PDA

View Full Version : Niewe Haar strat binnen



LordRiffenstein
6 november 2005, 18:50
Eind augustus mezelf getrakteerd op een nieuwe gitaar. Omdat ik nog steeds ZEER tevreden ben met mijn Haar tele, wou ik me een strat laten bouwen. Na ongeveer 2.5maand wachten was het dan zo ver, de strat is klaar.

Specificaties voor de gitaar:

Swamp ash body in see-through blonde
Maple neck, non-lacquered met 6105 frets
Sperzel locking tuners
Haar vintage trem
Suhr SSH pickups (V60LPs met chrome covered SSV)
Pearloid pickguard en witte knoppen
Standard controls met 1ste tone voor neck/middle, 2de tone voor bridge en push/pull voor de humbucker

Gisteren omstreeks de middag opgehaald en een uurtje getest bij Erik. De neck is echt te gek, SUPER comfortabel en de feel is perfect. Ik heb zelden moeite om me aan te passen aan verschillende neck profielen maar deze zat als gegoten in mijn hand. Een uurtje spelen met 2 pedaaltjes en een Bruno Cowtipper en de verschillende sounds zijn waanzinnig. De Suhr pickups zijn gewoon super, erg vet klinken ze. De SSV is niet high output en ik zocht dus ook meer een vintage sound dat doet die prima. Gesplit klinkt hij raar genoeg net als een echte single coil, niet dat dunne zoals bij de meeste humbuckers die je split.

Gisteren ook gelijk mee gaan optreden. Mijn collega´s in de band kwamen superlatieven te kort :-D Heb ongeveer 2/3 met de strat gespeeld en ze inspireerde me. De gitaar is behoorlijk licht en een plezier om live te gebruiken. De sound met mijn eigen setup is gewoon subliem en compleet wat ik hoopte te krijgen, goeie single coil sounds en vette humbucker yumyum :razz:


http://lordriffenstein.netfirms.com/images/Haar2/FullFront.jpg

http://lordriffenstein.netfirms.com/images/Haar2/BodyFront.jpg

http://lordriffenstein.netfirms.com/images/Haar2/NeckFront.jpg

http://lordriffenstein.netfirms.com/images/Haar2/FullBack.jpg

http://lordriffenstein.netfirms.com/images/Haar2/BodyBack.jpg

http://lordriffenstein.netfirms.com/images/Haar2/NeckBack.jpg

Ganjaman
6 november 2005, 18:58
1 woord: geil :D

rhcp_schipper
6 november 2005, 19:00
wat een super lijp gitaartje!

Ik zal zlefr een ding veranderen, en dat is een andere slagplaat erop doen, maar dat is gewoon persoonlijk! :-D .

En wat voor element is die neck pu? Wat voor een soort?

Maar verder echt een heel erg super lijp ding. (ook echt een super vette kleur)

Lock en Load
6 november 2005, 19:00
Wat een dijk van een strat! Ziet er ERG goed uit :o Mooie neck ook. Gefeliciflapstaart!

Jeanken
6 november 2005, 19:20
Man, ik wil er ook één, of meteen een Strat en een Tele en een...
Echt, gefeliciteerd! :o

nopster
6 november 2005, 19:24
Mooie hals!
Veel plezier ermee, maar dat is blijkbaar geen probleem tot nog toe.
:)

Riffcrusher
6 november 2005, 19:28
MOOI !!!!!

Veel plezier, LordRiff... Al hoef ik je dat niet te zeggen, hé ?

Cheers !
Jo D.

Jimi Hendrix
6 november 2005, 19:50
It suhr ( :cool: ) looks nice!!
gefeliciteerd.

Raytheman
6 november 2005, 20:04
Hele mooie gitaar! Heeft hij een losse toets in hetzelfde hout? De afstelbout voor de halspen zit dus onder de slagplaat..
Prachtig stuk vakwerk!

Anders_Destium
6 november 2005, 20:24
Prachtig, gefeliciteerd :)

Superhero
6 november 2005, 20:27
Gefeliciteerd ermee, hij zal vast heel goed zijn. Maar ik zelf vind het een gedrocht.. maar wie ben ik he? :-D

Rewind
6 november 2005, 20:54
:o

Gefeliciteerd man!! wat een droomgitaar!

