PDA

View Full Version : Mesa subway blues, ervaring?



SBloke
6 november 2005, 13:29
http://www3.sympatico.ca/jimi_d/amps_fx/mesa_blues.jpg

Dit gevalletje kwam ik in Nijmegen tegen voor 550 euro. Vond ik nog behoolijk meevallen voor een buizenbakje en hij heeft net even wat meer opties dan dat kleine fender gevalletje met alleen een volume en tone knop.
Ik hou juist wel van die eenvoudige buizenbakjes zonder teveel zooi eromheen. Lekker eerlijk, en je kunt er toch nog een effecten bak voor zetten of wat pedaaltjes.

Op Harmony central natuurlijk al even gelezen en men is over het algemeen erg tevreden, alleen schijnt hij wat te ruisen (bij sommige mensen). Als ik er weer heen ga zal ik hem zelf ook eens testen maar graag hoor ik van jullie ook wat jullie ervan vinden.


Dus, wat vinden jullie van deze? (Of anders andere buizenbakjes tot maximaal 500 euro....)

Ibanez RuleZ
6 november 2005, 15:56
mesa is sowieso wel OK, period. zutten natuurlijk minder geslaagde series tussen, maar sowieso voor dat geld best wel OK denk ik.

Harrald

ieme
6 november 2005, 16:03
ik normale prijs, geen koopje ofzo, is een leuke bluesbak, ik heb em gehad en de subway rocket, die was meer rock getuned...

SBloke
6 november 2005, 17:46
Owja, nog eventjes de muziekstijlen die ik speel (wil kunnen spelen)

Focus
Jefferson airplane
Zappa
Metallica
Led Zeppelin


Blues, jazz, rock, metal en punk....

Ik weet het, het meest ideale zou iets van een koch multitone zijn, maar zoveel geld heb ik helaas niet.

Die subway rocket ziet er trouwens ook mooi uit (liefst met zo'n bruin doek erin.. )

AART
6 november 2005, 17:54
Owja, nog eventjes de muziekstijlen die ik speel (wil kunnen spelen)

Focus
Jefferson airplane
Zappa
Metallica
Led Zeppelin


Blues, jazz, rock, metal en punk....

Ik weet het, het meest ideale zou iets van een koch multitone zijn, maar zoveel geld heb ik helaas niet.

Die subway rocket ziet er trouwens ook mooi uit (liefst met zo'n bruin doek erin.. )

zoek een studio .22 combo, die subway bleus trekt dat never nooit niet.

dan moet je scheur uit effectenbak halen en dat zuigt, de .22 heeft exact dat master of puppets geluid en een heerlijke rockoverdrive als je de gain op 0.5 zet en het volume op 10(erg zacht maar wel eindbuisoversturing).

Nocki
6 november 2005, 18:11
Ieme welke heb ik ook weer gehad? de rocket toch? of deze?

Nocki

ieme
6 november 2005, 18:36
Ieme welke heb ik ook weer gehad? de rocket toch? of deze?

Nocki

subway rocket

SBloke
6 november 2005, 19:06
Owja, nog eventjes de muziekstijlen die ik speel (wil kunnen spelen)

Focus
Jefferson airplane
Zappa
Metallica
Led Zeppelin


Blues, jazz, rock, metal en punk....

Ik weet het, het meest ideale zou iets van een koch multitone zijn, maar zoveel geld heb ik helaas niet.

Die subway rocket ziet er trouwens ook mooi uit (liefst met zo'n bruin doek erin.. )

zoek een studio .22 combo, die subway bleus trekt dat never nooit niet.

dan moet je scheur uit effectenbak halen en dat zuigt, de .22 heeft exact dat master of puppets geluid en een heerlijke rockoverdrive als je de gain op 0.5 zet en het volume op 10(erg zacht maar wel eindbuisoversturing).


en trekt die subway rocket dat dan niet?

Ik kan trouwens weinig over die .22 vinden. Allemaal verschillende plaatjes, ene met eq, ander zonder.. hoe ziet dat ding er nou uit?

AART
6 november 2005, 22:37
de subway blues trekt met moeite zware rock, en al helemaal geen metallica.

De .22 heb je in:

de .22 zonder eq
de .22 met eq
de .22+ zonder eq
de .22+ met eq

Ik zou zelf voor een van die .22+ types gaan.
liefst een met eq.

almarvk
7 november 2005, 10:39
Bij de BigOne in Zwolle heb ik 'm getest. Daar stond ie voor 500 als occasion. Klonk lekker en had echt die mooie diepe buizen/blues sound.