PDA

View Full Version : Flanger



robert-gitarist
6 november 2005, 13:30
Hallo,
Ik heb een vraagje.
Ik ben opzoek na een leuke flanger (denk 2de hands) voor niet al teveel geld.Nu zag ik dat de flangers van Boss 2de hands betaalbaar zijn voor mij.Maar heeft iemand ervaring met de flangers van Boss?en welke uit de serie van Boss is de beste?
Ook zag ik dat Boss een HiBand Flanger heeft.Wat is het verschil tussen de HiBand Flanger en een gewone Boss flanger?
Alvast bedankt voor de antwoorden.

P.s. als iemand ervaring heeft met de Digitech flanger of andere betaalbare merken dan hoor ik het graag!

phx
6 november 2005, 13:50
Verschil tussen hiband en de 'normale'' flanger is dat de hiband meer subtieler is. Heb ze beide gehad, de hiband is meer aan te raden. Nou ben ik zelf niet zo'n flanger man, maar wat je in ieder geval eens moet proberen is de fl9 van ibbi, die rockt echt!

robert-gitarist
6 november 2005, 13:56
Okee dan bedankt ;) :D
Haha Ibanez tsja errug mooi spul maar nu niet echt betaalbaar voor mij :( z'n FL9 is niet bepaalt goedkoop zag ik :o
maar goed misschien moet ik ff wachten tot volgende maand.Dan kan ik hem wel halen.Ben best bereid om keer een 150 euro er voor uit te trekken.Moet wel iets goeds hebben namelijk :D :P
Ik ben zelf ook niet echt een Flanger manneke maar ik gebruik het wel eens voor intro's en covers van Soulfly enzo dus vandaar ;)
In me ME50 zit er ook een maar ben er niet echt te spreken over en wil terzijner tijd wel van de ME50 af.

Quink
6 november 2005, 14:06
FL-9 is idd een lekker pedaaltje. Maarrrrr, als je op zoek bent naar een flanger die echt straaljager geluiden produceert moet je verder zoeken. De FL-9 zit veel meer in de subtiele dan in de "van-dik-hout-zaagt-men-flangers" hoek.
Een 2de hands FL-9 moet je echt wel kunnen vinden voor stukken minder dan 150 Euro.

phx
6 november 2005, 14:07
zeker weten wel, ik heb die van mij destijds gekocht voor 40 euro (vanwege missende batterijklep en speedknop kapot) maar wel een oldie uit de jaren 80.

mayniac
6 november 2005, 14:47
Line 6 Liqua-Flange!!!!!!

Ik moet 'm zelf nog uitproberen, maar dit is een superveelzijdige flanger, met zelfs through-zero flanging!
De samples op de site van line 6 (http://www.line6.com/tonecore/) zijn veelbelovend en als deze net zo goed is als de Echo Park die ik heb kan het bijna niet missen.

Quink
6 november 2005, 15:08
Line 6 Liqua-Flange!!!!!!

Ben ik ook zéér benieuwd naar.

vettavillenl
6 november 2005, 21:03
hier een korte Liqua Flange clip

http://www.vettaville.nl/vvaudionl.htm

dunnoaname
7 november 2005, 18:11
De woorden "muzikaal" en "organisch" komen bij deze soundsmples helaas niet in mij op. :(
Ik vind m eerlijk gezegd nogal blikkereg klingen. :cry:

up-guitarman
7 november 2005, 21:12
De woorden "muzikaal" en "organisch" komen bij deze soundsmples helaas niet in mij op. :(
Ik vind m eerlijk gezegd nogal blikkereg klingen. :cry:

+1

Mss Electro Harmonix ...
- Als je van heel extreem houdt ... 8-) (lijkt me wel cool ding trouwens)
http://www.ehx.com/ehx2/Default.asp?q=f&f=%2FCatalog%2F01%5FNew%5FProducts%2F07%5FThe%5FFl anger%5FHoax

- De is iets meer standaard (maar jah, EHX en "standaard" gaan niet echt samen :wink: )
http://www.ehx.com/ehx2/Default.asp?q=f&f=%2FCatalog%2F14%5FModulation%2F19%5FDeluxe%5FEle ctric%5FMistress

Ronald
9 november 2005, 14:26
ik kan nou nie bepaald zeggen da ik onder de indruk was van de soundsamples en filmpje van de liqua flange. klinkt allemaal wel heel erg computerachtig new age nog wa.

DaveItUp
9 november 2005, 17:28
Ergens deze week krijg ik een originele FL9. Ik zal m'n bevindingen hier posten.

Erg benieuwd. Nooit een flanger gehad.

phx
9 november 2005, 21:33
Ergens deze week krijg ik een originele FL9. Ik zal m'n bevindingen hier posten.

Erg benieuwd. Nooit een flanger gehad.

succes met het instellen van de intern trimpots (moet je echt eens proberen, kost wat tijd maar dan heb je ook wat)

nielsduursma
9 november 2005, 21:43
de flanger (electric misstres) van EHX is MEGAGOED :o ...vind ik tenminste.
ik heb hem laatst getest bij feedback, en hij beviel erg goed, die knop om de frequentie vast te houden is ook leuk, voor als je je flanger vast wil zetten.

Robbert
9 november 2005, 22:01
Electric Mistress is leuk idd!

interessander
10 november 2005, 00:41
Ik heb een ibanez fl 303, grote behuizing en werkt op 2x 9v batterijen, die klinkt heerlijk en een fl 301dx is onderweg, ben benieuwd naar het verschil. Volgens mij klinkt een fl 9 wat meer over de top dan deze oudjes maar ik moet maar eens wat naast elkaar zetten.

DaveItUp
13 november 2005, 12:31
FL9 binnen. Eerste indrukken: Lastig om in te stellen, niet al te extreem totdat je alles open zet, goede warme/volle sounds. Zeer bruikbare(chorus-achtig) en dingen die je 1x gebruikt in een song.

Cool dingetje. Benieuwd hoe t op m'n normale setup klinkt.