Orpheo
6 november 2005, 21:28
poeh! mooi gitaartje! vooral die hals vind ik prachtig. echt prachtig.

Negative K3 fan
6 november 2005, 21:33
superlijpe gitaar yoeri en wat een mooi stuk esdoorn voor de nek... daamnnn!!11

vinni
6 november 2005, 21:50
Vermoeiend.....posten op meerdere boards.... :-D

(Yoeri begrijpt het wel!)


Vinni

ieme
6 november 2005, 22:34
Mooi yoeri! Kwam jij nou eind januari ook naar Almere? of was er een rackmeeting binnenkort? dan zou ik hem graag eens testen!
Ik denk er ook over om nog een aantal instrumenten door erik te laten bouwen...

Groet,
ieme

Mitch
6 november 2005, 23:04
Heel fraai en mooie specs ook ! Goede keuzes !

Voor een gitaar die er verder zo supernetjes uitziet vind ik de nickel cover van de humbucker wel erg dissonant t.o.v. de andere pickups, beetje jammer.

Robbert
6 november 2005, 23:16
Mooi hout om te zien zeg!

vulvasonic
6 november 2005, 23:30
Schitterend!
Maar waarom geen Graphtech topkam en eventueel zadels? In combinatie met de locking machineheads zou je daarmee een minder snel ontstemmend tremologebruik kunnen bewerkstelligen. Dat is het weinige wat IK er aan zou veranderen.
En ik zou er een andere slagplaat opzetten, maar dat is, zoals reeds gezegd, een kwestie van smaak.

Mooi ding iig en veel plezier ermee! :)

LordRiffenstein
7 november 2005, 07:58
Hey, bedankt voor de leuke reacties!!!

Paar antwoorden op de vraagjes:

-de single coils zijn Suhr V60LP pickups, klinken super

- de toets is inderdaad los maar dat kan de pret niet drukken :-D

- ik heb expliciet gekozen voor humbucker met cover om het lichte palet te doorbreken, anders had je witte pickups op een witte pickguard op een 'witte' gitaar met maple hals, toch net iets te maagdelijk :razz:

- heb ook aan graptech gedacht maar eerst zo proberen en momenteel is de trem niet afgesteld voor trem gebruik maar dat komt nog.

- 29 januari zal ik er helaas niet bij zijn Ieme

groovyB3
7 november 2005, 20:09
Aiii mooi ding man!! *kwijl*



Alleen vind ik ook die slagplaat wel een beetje jammer.

Paf in de brug is trouwens zeer fijn op Strats. Heb er zelf ook een in m'n Jap Strat. Goeie keus!

Izegrim
7 november 2005, 20:28
Heeeeeel erg mooi hoor! Maar ik ben ook van mening dat de chromen cover een beetje uit de toon valt. Maar verder vind ik hem ontzettend mooi. :)

Neals
7 november 2005, 21:53
Die PuP cover vind ik dus ook niets.

Verder wel een erg mooie gitaar, het is eigenlijk net het soort strat waar ik zelf liever een element op SC formaat in de brug had gezien, of een hotrail ofzo.

Het is een beauty van een strat, maar laat hem dat dan ook uitstralen.

Nrrrk
7 november 2005, 22:08
Mooi ding man! geweldig zo'n hals en doorzichtige lak (mooie kleur!).

LordRiffenstein
7 november 2005, 22:12
Hehe, toch wel leuke reacties en net wat ik verwacht had. Over smaak valt nu eenmaal niet te twisten en aangezien dit MIJN gitaar is :razz: Voor mij is het inderdaad een beauty van een strat zoals hij nu is.

*mav11*
7 november 2005, 22:21
wow, prachtgitaar :o :o :o

alleen, die humbucker, beetje vreemd, maar ik vind het eigenlijk wel niet mis.

