PDA

View Full Version : wat is het verchil tussen een valvestate8100 100v en jcm9



arunherd@hotmail.com
6 november 2005, 17:46
ik ben van plan een 2e hands marshall aan te schaffen, nu is mijn oog gevallen op een valvestate 8100 100v en een jcm900, allebij met top en buikkast. wat is nu precies het verschil tussen deze jongens, wie kan mij advies geven!!!

groeten

a. runherd

AART
6 november 2005, 17:48
de valvestate moet je iig NIET nemen, dit is namelijk een buizenimitator, de JCM 900 is wel een goede keus, al helemaal al het de SL-X of Mark III is, de zogenaamde Hi Gain Master Volume.

Mijn advies: JCM 900, lekker volledig buizen met lekkere scheur voor zware rock.

arunherd@hotmail.com
6 november 2005, 18:56
oke, bedankt voor de informatie, dan ga ik voor de jcm

tanx

Baker
6 november 2005, 19:03
zucht, daar gaan we weer.......

arunherd@hotmail.com
6 november 2005, 20:09
kun je me geen betere informatie geven dan te zuchten, daar word ik niet wijzer van!!!!

gerrekat
6 november 2005, 21:28
Als ik hele eerlijk ben vind ik de V100 een hele lekkere bak, zeker voor het wat zwaardere werk. Ok het is gene buizentop (en de JCM wel) maar ze zij destijds (begin 90ér jaren) veel gebruikt door heavy groepen als OBITUARY, SEPULTURA, DEATH etc...dus zo slecht zullen ze niet wezen.

JCM900's heb ik het nooit zo op gehad, hooguit AC/DC crunch (OK de SL-X is een ander verhaal) krijg je eruit en slechte clean, zelfde als de 800's eigenlijk (heb ik er ook 2 van gehad) alleen klonken die nog iets organischer en reageren beter op boostpedaaltjes.

Geronimo
6 november 2005, 21:42
Als ik hele eerlijk ben vind ik de V100 een hele lekkere bak, zeker voor het wat zwaardere werk. Ok het is gene buizentop (en de JCM wel) maar ze zij destijds (begin 90ér jaren) veel gebruikt door heavy groepen als OBITUARY, SEPULTURA, DEATH etc...dus zo slecht zullen ze niet wezen.

JCM900's heb ik het nooit zo op gehad, hooguit AC/DC crunch (OK de SL-X is een ander verhaal) krijg je eruit en slechte clean, zelfde als de 800's eigenlijk (heb ik er ook 2 van gehad) alleen klonken die nog iets organischer en reageren beter op boostpedaaltjes.

Mee eens. Die valvestates kunnen erg evil klinken. Jcm 900 is het naar mijn idee ook nét niet. (ligt er natuurlijk ook aan wat voor muziek je wilt maken natuurlijk, maar voor brute deathmetal is ie toch wat te tam)

Mr.Bluesbreaker
6 november 2005, 22:31
Ik zeg het niet vaak, maar maak eens gebruik van de zoekfunctie.
De amps die je opnoemt zijn zo'n beetje de meest besproken types op het hele forum.

Neals
7 november 2005, 10:40
Als ik hele eerlijk ben vind ik de V100 een hele lekkere bak, zeker voor het wat zwaardere werk. Ok het is gene buizentop (en de JCM wel) maar ze zij destijds (begin 90ér jaren) veel gebruikt door heavy groepen als OBITUARY, SEPULTURA, DEATH etc...dus zo slecht zullen ze niet wezen.

JCM900's heb ik het nooit zo op gehad, hooguit AC/DC crunch (OK de SL-X is een ander verhaal) krijg je eruit en slechte clean, zelfde als de 800's eigenlijk (heb ik er ook 2 van gehad) alleen klonken die nog iets organischer en reageren beter op boostpedaaltjes.

Mee eens. Die valvestates kunnen erg evil klinken. Jcm 900 is het naar mijn idee ook nét niet. (ligt er natuurlijk ook aan wat voor muziek je wilt maken natuurlijk, maar voor brute deathmetal is ie toch wat te tam)

Die VS100-tjes zijn idd super voor de prijsklasse waarin ze te vinden zijn.
Moet zeggen dat ik vooral de VS2000 series een heel erg lekkere punkrock-sound vindt voortbrengen.

Moet zeggen dat je voor de echte marshall sound uitkomt op een Plexi of JCM800

Droffie
7 november 2005, 13:09
@topicstarter:
Ik heb zelf beide amps in mijn bezit gehad.
De 8100 is simpelweg de bestklinkende VS die begin jaren 90 gemaakt is.
Verwar het niet met de VS100 serie.
Er zit veel meer gain in de 8100 dat je ooit in een JCM900 zal vinden. Lees wat reviews op HC over deze amp. + voor de 8100 is het cleane kanaal die bruikbaar is.

Laat je goed informeren om welke JCM 900 het gaat. Idd de slx is de bestklinkende uit de reeks heeft ook de meeste gain.
Een JCM900 is een one trick pony als je niet gewent bent om veel met je tone en volume knoppen te spelen. De klassieke Marshall geluiden zitten wel in, je moet alleen goed zoeken... :wink:

Succes, en vlak de 8100 niet bij voorbaat uit omdat één iemand die er geen klote van snapt roept om niet voor de 8100 te gaan.
Laat je oren beslissen....

andy
7 november 2005, 13:25
Wat wil de topicstarter eigenlijk voor een muziek maken?
Misschien wil hij geen evil klinkende Valvestate.

Ik zou iig geen van beide kopen.
Maar ik vind die gitaarsound van metal bands die op Valvestate of JCM 900 spelen niet mooi. Vaak alsof er een wollen deken op de sound ligt. Geen lekkere vette dreun van een buizen amp.
Tja en de SL-X..... Het zal wel aan mij liggen, maar het is met de Sovtec tot nu toe de enige versterker waar ik helemaal niks mee kon.

Geronimo
7 november 2005, 16:35
Wat wil de topicstarter eigenlijk voor een muziek maken?
Misschien wil hij geen evil klinkende Valvestate.

Haha ja misschien ook niet. Maar beter een evil klinkende Valvestate dan een naar niks klinkende JCM 900... :D


Ik zou iig geen van beide kopen.
Maar ik vind die gitaarsound van metal bands die op Valvestate of JCM 900 spelen niet mooi. Vaak alsof er een wollen deken op de sound ligt. Geen lekkere vette dreun van een buizen amp.
Tja en de SL-X..... Het zal wel aan mij liggen, maar het is met de Sovtec tot nu toe de enige versterker waar ik helemaal niks mee kon.

Luister naar Symbolic van Death! Sorry maar dat klinkt echt niet wollig, 't klinkt wat vuig maar ja wel een uniek en zeer effectief geluid, perfect voor die muziek. Gewoon evilll dus.

Mijn eerste keus is het ook niet, ik zou ook wat anders kopen, maar als ik zou moeten kiezen kies ik voor de Valvestate.