PDA

View Full Version : Nieuw cabinet, maar wat???



StereoX
6 november 2005, 11:52
hallo mensen,

gisteren is iemand zo vriendelijk geweest om m'n self-made basskast over de huizen te helpen (zou toch wel gebeuren een dezer dagen) dus moet ik op zoek naar iets nieuws.

als top heb ik een Hartke 4000. het liefst heb ik 4x10" of 4x12. wat zijn de voor en nadelen van het speakerformaat? ik heb hooguit 500 euro te besteden. 2e hands is geen probleem. zelf had ik al de hartke xl serie op het oog, en warwick heeft ook wat mooi spul. alleen is warwick wel in nederland te krijgen?

heel veel informatie in een heel klein stukje :D
ik hoor de reacties graag

sickpunk
6 november 2005, 12:02
ik heb vrijdag een hartke VX410 gekocht... erg handzaam dingetje, een stuk lichter dan de XL serie(staat bij ons in de oefenruimte) tering die zijn echt ZWAAR! gister voor het eerst gebruikt tijdens optreden, monitoren deden het niet, maar hbe mezelf nog nooit zo goed gehoord! ik ben er erg tevreden over in elk geval

ieme
6 november 2005, 16:38
Mark Vanderkley is een nederlandse bassist die erg goeie kasten maakt, ze staan oa bij Bassconnection in de winkel, dus als je wat zoekt wat ECHT goed moet zijn zou ik als ik jou was voor een Vanderkley gaan!

StereoX
6 november 2005, 17:28
maar die zal je waarschijnlijk niet hebben onder de 500 euries....

ieme
6 november 2005, 18:37
maar die zal je waarschijnlijk niet hebben onder de 500 euries....

volgens mij wel de 1X12 onder die prijs

Phyrexian
7 november 2005, 12:36
Peavey 410TVX cabinets zijn erg goed. Heel goeie sound en erg betaalbaar. (€490 euro in Duitsland, worden in heel Europa geleverd voor een lage prijs). Probeer ze uit.

Ik gebruik er zo al jaren twee... erg tevreden.

sniekie
7 november 2005, 15:04
staat op gitaarmarkt ook een ampeg te koop, niet helemaal origineel meer geloof iets met het speakerdoek. maar de kast zelf heb ik ook en ben er zeer tevreden over. je moet alleen wel van de sound houden
hij vraagt er 450 euro voor, beetje afdingen omdat ie niet meer origineel is en je hebt een heel mooie kast!

basske
7 november 2005, 17:24
Probeer es de SVP410 HLF !
Echt goeie speakerkast!
Geef liever iets meer uit. Ik had vroeger ook het idee dat een goedkopere kast ook de klank kon produceren die ik wou.
maar niets is minder waar. Ik zocht naar een volle ampeg sound
Die kan enkel geproduceerd worden door....ampeg natuulijk :P

Phyrexian
7 november 2005, 17:50
Probeer es de SVP410 HLF !



SVT410HLF bedoel je... :wink:

basske
7 november 2005, 20:08
Correct :wink:
Ik speel met een svP als pre amp , vandaar............

Phyrexian
8 november 2005, 10:06
Correct :wink:
Ik speel met een svP als pre amp , vandaar............

:-D

StereoX
16 november 2005, 17:13
ik ga morgen kijken naar een nieuwe baskast. nou lijkt me een hartkvx 410 wel een interessante optie. ik heb er wel eens over gespeeld bij een vriend van me en de sound vind ik best goed voor het geld.

nou staat er bij peter verspuy een angled versie en bij feedback een straight versie. waar gaat jullie voorkeur naar uit?