Veel plezier ermee!!! :)

duckman
7 november 2005, 22:40
zo he, da's inderdaad een mooie strat :cool:

en , kon je bij Erik vertrekken zonder NOG iets te kopen.


mazzel,
Arjan

Daniël_san
7 november 2005, 22:50
Coele strat! :)

LordRiffenstein
8 november 2005, 00:18
zo he, da's inderdaad een mooie strat :cool:

en , kon je bij Erik vertrekken zonder NOG iets te kopen.


mazzel,
Arjan

Euh, nee, nog wat lampies gekocht :D

fred dons
8 november 2005, 07:04
ik spreek erik alleen nog maar telefonisch (ik kan ook niet bij hem langs gaan zonder iets te kopen :lol: )

srv-man
8 november 2005, 10:45
Hey Yoeri,

Nogmaals gefeliciteerd, ze is een beauty! Ik vind die chromen cover juist wel wat hebben.
Het enige dat ik jammer vind aan de Haar strats is dat ze dezelfde (lompe) hals/body verbinding hebben als de Fenders. Persoonlijk houd ik meer van de oplossingen van Anderson e.c. , maar misschien kan Erik dat ook zo uitvoeren?

Wat ik me nog afvroeg: in het verleden heb je wel eens geschreven dat je een MM Luke als volgende strat in het vizier had. Is natuurlijk een heel andere gitaar, maar waarom heb je uiteindelijk voor de Haar gekozen?

ieme
8 november 2005, 10:49
ik vind die chrome cover ook erg mooi. Ik heb op mn haar strat witte slagplaat en witte pu covers en dan die zwarte humbucker... vind ik ook erg mooi, maar deze chrome cover heeft iets classy!

LordRiffenstein
8 november 2005, 11:01
Hey Yoeri,

Nogmaals gefeliciteerd, ze is een beauty! Ik vind die chromen cover juist wel wat hebben.
Het enige dat ik jammer vind aan de Haar strats is dat ze dezelfde (lompe) hals/body verbinding hebben als de Fenders. Persoonlijk houd ik meer van de oplossingen van Anderson e.c. , maar misschien kan Erik dat ook zo uitvoeren?

Wat ik me nog afvroeg: in het verleden heb je wel eens geschreven dat je een MM Luke als volgende strat in het vizier had. Is natuurlijk een heel andere gitaar, maar waarom heb je uiteindelijk voor de Haar gekozen?

Theo,

bedankt, de hals/body verbinding is inderdaad echt Fender maar Erik kan het zeker anders doen als je dat wil. De MM Luke was inderdaad een tijdje in het vizier maar er waren toch wel wat dingen die ik liever anders had als bv de body (kleiner dan een strat en je kent mij :-D ) en de plastiekerige paintjob, wou een splitbare humbucker en toch iets meer vintage feel in de single coils (alhoewel de EMGs op de Luke erg goed zijn).

Yoeri

gtrboy01
8 november 2005, 11:37
ziet er goed uit zo een haar strat.

Hoe is de prijs/ kwaliteit vergelijk met een usa strat bijv of tyler/ anderson?

dejohan
8 november 2005, 14:31
Prachtige nek. Is dat een speciaal soort maple?

ieme
8 november 2005, 14:31
Prachtige nek. Is dat een speciaal soort maple?

birdseye maple

telecastermaster
8 november 2005, 15:01
Mooie gitaar, hoor. Alleen.......die chrome pu-cover. :-? En het is natuurlijk geen Tele. :wink:

ieme
8 november 2005, 15:18
zijn wel veel mensen die over je PU cover vallen heh yoeri? Gelukkig een kwestie van smaak! zou je eens een soundfiletje kunnen bakken?

LordRiffenstein
8 november 2005, 16:07
Mooie gitaar, hoor. Alleen.......die chrome pu-cover. :-? En het is natuurlijk geen Tele. :wink:

Tja, ik had al 2 teles :cool:

dejohan
8 november 2005, 16:38
Prachtige nek. Is dat een speciaal soort maple?

birdseye maple

Hm, het lijkt zo anders dan de birdseye die ik ken. Maar ik zal me wel vergissen.

glacius
8 november 2005, 17:42
whahaaa nu weet ik ook waarom je het geld kon gebruiken ;)

nice halsje !! ik had er persoonlijk een rosewood toets op gewild , maarja dat is natuurlijk persoonlijk ..

