PDA

View Full Version : Strat sound/Strat feel



Jax
5 november 2005, 18:55
Stel, je wilt een bluesy sound, laten we zeggen, DE stratsound. Toch weet je dat je veel fijner speelt op een gibson-achtige gitaar. Wat zou je dan moeten doen? Zijn er anderen met dit probleem?

Negative K3 fan
5 november 2005, 19:01
een gitaar laten bouwen, bij shamray ofzo...

met de volgende specs:

elzen of swamp ash body, les paul vorm, maar dunner
25" scale esdoorn nek met een gibson achtige hoek en 'feel' (body nek hoek) (25 zit tussen gibson en fender scale in)
tune o matic brug
setje van zandts of andere goede strat elementen
5 standen schakelaar (voor alle strat sounds)

dan heb je toch een redelijk compromis...

Tupelo
5 november 2005, 19:04
Ik heb een tijdje geleden op een Patrick Eggle New York gespeeld. Die vond ik behoorlijk wat strat karakter hebben maar toch wat fijner bespeelbaar.

vulvasonic
5 november 2005, 19:12
Gewoon een goede strat kopen en wennen aan de feel.

Iedere gitaar heeft z'n eigen feel. Ik zie dat als een eigen persoonlijkheid. Je kunt er zelfs je voordeel mee doen. Ik bezit 8 of 9 gitaren die allemaal behoorlijk van elkaar verschillen. En op iedere gitaar speel ik anders. Het is juist lekker om helemaal in een instrument te kruipen en een beetje te stoeien met de feel van zo'n ding.

Maar goed, zo denk ik er over. :)

Punkrockerke
5 november 2005, 19:13
Stel, je wilt een bluesy sound, laten we zeggen, DE stratsound. Toch weet je dat je veel fijner speelt op een gibson-achtige gitaar. Wat zou je dan moeten doen? Zijn er anderen met dit probleem?
Je zoekt achter een Gibson Nighthawk. Is een Gibson met Fender-trekjes.

Jax
5 november 2005, 19:15
Stel, je wilt een bluesy sound, laten we zeggen, DE stratsound. Toch weet je dat je veel fijner speelt op een gibson-achtige gitaar. Wat zou je dan moeten doen? Zijn er anderen met dit probleem?
Je zoekt achter een Gibson Nighthawk. Is een Gibson met Fender-trekjes.

Maar een strat sound zal je er wel niet uit kunnen krijgen, lijkt mij

FruscianteFan
5 november 2005, 19:34
Gewoon een goede strat kopen en wennen aan de feel.

Iedere gitaar heeft z'n eigen feel. Ik zie dat als een eigen persoonlijkheid. Je kunt er zelfs je voordeel mee doen. Ik bezit 8 of 9 gitaren die allemaal behoorlijk van elkaar verschillen. En op iedere gitaar speel ik anders. Het is juist lekker om helemaal in een instrument te kruipen en een beetje te stoeien met de feel van zo'n ding.

Maar goed, zo denk ik er over. :)Ik herken mezelf hier wel in :)

grayfink
5 november 2005, 19:53
Vulvasonic +1

Negative K3 fan
5 november 2005, 20:02
Gewoon een goede strat kopen en wennen aan de feel.

Iedere gitaar heeft z'n eigen feel. Ik zie dat als een eigen persoonlijkheid. Je kunt er zelfs je voordeel mee doen. Ik bezit 8 of 9 gitaren die allemaal behoorlijk van elkaar verschillen. En op iedere gitaar speel ik anders. Het is juist lekker om helemaal in een instrument te kruipen en een beetje te stoeien met de feel van zo'n ding.

Maar goed, zo denk ik er over. :)

dat is precies wat ik ook denk, maarja daar vroeg de topicstarter niet om...

d'oh
5 november 2005, 23:23
Gewoon een goede strat kopen en wennen aan de feel.

Iedere gitaar heeft z'n eigen feel. Ik zie dat als een eigen persoonlijkheid. Je kunt er zelfs je voordeel mee doen. Ik bezit 8 of 9 gitaren die allemaal behoorlijk van elkaar verschillen. En op iedere gitaar speel ik anders. Het is juist lekker om helemaal in een instrument te kruipen en een beetje te stoeien met de feel van zo'n ding.

Maar goed, zo denk ik er over. :)

dat is precies wat ik ook denk, maarja daar vroeg de topicstarter niet om...

vulvasonic alias de gitaargoeroe

ik ben het helemaal met je eens

Orpheo
5 november 2005, 23:47
ik ben t ook eens met vulva. en anders..tjua...

ik heb een tijdje geleden een LP gezien met 3 p90's, slab mahonie body, en een 3way blade. wellich is dat iets. wellicht niet....

en anders, tja, doen wat negk3fan al zei. laten maken.

no 1 hops
6 november 2005, 05:58
gewoon een goede lp copy kopen die hout heeft als een strat.
koop via ebay een set keystone pickups.
maak een mooie slagplaat, vrees een extra elementgat and make jour own lestrat.
van keystone zeggen ze dat deze een ontzettend zoete strat sound heeft uit de vroegere jaren en voor zo'n 80 euro voor een set van drie ben je niet duur uit.

grayfink
6 november 2005, 08:22
Nou vooruit, allemaal +1, wat jij wil natuurlijk.

N.B. Ik vrees met grote vreze dat in bovenstaande posting een spelfout zit :-)

Les Paul
6 november 2005, 09:13
Ook ik ben het met vulvasonic eens. Maar als alternatief zou je eens een PRS CE22 kunnen proberen. Die heeft redelijk de feel van een Les Paul, maar de single coil geluiden klinken meer richting strat.
Eventueel kan je ook nog een Gibson Les Paul Special DC met P90's proberen. Naar mijn idee een heerlijke blues gitaar. Maar klinkt minder richting strat dan de PRS.

Jax
6 november 2005, 09:36
Thnx voor al de reacties, ik weet genoeg! :)

no 1 hops
6 november 2005, 09:53
Nou vooruit, allemaal +1, wat jij wil natuurlijk.

N.B. Ik vrees met grote vreze dat in bovenstaande posting een spelfout zit :-)
en gelijk heb je :-D

Neals
6 november 2005, 16:05
Ik zeg:

Koop een strat. Je wilt een strat-sound, en dat haal je het beste uit een strat. En niet uit een PRS of iets dergelijks.