PDA

View Full Version : Help me out!!



Shiflett
6 november 2005, 17:45
Ik heb sinds kort een 2ehands LP standard , op al mijn gitaren speel ik met.010 dikte snaren, alleen speelt de gitaar loodzwaar ivg met mn LP Custom waar ook .010. op ligt. Bends gaan zeer moeilijk en t voelt veel stijver aan. De actie is even hoog als mn Custom en er zijn geen abnormale dingen aan te merken. Toen ik de gitaar in de winkel probeerde speelde hij normaal. Als ik de standard een halve toon lager stem
Kent iemand dit probleem of weet wat ik eraan kan doen?

BassAgent
6 november 2005, 17:46
Te koud? Slechte snaren?

Helter Skelter
6 november 2005, 17:49
oude aangetaste snaren spelen stroef idd. Maar als je de actie van een LP Custom gewend bent speelt elke gitaar zwaarder

Squier4ever
6 november 2005, 17:50
niet zeuren en eraan wennen, ik speel 0.11 op een LP en dat gaat IMO makkelijk. Zijn zelfs boomers, die sowieso iets strakkere spanning hebben als normale 0.11's :wink:

BartL
6 november 2005, 17:56
niet zeuren en eraan wennen
B.S.

Ik heb hetzelfde gehad met mijn LAG RX200. Exact zoals jij het omschrijft. Ook met 010. Op mijn Fender (waarvan de snaren eigenlijk strakker zouden moeten staan) speelde ik veel beter/makkelijker.

Nogsteeds geen idee waardoor dat toen kwam.

Squier4ever
6 november 2005, 19:16
maybe eerst 0.09 setje proberen dan? of de hals oliën?
wil ook nog wel eens helpen

Orpheo
6 november 2005, 22:33
heeft bij mij ook geholpen, wat olie erop. maar de actie verhogen heeft me heel erg veel geholpen met makkelijker benden. t gaat nu zelfs iets te makkelijk :D dan maar weer 011 erop. haha