LordRiffenstein
8 november 2005, 17:52
ziet er goed uit zo een haar strat.

Hoe is de prijs/ kwaliteit vergelijk met een usa strat bijv of tyler/ anderson?

Wel, deze gitaar kostte me 1350 euro zonder koffer en je krijgt daarvoor Fender CS kwaliteit, misschien zelfs beter. Heb toevallig zondag een CS Strat in mijn handen gehad en wat afwerking betreft kwam deze niet eens in de buurt van de Haar. Ik heb vorig jaar 2 Haar strats vergeleken met een Suhr en de Suhr is nog iets beter maar kost ook 1000euro meer en het verschil wordt alsmaar kleiner, Erik wordt steeds beter in het bouwen. Tyler is voor mij nog een stapje hoger en misschien wel de ultieme strat.

vulvasonic
8 november 2005, 18:20
ziet er goed uit zo een haar strat.

Hoe is de prijs/ kwaliteit vergelijk met een usa strat bijv of tyler/ anderson?

Wel, deze gitaar kostte me 1350 euro zonder koffer en je krijgt daarvoor Fender CS kwaliteit, misschien zelfs beter. Heb toevallig zondag een CS Strat in mijn handen gehad en wat afwerking betreft kwam deze niet eens in de buurt van de Haar. Ik heb vorig jaar 2 Haar strats vergeleken met een Suhr en de Suhr is nog iets beter maar kost ook 1000euro meer en het verschil wordt alsmaar kleiner, Erik wordt steeds beter in het bouwen. Tyler is voor mij nog een stapje hoger en misschien wel de ultieme strat.

Da's niet duur.

Ennuuh...., ik vind die PU cover WEL mooi! (alsof dat iemand kan boeien :razz: )

Stratman70
8 november 2005, 20:31
Zeer mooie gitaar, maar ik ben zelf niet zo'n liefhebber van dat soort halzen. Geef mij maar gewoon een "zonder poespas" hals.

evilpompie
8 november 2005, 23:47
Ziet er erg dope uit dat ding.

marc_o
18 november 2005, 14:56
Bump!
heel dit topic over het hoofd gezien, hoe is dat mogelijk??? Oh ja, ik heb een baby :D

Erg mooie gitaar Youri, prima keuze en een leuke "eigen touch" juist, die humbucker. Ben benieuwd naar de gesplitte klank. Haar is echt niet duur als ik het zo eens lees.

pietvanbuiten
21 november 2005, 21:08
hele coole strat boy, daar kun je wel mee voor de dag komen, naar eigen specs gebouwd, dus altijd goed!! veel succes ermee! :D

BartL
20 augustus 2007, 14:01
Toch even het topic van deze prachtige strat bumpen:

Waarom mag hij weg? :)

heavy-metal-thunder
20 augustus 2007, 18:28
Toch even het topic van deze prachtige strat bumpen:

Waarom mag hij weg? :)

GAS-aanval, wellicht?? Hoe zijn we zelf?

BartL
20 augustus 2007, 20:08
Ikzelf krijg verschrikkelijk veel gas als ik naar zijn strat kijk :)

heavy-metal-thunder
20 augustus 2007, 23:05
jep, me to. "Helaas" gisteren een Tokai strat gekocht.

Heb trouwens al gas als ik naar jouw sig kijk, zo'n Sonic distortion...

BartL
21 augustus 2007, 00:08
Jaja...ik ga die komende week eens op mijn eigen amp uitproberen. Misschien dat hij toch gaat blijven. Op de amp tijdens mijn repetitie vond ik het niet echt lekker klinken. (Speelde over een Marshall rack met 1922 cab) Ben benieuwd hoe 'ie het op de Delta Blues doet.

