PDA

View Full Version : Soldano supercharger gto



GuitarMaster
6 november 2005, 12:55
De laatste tijd loop ik erg te gassen op een Soldano SLO100, die is alleen veel te duur voor mij. In het Soldano supercharger gto pedaal zit hetzelfde overdrive circuit als in de voorversterker van een SLO100. Heeft iemand ervaringen met dit pedaal? Voor zover ik weet kan ik hem nergens in Nederland testen en ik wil er graag wat meer over weten voordat ik hem eventueel zou bestellen, zeker omdat ie ruim $350 kost.

GuitarMaster
6 november 2005, 19:08
Heeft iemand misschien een andere suggestie om een Soldano-like sound na te bootsen? Tonebone Classic misschien?

harrie-beton
6 november 2005, 19:51
beetje flauw maar serieus: podxt heeft een mooie soldano simulatie

the sure thing
6 november 2005, 21:26
... ik heb ongeveer een jaar geleden een hele tijd op de Supercharger GTO van Soldano gespeeld. Dat pedaal klonk WAANZINNIG!!! Als ik die ooit 2e hands tegenkom, koop ik hem onmiddelijk. Ik heb 'm toen niet gekocht omdat ze 2e hands een Mesa V twin hadden staan en kon dus kiezen tussen EUR 700,- (soldano) of EUR 300 (Mesa) dus werd het de Mesa. Maar.... Als je het geld ervoor over hebt: ik vind het de best klinkende overstuurpedaal wat ik ooit heb gehoord. Klinkt niet retro en voor een lichte crunch vond ik 'm niet de beste, maar voor vette oversturing (zoals Steve Lukather bijvoorbeeld) wat hij echt een beest. Prachtige boventonen, mooie definitie, zeer beheersbaar. Het pedaal is alleen belachelijk groot.

GuitarMaster
7 november 2005, 16:39
En hoe zat het met de ruis? Op Harmony-central zijn er veel mensen die erover klagen, en zelfs mensen die daardoor het pedaal onbruikbaar vinden.

the sure thing
8 november 2005, 22:49
Over ruis is mij toen helemaal niets opgegevallen. Ik heb hem uitgebreid getest in Jukebox in Boekel. Het pedaal zat tussen een Haar strat (enkelspoelers!) en een Bogner Metropolis, dus ruis zou mij wel opgevallen zijn, denk ik. Dat het apparaat door ruis zelfs onbruikbaar zou zijn, geldt voor diegene waar ik op gespeeld heb, helemaal niet.