PDA

View Full Version : cubase - rust i.p.v maten



sietze
5 november 2005, 17:23
Vraagje,

Als ik met midi werk met een score.
Hoe krijg ik dan in plaats van bijvoorbeeld 15 lege maten,
zo'n rustbalk met een 15 erboven?

De 15 maten moeten wel afgespeeld kunnen worden.
Ik weet wel dat je dan in de page mode moet werken maar hoe krijg ik nou in plaats van die 15 maten zo'n rust.

Alvast bedankt, Sietze

harrie-beton
5 november 2005, 20:07
welk nummer in de wereld heeft een rust van 15 maten?


Maar score is een cakewalk programma voor bladmuziek.
Je antwoord lijkt me in de manual te staan en het heeft niks met recording te maken toch?



toch een RTFM

bert k
5 november 2005, 23:55
Harry, ben je net wakker of zo? 15 maten rust is helemaal niet zo gek voor een enkel instrument. En score is niet alleen een programma, maar ook het Engelse woord voor partituur, en die functie zit gewoon in Cubase, ik weet alleen niet waar precies, sorry. Maar het hoort gewoon hier.

harrie-beton
6 november 2005, 09:57
ok ok!

Ik heb geen cubase geïnstalleerd. Moet het toch maar eens doen. Heb nog een demo versie liggen.


Zelf ken ik FINALE 2005 en SCORE van Cakewallk en daar is gewoon kwestie van sleuren en pleuren met de muis.

erwin_ve
10 november 2005, 09:55
Vraagje,

Als ik met midi werk met een score.
Hoe krijg ik dan in plaats van bijvoorbeeld 15 lege maten,
zo'n rustbalk met een 15 erboven?

De 15 maten moeten wel afgespeeld kunnen worden.
Ik weet wel dat je dan in de page mode moet werken maar hoe krijg ik nou in plaats van die 15 maten zo'n rust.

Alvast bedankt, Sietze

Hoi Sietze,

Eerst moet je in de menubalk: Score->Lay out settings->hier staat ergens "multi rests", je geeft de waarde aan (hoeveel maten je wilt samenvoegen in een multirest). Daarna druk je op exit en voila!

Wil je het overzichterlijker maken dan kun je binnen de score nog op het multirest symbool zelf dubbelklikken om een evt. multirest nog te splitten.

Groeten Erwin

sietze
14 november 2005, 15:45
ooh ja ik heb em bedankt!!