LordRiffenstein
21 augustus 2007, 07:41
Toch even het topic van deze prachtige strat bumpen:

Waarom mag hij weg? :)

GEEN GAS-aanval maar wel vanwege deze 2 dames:

http://forum.racksrock.com/userpix/3_IMG_0213_2.jpg

http://forum.racksrock.com/userpix/3_IMG_0216_1.jpg

heavy-metal-thunder
21 augustus 2007, 12:34
GEEN GAS-aanval maar wel vanwege deze 2 dames:

http://forum.racksrock.com/userpix/3_IMG_0213_2.jpg

http://forum.racksrock.com/userpix/3_IMG_0216_1.jpg

het zal wel aan mij liggen, maar mijn boterhammetjes hadden de spontane neiging om vanuit mijn maag terug in mijn brooddoosje te springen. Neen, dit vind ik écht niet mooi. Maar smaken en kleuren verschillen. En als ze goed klinken, spelen... bij de Gamma zijn de Boss-paints in reclame :-)

heavy-metal-thunder
21 augustus 2007, 12:36
Jaja...ik ga die komende week eens op mijn eigen amp uitproberen. Misschien dat hij toch gaat blijven. Op de amp tijdens mijn repetitie vond ik het niet echt lekker klinken. (Speelde over een Marshall rack met 1922 cab) Ben benieuwd hoe 'ie het op de Delta Blues doet.

Op een Delta blues wordt het helemaal shit. Ik ken geen enkel pedaal dat daar goed op gaat. Verkopen dat ding :-)

JorikDekkers
21 augustus 2007, 12:52
Ik blijf me er telkens over verbazen hoe lelijk de headstock van zo'n tyler is...

LordRiffenstein
21 augustus 2007, 14:55
het zal wel aan mij liggen, maar mijn boterhammetjes hadden de spontane neiging om vanuit mijn maag terug in mijn brooddoosje te springen. Neen, dit vind ik écht niet mooi. Maar smaken en kleuren verschillen. En als ze goed klinken, spelen... bij de Gamma zijn de Boss-paints in reclame :-)

LOOOOOOOOL

LordRiffenstein
21 augustus 2007, 14:56
Ik blijf me er telkens over verbazen hoe lelijk de headstock van zo'n tyler is...

Ik blijf me er over verbazen hoe conservatief gitaristen zijn :D Maar, die headstock, die zie je niet als je speelt :stop:

Kim Wilson
21 augustus 2007, 14:59
Ik blijf me er over verbazen hoe conservatief gitaristen zijn :D Maar, die headstock, die zie je niet als je speelt :stop:
Mwoah, dat vind ik een beetje een non-argument. Als ik in de auto zit, zie ik hem ook niet, maar toch rij ik... Nee wacht, verkeerd voorbeeld. :chicken:

Chris Winsemius
21 augustus 2007, 15:02
Mwoah, dat vind ik een beetje een non-argument. Als ik in de auto zit, zie ik hem ook niet, maar toch rij ik... Nee wacht, verkeerd voorbeeld. :chicken:

Wat? Nu ook al Opel-headstocks? :confused:

marc_o
21 augustus 2007, 15:08
Ik blijf me er over verbazen hoe conservatief gitaristen zijn :D Maar, die headstock, die zie je niet als je speelt :stop:


Ik zie mijn vrouw ook nooit als ik sex heb, maar daarom wil ik nog wel dat ze er leuk uitziet als ik er boodschappen mee ga doen...hehehehehehehehehhe


(schatje, het is maar om leuk te doen, dat snap je wel he?....toch?...ha....ha....ha?)

schizo910
21 augustus 2007, 15:11
Grappig, jou vrouw zei precies hetzelfde over jou toen ze gisteren bij me was!

q-elvis-p
21 augustus 2007, 15:16
wow... mooi hoor!!! ahw wat een traktatie... leuk om het zo te verwoorden ga ik ook doen:P

marc_o
21 augustus 2007, 15:16
Grappig, jou vrouw zei precies hetzelfde over jou toen ze gisteren bij me was!


Niet waar, dat was eergisteren....!!!

Martijnisdenaam
21 augustus 2007, 15:19
Niet waar, dat was eergisteren....!!!
Dat kan niet, want toen was ze bij mij.

