PDA

View Full Version : noten aanhouden?



vhbram
6 november 2005, 20:55
Hey,

Ben op zoek naar pedaal dat je noten aanhoudt, ik dacht dat er meestal compressor/sustainer worden gebruikt, maar wat is nu het beste materiaal?

harrie-beton
6 november 2005, 21:09
ik heb ook jaren gezocht en meestal compressors gebruikt met mijn strat. Een compressor flink open staat maakt je geluid ook een beetje doods en dat is jammer.

Toen ik een betere gitaar kreeg in 1995 had ik zoveel betere sustain en toon dat ik de compressors niet meer gebruikte.

Nu gebruik ik compressor/limiters (in mijn podxt) om even het topje van de noot af te vlakken. Lekker voor een funky slag.
Met het bandje speel ik heel soms met een e-bow. Dan heb je op 1 snaar een oneindige sustain.

fullorder
6 november 2005, 21:27
en dan heb je ook nog van die units (ik weet hoe ze heten) die ingebouwd worden bij de brug (geloof ik) en net als de ebow een magnetisch veldje creeren rondom de snaar. hoe dan ook met het ebow-principe kun je coole dingen doen! overigens is een lichte compressie (en wat delay) ook heel erg fijn als je een ebow gebruikt, dus die compressor zou ik sowieso voor gaan.

ijff
6 november 2005, 22:01
Fernandes Sustainer...

Mitch
7 november 2005, 00:12
Het hangt er vanaf of je ook ontzettend veel sustain wil op een clean geluid of dat het al o een beetje gain mag. In het eerste geval kun je niet om een ebow heen of inderdaad een Fernandes gitaar met het susatainer element. Werkt super.
Als je toch al met drive speelt en je wilt een comp die niet te veel je geluid aantast maar toch goeie sustain levert: Barber Tone Press. Half clean boost, half compressor en een knop om tussen die twee te mengen. Ideaal !

Fouter81
11 november 2005, 17:13
http://projectguitar.ibforums.com/index.php?showtopic=16984

Fouter81
11 november 2005, 17:14
http://projectguitar.ibforums.com/index.php?showtopic=16984

Izegrim
12 november 2005, 03:55
Met het bandje speel ik heel soms met een e-bow. Dan heb je op 1 snaar een oneindige sustain.

Theoretisch is dat onmogelijk omdat de batterijen toch een keer opraken of heb jij een knijpkat-versie? :-D

(flauw he?)

jpb
12 november 2005, 09:07
Hey,

Ben op zoek naar pedaal dat je noten aanhoudt, ik dacht dat er meestal compressor/sustainer worden gebruikt, maar wat is nu het beste materiaal?
Er bestaat geen pedaal dat noten aanhoudt. Wanneer je een compressor voluit zet, is dat lang niet voldoende; is meer voor nodig (drive uit ander pedaal en/of amp en/of gitaar en/of pick-attack en dan nog is dat geen garantie ). Toen ik jaren ggeleden een keer een compressor testte voor de sustain a la Santana, was is teleurgesteld; hoorde nauwelijks verschil...

duckman
12 november 2005, 11:42
Boss had een distortion feedbacker (DF-2) en Line 6 heeft nu Dr Disto, beide hebben de mogelijkheid om een toon aan te houden.
De Boss alleen een feedback emulatie ( die ik persoonlijk erg ruk vind, maar goed wellicht wil jij hem eens testen als je hem 2de hands tegen komt).

Hier de link voor de kine 6
http://line6.com/tonecore/drdistorto.html

mazzel,
arjan