt's te krijgen, en toch wel een led.. en ga nu niet zeuren over een millenium bypass ofzo...

maar dat doet me denken aan m'n potentiele fuzz project, dat waren wel vette behuizingen! gietijzer, mooie glimmende plaat erop, drie chickenheads.

SPAM: iemand nog zo'n ding liggen? defect geen bezwaar, optisch moet ie goed zijn SPAM

Dirk_Hendrik
11 november 2005, 12:36
na even nadenken: die dingen waren volgens mij NIET tb.. de mijne zoog nogal wat tone.
kon ook niet anders, volgens mij waren er toen al helemaal geen 3pdt's te krijgen, en toch wel een led.. en ga nu niet zeuren over een millenium bypass ofzo...


Jammer :wink:
Millennium bypass variant indeed. Ik heb een paar manden geleden zo'n ding een keeley style baked mod gegeven