(of mag je dat soort grapjes nog niet maken als je nog maar 10 posts hebt?)

LordRiffenstein
21 augustus 2007, 15:24
Ik zie mijn vrouw ook nooit als ik sex heb, maar daarom wil ik nog wel dat ze er leuk uitziet als ik er boodschappen mee ga doen...hehehehehehehehehhe

Weet je maitresse dat je met je vrouw gaat shoppen? :D

marc_o
21 augustus 2007, 15:24
Dat kan niet, want toen was ze bij mij.


Oh god, een grappige nieuweling...

marc_o
21 augustus 2007, 15:26
Weet je maitresse dat je met je vrouw gaat shoppen? :D


Nee! dan wil ze ook...

Martijnisdenaam
21 augustus 2007, 15:26
Oh god, een grappige nieuweling...
Tenminste dus nog eentje die om m'n tweedehandse grapje kan lachen

marc_o
21 augustus 2007, 15:38
En ook nog snel z'n post aanpast.....

future2future
21 augustus 2007, 15:40
Die tylers blijven toch zo vet! Vooral de BW, maar de artic vind ik ook zeker niet slecht

JorikDekkers
21 augustus 2007, 15:41
Ik blijf me er over verbazen hoe conservatief gitaristen zijn :D Maar, die headstock, die zie je niet als je speelt :stop:

nou eentje van dat formaat zie ik ook wel als ik speel, geen probleem :D
maar als je zo'n gitaar hebt kan je vast ook blind spelen, hoef je niet eens die richting uit te kijken ook...

marc_o
21 augustus 2007, 15:45
maar ontopic: Zonde dat de Haar alweer moet vertrekken Youri, is toch niks mis mee, zou je denken...wat scheelt het nou feitelijk van die Tylers (op het uiterlijk na)

heavy-metal-thunder
21 augustus 2007, 16:16
Wat? Nu ook al Opel-headstocks? :confused:

jep, met 4-traps-automaat!!! en open dak!

Kim Wilson
21 augustus 2007, 16:20
jep, met 4-traps-automaat!!! en open dak!
En trekhaak, plakplaatjes op de ramen voor de kids en attachable woonruimte.

bass blom
21 augustus 2007, 16:26
eindelijk een instrument, de naam opel raket waardig :D

LordRiffenstein
21 augustus 2007, 17:01
maar ontopic: Zonde dat de Haar alweer moet vertrekken Youri, is toch niks mis mee, zou je denken...wat scheelt het nou feitelijk van die Tylers (op het uiterlijk na)

Damn, zit er toch nog een ontopic post tussen :confused:

Met de Haar is er ABSOLUUT niets mis mee maar tenzij ik ze voor altijd in de koffer stop, staat ze hier letterlijk stof te verzamelen en dan heb ik liever dat er iemand plezier aan heeft.

Tja, het is vooral een gevoelsding, de afwerking van de Tylers is ook weer net iets beter, hoewel VD Haar gewoon top aflevert maar het zit hem in de details. De Tyler 59-shape neck is wat me eerst opviel bij deze gitaren en die zit me werkelijk als gegoten, de feel is gewoon AF. Verder hebben ze een algemene feel die bij mij sinds mijn eerste test is blijven hangen. Ook de sound van de Tylers is weer net dat beetje meer en beter. Het is allemaal een beetje detail dit, prutsje hier, mierenneuk ginder maar het totaal pakket maakt dat de Tylers voor mij gewoon het van het zijn.

Toen ik mijn eerste Tyler 4 jaar geleden bespeelde had ik zo iets van 'Neu, dit kan niet, deze gitaar is echt een speciale' maar heb er ondertussen een 10tal getest en ze hebben het allemaal voor mij. Het zijn ook de enige gitaren uit de hogere prijsklasse die ik de meerprijs tov een Haar ook waard vind. Heb zoveel topklasse al getest en het zijn allemaal goeie gitaren maar als je dan vergelijkt met wat Erik doet en voor welke prijs, tja, dan is de beslissing snel genomen.

schizo910
21 augustus 2007, 17:58
Dat kan niet, want toen was ze bij mij.

