PDA

View Full Version : Nieuwe Elementen



Berik
6 november 2005, 12:00
Hey,

Ik heb dus de Ibanez IC-400BK besteld. Maar nu wil ik er betere elementen in doen. Ik heb er niet super veel verstand van hoe elementen klinken enzo.
Dus kan iemand mij vertellen welke elementen echt een cool metal geluid hebben, hoeven niet perse een bekend merk te zijn of duur te zijn. Ik heb de gitaar nog niet dus weet nog niet hoe de elementen klinken die er nu inzitten, maybe zijn ze voor mij wel nog goed.
Maar wou toch zo eens kijken naar andere enzo.

Mr.Bluesbreaker
6 november 2005, 23:35
Wat je eerst even moet vermelden is welke elementen er standaard inzitten, en of ze gaan bevallen of niet voordat je er nieuwe in wilt. Dan weten we ook wat je wil, meer of minder output, veel mid, weinig laag veel hoog, etc.

robert-gitarist
6 november 2005, 23:48
een topic is wel genoeg :???: :-?
Heb je me post in dat andere topic niet gelezen?

Berik
7 november 2005, 12:10
Ja sorry, i-net deed HEEL traag en toen was ie echt 5 min aant laden dus heb ik nog eens op OK geduwd, vandaar dat er perongeluk 2 topics van zijn :oops:

qroy
7 november 2005, 12:26
dubbele posts is toch standaard op dit forum :P

renier
7 november 2005, 13:12
Hey,

Ik heb dus de Ibanez IC-400BK besteld. Maar nu wil ik er betere elementen in doen. Ik heb er niet super veel verstand van hoe elementen klinken enzo.
Dus kan iemand mij vertellen welke elementen echt een cool metal geluid hebben, hoeven niet perse een bekend merk te zijn of duur te zijn. Ik heb de gitaar nog niet dus weet nog niet hoe de elementen klinken die er nu inzitten, maybe zijn ze voor mij wel nog goed.
Maar wou toch zo eens kijken naar andere enzo.

chill dude. eerst een maandje op die ouwe spelen,dan weet je wat je anders wil. overigens zijn repl. pickups altijd duur. als ze goedkoop waren, hadden ze ze wel direct in gitaren gezet. reken op nieuwprijzen vanaf 100 euro.

wellicht EMG's (hoewel ik dat persoonlijk niet zo denderend vind; ze zijn wel erg metal geschikt) of mischien duncan invaders, duncan distortion, dimarzio tonezone, xn2, etc.

bram123
7 november 2005, 13:25
dat mensen al bij voorbaat elementen gaan vervangen... wat een onzin zeg.
en zeker wel 3 maanden op dezelfde snaren spelen dan.

harrie-beton
7 november 2005, 13:46
ik heb al eerder zo'n topic gelezen.

Koopt iemand een goedkope gitaar (de Ibanez IC-400BK is 500 euro toch?) en wil er meteen sjieke elementen op. Het blijft een goedkope gitaar, zo blijft hij ook klinken.
De totale klank wordt door meer dingen bepaald dan elementen.

TOONHOUT, lak, afwerking, halscontructie enzovoort

Berik
7 november 2005, 15:30
dat mensen al bij voorbaat elementen gaan vervangen... wat een onzin zeg.
en zeker wel 3 maanden op dezelfde snaren spelen dan.


Als jij het zegt :roll:

Berik
7 november 2005, 15:33
Hey,

Ik heb dus de Ibanez IC-400BK besteld. Maar nu wil ik er betere elementen in doen. Ik heb er niet super veel verstand van hoe elementen klinken enzo.
Dus kan iemand mij vertellen welke elementen echt een cool metal geluid hebben, hoeven niet perse een bekend merk te zijn of duur te zijn. Ik heb de gitaar nog niet dus weet nog niet hoe de elementen klinken die er nu inzitten, maybe zijn ze voor mij wel nog goed.
Maar wou toch zo eens kijken naar andere enzo.

chill dude. eerst een maandje op die ouwe spelen,dan weet je wat je anders wil. overigens zijn repl. pickups altijd duur. als ze goedkoop waren, hadden ze ze wel direct in gitaren gezet. reken op nieuwprijzen vanaf 100 euro.

wellicht EMG's (hoewel ik dat persoonlijk niet zo denderend vind; ze zijn wel erg metal geschikt) of mischien duncan invaders, duncan distortion, dimarzio tonezone, xn2, etc.

Ja ik was ook niet van plan meteen nieuwe te kopen, maar gewoon eens kijken voor 2de hands.. als ik ze toevallig zie, zo nee.. naja dan laat ik nog die oude elementen erin:)

Maar bedankt voor de tips

harrie-beton
7 november 2005, 16:26
het echte metal geluid komt uit die grote buizenversterkers met 4 keer 12 kasten. En goed hard!
zelfs met een strat klinkt het dan nog als metal.