(of mag je dat soort grapjes nog niet maken als je nog maar 10 posts hebt?)

Ik maak helegaar geen grapjes! EN jij jokt, want eergisteren lag ze ook al tussen mij en mijn vrouw in. Die nieuwe baan van Odijk.... tsja... Ik vind het niet erg dat hij het zo druk heeft...

En ach, Marc, wie voor je werkt is je slaaf, toch?

marc_o
21 augustus 2007, 20:11
Ik maak helegaar geen grapjes! EN jij jokt, want eergisteren lag ze ook al tussen mij en mijn vrouw in. Die nieuwe baan van Odijk.... tsja... Ik vind het niet erg dat hij het zo druk heeft...

En ach, Marc, wie voor je werkt is je slaaf, toch?


Wil je d'r wel weer eens uitspoelen voordat ze terug naar huis komt? En komt Monique dan gelijk mee?

marc_o
21 augustus 2007, 20:14
Damn, zit er toch nog een ontopic post tussen :confused:

Met de Haar is er ABSOLUUT niets mis mee maar tenzij ik ze voor altijd in de koffer stop, staat ze hier letterlijk stof te verzamelen en dan heb ik liever dat er iemand plezier aan heeft.

Tja, het is vooral een gevoelsding, de afwerking van de Tylers is ook weer net iets beter, hoewel VD Haar gewoon top aflevert maar het zit hem in de details. De Tyler 59-shape neck is wat me eerst opviel bij deze gitaren en die zit me werkelijk als gegoten, de feel is gewoon AF. Verder hebben ze een algemene feel die bij mij sinds mijn eerste test is blijven hangen. Ook de sound van de Tylers is weer net dat beetje meer en beter. Het is allemaal een beetje detail dit, prutsje hier, mierenneuk ginder maar het totaal pakket maakt dat de Tylers voor mij gewoon het van het zijn.

Toen ik mijn eerste Tyler 4 jaar geleden bespeelde had ik zo iets van 'Neu, dit kan niet, deze gitaar is echt een speciale' maar heb er ondertussen een 10tal getest en ze hebben het allemaal voor mij. Het zijn ook de enige gitaren uit de hogere prijsklasse die ik de meerprijs tov een Haar ook waard vind. Heb zoveel topklasse al getest en het zijn allemaal goeie gitaren maar als je dan vergelijkt met wat Erik doet en voor welke prijs, tja, dan is de beslissing snel genomen.


Het zit 'm vaak in de kleine dingen en als dat het voor jou, of wie dan ook doet, dan is dat meer dan okay en je geld waard, althans, zo denk ik erover. Ik kan ze qua uiterlijk niet mooier vonden dan je Haar-strat, maar voila, dat is ook niet belangrijk. Je bent wel helemaal into de Humbucker tegenwoordig, zie ik.
Je Tele nog verkocht in de tussentijd trouwens?

bass blom
21 augustus 2007, 20:24
hoe krijg je die foto's zo beroerd?
(op gitaarmarkt)

schizo910
21 augustus 2007, 21:51
Wil je d'r wel weer eens uitspoelen voordat ze terug naar huis komt? En komt Monique dan gelijk mee?

check en dubbel check...

zeppo
22 augustus 2007, 00:52
hoe krijg je die foto's zo beroerd?
(op gitaarmarkt)
Dat heet dithering als ik me niet vergis.
Krijg (kreeg) vroeger vaak bij overzetten van JPG naar GIF

schizo910
22 augustus 2007, 08:54
Dat heet dithering als ik me niet vergis.
Krijg (kreeg) vroeger vaak bij overzetten van JPG naar GIF

Klopt, dan is de instellng die het aantal kleuren bepaalt voor de gif te laag.

LordRiffenstein
22 augustus 2007, 10:15
hoe krijg je die foto's zo beroerd?
(op gitaarmarkt)

Mmm ik had enkel GIFs en de foto's na de upload niet bekeken. Ach, gitaar is bijna verkocht.

YannickH
22 augustus 2007, 12:20
is heel mooie strat :) hoeveel kosten zon haar gitaren?